Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari
Jag mådde illa ibörjan. Men efter ett tag gick de över. Nu känner jag inte av dem alls. Så försök hålla ut. Nu vet jag inte hur många tabletter per dag. Jag började med en, efter ett par veckor 2 tabletter. Och efter en månad 3 stycken. Vi få hålla tummarna för varandra! ibland kan jag känna mig glad för att jag har just pcos. För det finns mycket olika behandlingar för det. Och dom flesta får barn till slut. Min vännina har försökt tillsammans med sin sambo i 3 år. Hon ha blivit gravid 2 ggr och båda slutade i mf. Dom hittar inget fel, och då är det svårt att behandla.. bara jag släpper ett ägg så har jag lika stor chans som alla andra att bli med barn
Jag har blivit ordinerad 1 tablett i samband med middag i 7 dagar, sedan höja till 1 tablett till lunch och en till middag i 7 dagar och förhoppningsvis sedan äta 1 till frukost, 1 till lunch och 1 till middag resterande tid. Men hon sa också att om jag börjar må dåligt är det bara att backa lite och ta det försiktigare med upptrappningen.
Visst känns det bättre att ha en diagnos än "oförklarlig barnlöshet", det måste vara det värsta. Eller att bli gravid men få missfall utan anledning hela tiden.
När jag fick min diagnos förklarade det så mycket annat i mitt liv också så det blev faktiskt en riktig lättnad!!!