• Erla

Tempar/Fertility friend

Loppan84 skrev 2016-01-11 05:54:35 följande:

Sorry honey såg inte att du postar den! Ser ju absolut ut som äl va näe ff satte ut den baserat på tempen! Jag har haft äl på cd45 en gång sånt händer. Såklart lite synd att du inte har flytningar eller nått att förlita på men fortsätt tempa och om tempen håller sig hög kan du helt säkert andas ut!

Tack för svar! Skönt att veta att kroppen är igång igen. Är inte konstigt med äl sent för min del. Har långa och oregelbundna cykler. Jag tänkte mer om jag inte hade äl alls denna gången, men det kanske jag hade i alla fall då :) ska börja hålla koll på flytningar och tappen mer nu så jag kan ha lite bättre koll på vad som händer i cykeln.
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-01-11 06:42:36 följande:

Ja men fortsätt tempa också så du ser att tempen håller sig hög iallafall en vecka till :)

Jo det får jag allt göra, fas om en vecka har jag börjat på ny cykel :) kort lutealfas.
  • Erla
    sagoskog skrev 2016-01-11 06:56:02 följande:

Tempen behöver inte alltid bli konstig. Jag vaknar ofta av mina barn på natten och går då även upp en sväng. Är det "tidigt" så låter jag det bara vara, men är det närmare temptid (ca 04-05) så tempar jag då ist, innan jag går upp. Brukar ändå ha ganska stabila kurvor.

Jo, kom på det efteråt att jag nog hade kunnat tempa vid 04:25. Har vaknat vid 05:25 och har tempat då några gånger och det har sett ut att gå bra. Tack! Får tänka på det nästa gång ^^
  • Erla

Tycker mig också se ett tydligt streck Allex! Grattis ^^

Och himla kul att läsa att skrutten mår bra Symetrical :D

• Erla

Tre dagar till BIM men har börjat få spottings idag, vilket jag inte brukar få. Är det något som kan orsakas av missfallet? Ingen möjlig grav denna gång då vi inte legat p.g.a magsjuka :/

• Erla
    Sajocawa skrev 2016-01-12 19:19:40 följande:

Det kan absolut bero på missfallet. Jag fick spottings några dagar innan första mensen efter missfallet. Aldrig haft spottings tidigare. Inte fått det efter det heller. Jag frågade runt lite när det hände mig och det var tydligen måååånga som upplevt det efter missfall, för många hade det återkommit så i flera månader efter, men för mig hände det som sagt bara en gång så det är väl lite olika.

Tack för svar! Då vet jag om jag får spottings nästa cykel också :) kom mensen tidigare också eller var det spottings fram till BIM och sedan mens "som vanligt"?
  • Erla
    Sajocawa skrev 2016-01-12 21:34:13 följande:

Jaha och nu droppade precis min vän att hon är gravid i vecka 12... Och jag började gråta. Och definitivt inte av lycka.. Helt rätt reaktion va? Jag orkar inte. Hon blev spontant gravid (har ett barn tidigare via IVF, och har även missfall i bagaget, så det är verkligen SÅÅÅ kul för henne, och jag är glad för hennes skull egentligen) men jag kan inte glädjas åt det när det bara känns orättvist. Jag har velat ha syskon till lillen i 14 månader nu, skulle ha varit i typ vecka 25 nu om det inte vore för missfallet, och det händer ju aldrig nånting efter missfallet, och så råkar hon gå och bli gravid bara sådär fast hon inte kunde bli gravid på flera år tidigare. Tyck inte att jag är dålig människa nu, jag är bara lite självisk för stunden... Och därför måste jag berätta för er, för kan ju inte säga sånt här till någon annan.. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Du är verkligen inte en dålig människa! För då är jag det också. Näst intill hela min vänkrets är nyblivna föräldrar och Facebook kryllar av graviditetsnyheter. Har blivit ledsen många gånger, som som tur är har misstagits för lycka. Och detta blir jag utan att egentligen ha svårt att bli gravid. Speciellt nu efter missfallet har jag haft det mycket mer jobbigt än vad jag upplevde det som innan. Vet precis hur du känner!
  • Erla
    Allex skrev 2016-01-13 06:47:05 följande:

Ååååh, vad jag gråtit nu på morgonen! Glädjetårar!!

Märkligt att jag fick ett finskt resultat dock, hihi!

Supergrattis Allex!! :D så härligt med ett klart och tydligt plus!
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-01-14 12:33:36 följande:

Omg!!! Har testat varenda dag med sticka och varannan dag med cb eftersom jag hade så få tester så imorse blev det sticka. Fick en konstig känsla och tänkte att damn in jag tar ett cb också. Detta är alltså inte med morgonurin, men ca 6,5 timme sen sista gången jag kissade så nästan som morgonurin.

Det va svårt att ta en bild så jag har korrigerar kontrast och ljus lite men nu ser det ut på bilden ungefär som i verkligheten - alltså väldigt svagt men inte grått.

Vad tror ni??!!? Jag dör om detta är spök och jag får veta det imorgon så försök inte va snälla utan säg ärligt vad ni tror!!

Men vad spännande!! Tycker att det är ett solklart plus!! :D vågar säga grattis!!
  • Erla
    eagle87 skrev 2016-01-14 22:26:09 följande:

Har varit så ledsen de senaste dagarna. Tänker bara på hur långt ja skulle kommit om ja inte fått missfallet eller om vi lyckats när vi började försöka.. Typ försökte boka ultraljud igår för Pergo men de enda ja tänkte på va att om ja inte fått missfallet hade de vart dags för vecka 13 ultraljudet... Två gravid besked idag på Facebook... En är lika gammal som jag den andra ett år yngre O de är andra barnet för båda. En hade skrivit trodde inte de skulle gå så fort denna gången med ja blev gravid samma månad som ja sluta me piller.. Vi som ville längta O få kämpa lite. De hade vart ok om de tog 2-3 månader... Blev typ så ledsen av den kommentaren... Ja får hopp av er Alex O loppan... Men känns ändå som om de aldrig kommer bli jag... Ja O min man har bråkat oxå känner mig så ensam

Usch, jag vet hur du känner :( skulle gjort rul nu om jag inte fått missfall och samtidigt blir allt fler gravida runt omkring en. Hoppas det är er tur snart och att det löser sig mellan er <3
Svar på tråden Tempar/Fertility friend