• Zora

Tempar/Fertility friend

Då har FF bekräftat att Äl skedde i lördags.

• Zora
    E88 skrev 2014-09-02 15:57:18 följande:

Ser ju bra ut då Zora, håller tummarna :)

Har inte skrivit in mina ÄL-tester så får se när ff skriver ÄL. När tror ni jag hade ÄL? :)

E88 skrev 2014-09-02 15:57:18 följande:

Ser ju bra ut då Zora, håller tummarna :)

Har inte skrivit in mina ÄL-tester så får se när ff skriver ÄL. När tror ni jag hade ÄL? :)

Jag gissar på dag 16 alltså fredag 29/8
  • Zora
    plopp76 skrev 2014-09-03 08:49:15 följande:

Hej!

Jag är ju som sagt lite ny på att tempa? men jag har en fråga:

När jag ska skriva in tempen så går jag in i mappen och trycker på "temp" och skriver in tempen.

Men går man in på "data" så finns det ju ett ställe där man kan skriva in tempen också? Där i den menyn finns det även en inställning för tid. Det står förvalt 12.00 AM där och jag ändrar aldrig det. Borde jag ändra där? Och vilken tid är det då jag ska skriva in? 

Jag brukar trycka på dagen i kalendern, då kommer man också till "data". Tiden du fyller i är den tid du tar tempen på morgonen. Är det alltid samma tid kan du ju gå in under "temp" annars ändrar du tiden under data.

FF använder tiden i sin analys av hur tillförlitlig temperaturen är. Tar man tempen vid olika tider kan man i sitt diagram få tomma ringar, vilket indikerar att tempen den dagen kanske inte är helt korrekt.
  • Zora
    AnnC skrev 2014-09-03 11:45:12 följande:

Jag har inte gjort någon inställning, kanske är olika på iphone och android då.

När jag går in i min app kommer jag direkt till kalendern, trycker på dagens datum och där lite längre ner fyller jag i tempen och den rätta tiden står precis under som man även kan ändra. Så ser det ut hos mig och så gör jag

Vad mysko.. Jag har också iphone appen och gör precis som du, dvs trycker på dagens datum. Men tiden som står där ändras inte för mig om jag tar tempen olika tid, utan jag måste manuellt ändra tiden. Vad konstigt
  • Zora
    AnnC skrev 2014-09-03 13:12:24 följande:

Försöker kolla inställningarna på hemsidan nu, det kan inte vara så att ni har fel tidszon inställd? (Jag har ju säkert ställt in nån gång för länge sen men minns inte)

I menyn längst upp till höger, chart settings och sen charting settings. Där fyller man i vad klockan är nu och så minns den väl det.

Vet inte alls om detta är lösningen men ni kan ju försöka om ni vill

Ska testa det när jag är vid en dator
  • Zora

Har kollat nu och det står 2 am. Det är väl rätt? Man ska tydligen bara ställa in den aktuella timmen.

• Zora

Ja visst ja! PM ska det ju vara. Men det borde ju som sagt inte spela ngn roll..

• Zora

Alltså, jäklar vad tempen stack iväg idag! Tog iof tempen ca 45 min senare än vanligt (dottern sov länge för en gångs skull) men så här mycket brukar det inte variera även fast jag tar olika tider ibland. Ska bli kul att se hur det ser ut imorgon. Jag gissar att den kommer sjunka endel.

• Zora

Grattis Plopp76! kul att se din kurva också.

E88: klart du kommer bli gravid men jag ser att FF inte satt ut din ägglossning, undrar varför? Jag tycker nästan det ser ut som att den var dag 16, kan det stämma tro?

• Zora

Fast det är ju kanske för att tempen hoppar en del ser jag nu. Du har ju inte tre höga på varandra följande tempar. Är kanske därför. Har du tempat oregelbundna tider?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend