• Zora

Tempar/Fertility friend

Nu verkar det ändå som att Äl är på G. Jag tror Äl testet kommer bli positivt imorgon eller iallafall senast på söndag. Får se hur kurvan kommer att bete sig. Glad att det verkar som att kroppen är på rätt spår igen!

• Zora
    lilaemma skrev 2017-06-22 16:01:40 följande:

Annan bild med ökad kontrast:

(Om det inte blev orginalet, är inte helt vän med mobilens refigerare..)

Ja nåt ser jag. Hoppas det blir starkare om någon dag!
  • Zora
    Zora skrev 2017-06-24 22:04:21 följande:

Nu verkar det ändå som att Äl är på G. Jag tror Äl testet kommer bli positivt imorgon eller iallafall senast på söndag. Får se hur kurvan kommer att bete sig. Glad att det verkar som att kroppen är på rätt spår igen!

Äh, menar senast måndag förstås. Är ju söndag imorgon.
  • Zora
    oONinniOo skrev 2017-06-26 06:56:47 följande:
    Tempen gick upp litegranna, men mensen kom också. Så nya tag nu under semestern!
    Usch vad trist. Hoppas semestern gör susen!
  • Zora
    Allex skrev 2017-06-26 22:12:47 följande:

Hej tjejer! Det var läääängesen jag skrev något här. Så längesen att tråden säkert bytt ut lite medlemmar Nu har det gått 3 år! 3år sen vi började försöka. Varje månad har koll på temperaturen, sekret, ältest, hormontest....osv... Har nu precis avslutat en letrozole kur och ska in på ultraljud på torsdag. Tyvärr hann det gå till cd4 innan läkaren hörde av sig om receptet...så jag har tagit letrozole från cd4. Han ville att jag egentligen skulle börja på cd1. Tror det har att göra med att det blir större chans till Ett ägg ju tidigare man börjar....men..har hört lite olika. Nu på cd11 ska jag in på ultraljud....får se om det hunnit växa till sig något fint guldägg Skönt ändå att man fått hjälp. Sen börjar den vanliga nedräkningen till bim.... En nedräkning jag gjort minst 36 ggr!

Hej igen! Vi har setts förut i tråden. håller verkligen tummarna att det lyckas för er nu! Man borde inte behöva vänta så länge på ett plus. Skönt att ni får hjälp!

Själv har vi försökt över ett år nu. Blev gravid i slutet av april, men fick sedan ett MA i början av juni, i v.8. Har nu precis haft första Äl efter det så den kom igång snabbt iallafall. Har ju två barn sedan tidigare, men nu verkar det svårt.. kanske är det åldern.
  • Zora
    Lotesse skrev 2017-06-27 07:53:31 följande:

Jag tog ett test idag trots allt och det var positivt!!

Grattis!!
  • Zora

Fröken E och Skrutt:

Här är en till som ligger hyfsat lika med er. Äl har inte satts ut ännu, men BIM borde vara 10/7.

Jag får också Äl väldigt snabbt efter positivt test, ibland samma dag, vilket känns knepigt. Men det visar ju att man inte bara ska gå på Äl-testerna, utan ha sex redan innan pos.

Den här gången fick jag pos söndag morgon och ägget släppte troligen natten mot måndag. Får vansinnigt ont vid ÄL och det onda började runt 3-4 på natten. Har inte gjort ngt VUL, men är rätt säker på att smärtan kommer efter att ägget släppt och era VUL verkar ju också tala för det.

• Zora

Så här ser min graf ut idag. Om jag testar att lägga in en temp imorgon också så kommer FF sätta Äl till måndag. Och det stämmer ju med min smärta (kom ju natten mot måndag).

• Zora

Här sattes Äl, precis som jag trodde, till måndag. Men inte så stor höjning efter Äl.. Tycker att jag, före det senaste barnet, hade större, snabbare temp.stegring än nu för tiden. Tempen liksom segar sig upp.. ingen aning om det betyder något dåligt eller om det är normalt.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend