Sajocawa skrev 2016-01-12 21:34:13 följande:
Jaha och nu droppade precis min vän att hon är gravid i vecka 12... Och jag började gråta. Och definitivt inte av lycka.. Helt rätt reaktion va? Jag orkar inte. Hon blev spontant gravid (har ett barn tidigare via IVF, och har även missfall i bagaget, så det är verkligen SÅÅÅ kul för henne, och jag är glad för hennes skull egentligen) men jag kan inte glädjas åt det när det bara känns orättvist. Jag har velat ha syskon till lillen i 14 månader nu, skulle ha varit i typ vecka 25 nu om det inte vore för missfallet, och det händer ju aldrig nånting efter missfallet, och så råkar hon gå och bli gravid bara sådär fast hon inte kunde bli gravid på flera år tidigare. Tyck inte att jag är dålig människa nu, jag är bara lite självisk för stunden... Och därför måste jag berätta för er, för kan ju inte säga sånt här till någon annan.. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Du är verkligen inte en dålig människa! För då är jag det också. Näst intill hela min vänkrets är nyblivna föräldrar och Facebook kryllar av graviditetsnyheter. Har blivit ledsen många gånger, som som tur är har misstagits för lycka. Och detta blir jag utan att egentligen ha svårt att bli gravid. Speciellt nu efter missfallet har jag haft det mycket mer jobbigt än vad jag upplevde det som innan. Vet precis hur du känner!