• Zora

Tempar/Fertility friend

Ha ha! Ha den isen är borta lika fort som den växt till sig haha

Gjorde en chartoverlay med förra månadens kurva och dom beter sig ruskigt lika efter Äl. Först två tempar på ungefär samma nivå och sedan höjning dag tre efter Äl. Får se om jag får en höjning imorgon. Väldigt konstigt och känns inte riktigt som det är så tempen borde bete sig efter Äl.. Hmm

Nu ska jag försöka sluta spekulera och analysera!!!!

• Zora
    Iskristall skrev 2014-09-29 07:17:01 följande:

Zora, jag tror nog du får din tempökning i morgon smile1.gif

Ja jag tror det också, men egentligen ska väl höjningen ske direkt dagen efter Äl? Eller kan den "smyghöjas" på det här sättet?

Hade jag bara haft en kurva att titta på, inget Äl test eller Äl smärta, då hade jag trott att Äl skedde två dagar senare förra månaden än vad FF säger och skulle jag få ordentlig höjning imorgon så skulle jag ha tolkat det som att Äl sker idag, men FF vet väl vad den håller på med antar jag?
  • Zora

Japp! Höjningen kom idag, men FF har inte satt ut Äl än vilket antagligen betyder att Äl skedde igår. Eftersom den här kurvan är så lik förra månaden undrar jag om inte Äl skedde senare då också och i så fall lär det inte bli bebis den här gången heller för vi hade mys exakt samma dag som förra månaden. Skit också

• Zora

Men uscha AnnC! Du får krya på dig! Å så hoppas jag att du testar för tidigt!

Mjo, visst finns chansen även om sista myset var 2-3 dagar innan Äl, men hittills har det tidsintervallet inte fungerat.. Kanske är sambons simmare lite slöa så dom behöver komma på plats ännu närmare Äl?

Ang Äl smärtan jag hade börjar jag fundera på om det var något annat, för jag har fortfarande som en ömhetskänsla i magen och svanken. Kanske berodde det på annat och maskerade den riktiga Äl smärtan som kanske kom senare?

Mycket om och men och kanske nu.. Men kan inte låta bli att analysera..

• Zora

Eagle87: jag undrar också vilket äl test du använder. Jag skulle fortsätta testa för det känns nästan som det måste visat fel det där du tog och att äl kommer senare. Det andra alternativet är väl att inget ägg släppte. Har fått för mig att man inte får någon tempökning då, men det känns osannolikt. Troligare att den kommer senare trots allt.

• Zora
    eagle87 skrev 2014-09-30 19:52:23 följande:

Cb lila dual hormon indikator.....

Hmmm.. tänkte om du hade använt stickor för dom är ju kanske lite klurigare att tolka.. Nu är jag iof nykomling när det gäller äl tester. Har bara testat två månader och då med CB digital det rosa så det lila har jag ingen erfarenhet av, men det borde ju visa rätt tycker jag. Vad konstigt
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-10-01 00:12:23 följande:

Ja har tid imorn för första gången på fertilitets kliniken. Så nervös o förväntansfull. Hoppas jag får pergotime.

Ååh! Hoppas du får bra hjälp och dom kanske kan berätta varför Äl testet och tempen beter sig så konstigt
  • Zora

Idag bestämde sig ändå FF för att Äl trots allt var i lördags! Jag hoppas att det är rätt men har i bakhuvudet att det kan ha skett senare också.. Bara att vänta och se.

• Zora

Tack! Ja nu är det bara att vänta som sagt!

Hoppas ändå AnnC att det är för tidigt att testa, bara att vänta ytterligare någon/några dagar och hoppas att mensen fortsätter hålla sig borta.

• Zora
    louisep87 skrev 2014-10-01 11:07:09 följande:

php0Mfh5593420.jpg

Hej. Ny här på den här tråden. Jag ska försöka göra mig kortfattad.

Slutade med minipiller cerazette i januari. Fick en blödning på fyra dagar i januari. Inget i februari. 10 mars blödning igen. 26 mars stört ont i magen. 19 april mens. Sen blev det stopp. Men nu den 23 september kom mensen igen efter fem månaders uppehåll. Ser den här tempkurvan normal ut än så länge?

Jag tycker den ser helt normal ut. Välkommen
Svar på tråden Tempar/Fertility friend