• Erla

Tempar/Fertility friend

Sajocawa skrev 2015-12-19 18:24:25 följande:
    Vad är det första du gör på morgonen? Kollar telefonen/stänger av alarmet, tex? Lägg termometern PÅ telefonen i så fall så kommer du nog ihåg att tempa ;)
    Jepp. Mobilen ligger alltid på nattduksbordet. Får prova det och hoppas på att termometern inte ligger en meter under sängen :P Har två katter som tycker om att putta ner saker i hopp om att någon ska vakna och underhålla dem. 
  • Erla

Fick en rejäl tempdipp i förrgår, men kunde inte ta någon temp idag pga magsjuka. Hoppas på äl, den första isf sedan MA. Vore skönt om kroppen kom tillbaka relativt snabbt liksom

• Erla
    frestelsen skrev 2015-12-28 15:55:17 följande:

Okej, ja känns som om det är mer att lita på. Men om då tempen höjdes idag är det imorgon som är äl+1? Tänkte se hur dan min lutefas är (om mensen kommer, hoppas inte) då jag misstänker att jag har en kort på ca 10 dagar.

De två cyklerna jag hann tempa innan jag blev gravid hade jag en lutealfas på 9 dagar så det kan allt ta sig ändå :) håller tummarna för dig :)
  • Erla

Har en fundering gällande ägglossning efter missfall. Är det vanligt att inte ha äl första cykeln efter MF? Enligt tempen idag bör jag inte ha haft äl i förrgår trots den rejäla dippen. Kan man dippa pga av att man kommer bli sjuk? Eller var det kanske bara en tillfälligt och ovanligt låg temp?

• Erla
    Ankissen skrev 2015-12-29 09:34:03 följande:

Jag fick ingen ägglossning månaden efter mitt missfall. Jag har för mig att tempen höll sig konstant men jag slutade tempa den månaden när jag märkte att jag ingen äl fick.

Okej, min har varierat en del, men tempade inte så mycket i början efter missfallet. Skönt att veta i förväg att äl kan utebli.
  • Erla
    Sajocawa skrev 2015-12-29 09:55:23 följande:

Min kropp ballade ur lite första ägglossningen efter MA, fick ägglossning men "mensen" kom dagen efter ägglossning, och så började cykeln om då istället, sen fick jag nästa ägglossning två veckor senare.

Då vet jag vad jag kan förvänta mig :P har ju inte vanligtvis regelbundna cykler så det kan ta ett tag innan äl kommer vanligtvis också.
  • Erla
    201405 skrev 2015-12-29 12:50:52 följande:

Implantationsdip? Fick peak på cb digitala den 23 så borde äglossat julafton dock gick jag upp 5 samt 4 h tidigare än vanligt 24 och 25 så där stämmer ju inte tempen alls.

Men fick i alla fall 97.72 idag och brukar aldrig ha under 98 efter äl, kan det va implationsdipp på äl+5? Känns tidigt för det?

Min implantationsdipp kom 6 dagar efter äl :)
  • Erla

Blir lite fundersam över smärtor i ljumskarna. Hade det senast då jag var gravid, vilket kan uteslutas denna gången. Har inte haft smärtor tidigare, varken vid mens eller äl. Någon mer som har haft något liknande som kan förklara varför jag får detta igen nu? Har ont inne i båda ljumskarna men mer framträdande på höger. Kan tillägga att kurvan ännu inte tyder på någon äl :)

• Erla

Hoppas bild syns. Lägger in min (slarviga) kurva så kan ni kanske även hjälpa mig med äl. FF har inte satt ut nått och eftersom tempen inte steg så mycket som jag hade hoppats på så bestämde jag mig för att äl inte skett än. Vad tror ni?
  • Erla
    Allex skrev 2016-01-01 11:43:14 följande:

Gott Nytt År tjejer!

Lämnar ett spår här. Fick positivt utslag på älsticka igår em och vi har kämpat på många gånger i sängen denna gång Tempen gick upp idag så jag antar att ägget släppt och äl håller på för fullt. Känner av det också i de nedre regionerna. Smörjning av progesteron drar igång nu också. Så - nu är det bara att "vänta". Om det inte går denna gång, försök 20, så tar vi en 2 månaders paus då jag ska smörja oavbrutet för att få till hormonbalansen, dvs göra progesteronet till det dominerande hormonet.

20 försök! Jisses! Det trodde jag Inte när vi började försöka.

Kram på er!

Heja! 20:e gången gillt :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend