• Sunboost

gravida efter ivf i december 2013

Hej och grattis till plusset! :)

Jag favoritade din tråd tidigare ikväll för att jag hoppades kunna göra dig sällskap snart... Kunde inte hålla mig länge utan ikväll tog vi fram ett test... och det visade ett tydligt plus. Detta var vår tredje insättning med ett fryst embryo, gjorde fet samma dag som du, 10/12. Har försökt bli gravida i drygt tre och ett halvt år, utan att någonsin plussa, så ikväll är lyckan total. Kan knappt fatta det... :)))

Hur mår du? Har du en massa känningar?

• Sunboost
    Pemberly skrev 2013-12-21 08:40:31 följande:

Grattis sunboost och sputnik II!

Jag har börjat må lite illa och har haft lite ont i livmodern ibland de senaste dagarna

Ett välkommet illamående ändå på nåt vis, kan jag tänka mig
  • Sunboost

Hej Sputnik, Mariamaria Sofles och stort grattis även till er!

Tycker inte du ska oroa dig Sofles för somliga känner inga direkta symtom men det går lika bra för det. Alla reagerar och känner olika! :)

För mig känns detta lite ofattbart fortfarande (fast såklart underbart )... Känner som några av er inte några direkta symtom men de kommer säkert så småningom... ;) kan känna lite nere i magen, känna mig varm ibland och är ofta hungrig men än så länge är det mest det...

Vilka kliniker är ni på? Vi är på Sahlgrenska.

• Sunboost
    MariaMaria01 skrev 2013-12-22 08:48:05 följande:

Vi är på akademiska i Uppsala. Har ni fått tid för ert första UL?

Nej, har inte haft möjlighet p.g.a helg att ringa in och meddela mitt plus. Ska göra det imorgon. Skönt dock att inte behöva vänta så länge på vul... :)

Har du fått tid?
  • Sunboost

Välkommen visan och grattis till plusset! Det har varit en lång resa även för er, förstår jag, men spännande med vul snart... o tänk om det är två små liv där inne

Pemberly: vad härligt! Nu får vi alla försöka njuta av våra graviditeter, hoppas och tro att allt kommer att gå vägen. :)

Spännande för alla som har fått tid för vul. Jag ringde kliniken idag men de hade redan julstängt, så får vänta till nästa år med att meddela... Å dessutom har jag snart inga fler progesteronvagiatorer och fick heller aldrig besked om jag skulle sluta vid plus eller fortsätta, så det gör mig lite nervös... Tänk om det ska vara avgörande...!?... :/ nån mer som har tagit prog. under ruvningstiden?

• Sunboost

Tack för svar! Vore ju skönt att slippa ta prog. men man vill ju inte riskera nåt... Dock tog jag ett clearblue nu på morgonen som visade gravid 2-3 veckor. Det stämmer och jag tänker att det tyder på att jag har tillräckligt med grav.hormon. Är det inte det som prog. Ska hjälpa till med??? Isåfall bör jag ju kunna trappa ner och sen sluta...

Visan, det låter som en trasslig väg du har haft, med en massa otur. Fy sjuttsingen alltså! Nu hoppas jag att det ska bli ett fint 2014 för dig och alla oss andra här som har kämpat!

God jul alla!!!

• Sunboost

Välkomna alla nya och grattis till era plus!

Imorgon går jag in i vecka 6. Det känns fortfarande helt fantastiskt och emellanåt ofattbart att jag är gravid. Som vi har längtat...

• Sunboost

Sofles: Jag ska ringa till SU på torsdag och får då en tid för vul. Blir det inte för långt fram så kommer nog jag också vänta med att ringa mvc.

Falumamman: Fy vad jobbigt med mens... :( Hur har det gått för dig?

Sirian: Kul med nyårsfest men förstår din känsla... Jag undrar hur jag ska hålla mig vaken över midnatt

Gott Nytt År till er alla!

• Sunboost
    Sirian skrev 2014-01-01 09:06:45 följande:

Gott nytt år allesammans! Vi hade en riktigt härlig nyåsfest igår och jag lyckades med nöd och näppe hålla mig vaken till tolvslaget. Idag har dock ett nytt symptom äntrat scenen: illamåendet. Det kom med besked och jag kräktes upp frukosten i morse =/. Men jag kan inte låta bli att vara glad ändå, för jag har längtat efter fler symptom. Kanske att jag hinner tröttna om det ska hålla på många veckor dock Tungan ute.

Grattis till illamåendet då!
  • Sunboost

Nonnitott: Tack men det var inte jag som hade illamående.

Jag känner faktiskt inte mycket överhuvudtaget... Det skulle vara tröttheten då... Var orolig första dagen utan de små, vaga symtom jag hade tidigare... men det har lagt sig nu. Vill inte gå och vänta på att nåt ska gå tokigt, försöker istället njuta av att vi väntar barn Vet ju att man absolut inte behöver ha symtom för att det ska gå vägen. Tog ett sticka imorse och den visade mkt starkt omgående...

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013