Inlägg från: jemo2014 |Visa alla inlägg
  • jemo2014

Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari

Då har jag tagit mitt första lilla Pergotime-piller idag! Känns mäktigt på något sätt! Och lite läskigt.
    Jag är så glad att jag har Familjeliv, det är nämligen inte många som vet om min resa och vad den innebär. Skönt att kunna skriva av sig ibland.
    Känner mig lite pirrig, är det denna månad jag blir gravid? Hoppas!
    Jag är även nervös för eventuella biverkningar, hoppas innerligt att jag slipper!

Nu börjar det - resan mot ett barn!

• jemo2014
    Asiela skrev 2014-01-28 20:58:11 följande:
    Jag hade äl 17-18 denna månad, har då troligen bim 30-31 om jag tänker rätt. Jag hoppas verkligen att det tagit sig på första försöket! Dock vågar jag inte hoppas. Jag gör det man egentligen inte ska : läser runt på familjeliv om symptom man känner innan bim. Jag läser om tjejer som berättar hur de kände när ägget befruktats och om de som "bara visste" att de var gravida. Jag läser om ömmande bröst, täta toalett besök och ont i "tjejmagen" (vad nu det är). Och om svullen mage, illamående och trötthet. Jag har inget av det! Nada!
    Jag tror egentligen att många av tjejerna, precis som jag, inte velat någonting annat än bli gravid vilket bidrar till inbillning och önskvärda symptom. Men det är så svårt att tänka logiskt när jag inte vill någonting annat än att må pyton, ha ömma bröst och kräkas som en tok på morgonen.
    Blev mycket text... Behövde få skriva av mig lite. Det är så skönt att kunna göra det här :)

Jag söker runt på Familjeliv efter olika graviditetssymtom VARJE månad trots att jag vet att jag inte kan få ägglossning :) Besatt! Det går inte att stoppa...

Det finns ju även de som inte känner någonting av att de är gravida! Det 'är det vi måste lära oss: alla känner olika, det finns inget facit :) Jag hoppas också att det tagit sig för dig vid första försöket - det skulle ge mig hopp!

• jemo2014
    Asiela skrev 2014-01-31 07:19:56 följande:
    Och inatt kom mensen med buller och bång. Jaha. Bara att ta nya tag.
    Tråkigt :( Men som sagt: "bara" att ta nya tag!
  • jemo2014

Hej tjejer! Kan ni hjälpa mig plz?
    Jag åt min sista Pergotime igår, det är första gången jag kör en kur och jag äter en tablett per dag i fem dagar = standard?
    Jag har haft så ont i magen i 4 dagar nu, alltså inte i äggstockarna utan verkligen i magen. Den är stenhård och spänd direkt från under revbenen och hela vägen ner, ser höggravid ut. Det bränner och ilar i övre delen av magen.

Är det någon som fått den här typen av biverkning Är jag överstimulerad tro? Är det farligt?
    Inte kul att ha ont... Och inte kunna ha byxor.

• jemo2014
    Fiiaa skrev 2014-02-03 13:25:58 följande:
    Du kanske samlar vätska, brukar försvinna vid mens typ, jag är lite svullen när jag äter pergotime, märker man på byxorna, sen är de laktos i tabletterna tror jag om man är känslig mot de.
    Överstimulering sitter nog mer i äggstockarna å de märks nog närmare äl!
    Ja, något fel är det. Jag har säkert vätska i buken för så här ska det ju inte kännas hoppas jag... Ska till gyn på onsdag och hoppas att hon kan se vad det är som gör ont då. Det är jobbigt att jobba, funderar på att gå hem... 
    Hoppas att det är laktosen i såna fall! Inte för att jag är laktoskänslig... men ändå...
  • jemo2014

Usch, är jätteledsen idag. Igen. Känns redan så otroligt jobbigt med den här processen.
    Var på vul i morse efter min första kur med pergo och det visade sig att inget hänt. Inget hade växt. Inget var på gång. Alla blåsor var på 7-8mm och min slemhinna (vad den nu heter) var för tunn.
    Alla dessa biverkningar, for what?
    Ska dit på måndag igen och kolla om de där... Jävlarna... Växt.

Sorry, är "lite" bitter och ser inte fram emot dubbel- och trippelkurer av pergo som antagligen kommer.

• jemo2014
    CaptainEm skrev 2014-02-05 18:17:27 följande:

usch då :( förstår verkligen känslan..

jag är så rädd att det inte funkar på mig heller.. idag ringde jag upp och pratade in på telefonsvararen att dom skulle ringa upp, för jag har väntat i merän 2 veckor på provsvaren!! vill inte vänta mer nu, hoppas att denna enkel kur fungerade som den skulle.. hade biverkningar och mens som det var tänkt, så blir verkligen besviken nu om jag ändå inte hade äl..

styrkekram! och bara att kämpa vidare.. :)

Tack! Jo, det är ju bara att kämpa vidare. Men jag känner mig så överraskad ändå, att kroppen inte ens kommer igång med hjälp av medicin! Hoppas det är något som växer till sig till på måndag i alla fall :)
  • jemo2014
    Asiela skrev 2014-02-05 20:17:06 följande:
    Du har all rätt att känna dig bitter! Fy vad tråkigt. Hoppas du får bättre besked på måndag, vi håller tummarna här inne!
    Fick du många biverkningar av pergo?

Jag är verkligen bitter!
    Den värsta biverkningen jag fick av pergo var att magen svullnade upp och gjorde jätteont i fem dagar, den var som en spänd ballong och jag var tvungen att halvligga för att det skulle kännas ok. Sjukade mig rån jobbet två dagar för att jag inte orkade... Annars var det inte så farligt, lite humörsvängningar och blev väldigt varm och trött...
    Men vill ICKE ta dubbel och trippelkur, hua mig...

• jemo2014

En fråga till er alla här:
    Hur gör ni med jobbet gällande alla läkarbesök? Undrar itne folk vad ni håller på med?
    Jag menar, jag arbetar ju kontorstid heltid och de här ultraljuden är ju alltid under kontorstid... Undrar hur länge det är hållbart för min del. Jag vill verkligen inte berätta om min behandling, jag har sagt att jag har problem med cystor och går till gyn, vilket egentligen inte är en lögn...

• jemo2014
    linda4444 skrev 2014-02-06 09:22:54 följande:

Nu är vi visserligen inte så många på mitt jobb. Men jag ha berättat som det är. Så skönt och de ha verkligen förståelse för att jag måste iväg på arbetstid. De frågar alltid hur det gått och ger mig ett fantastiskt stöd. Bara det gör att man mår lite bättre i det hela...
    Jag berättade faktiskt precis för min chef. Kändes riktigt bra! Vi får se om jag berättar för mina arbetskamrater... Eller om jag bara vidhåller att jag har problem med cystor... Får se hur jag gör :)
Svar på tråden Vi som börjat/börjar med pergotime i december/januari