• Zora

Tempar/Fertility friend

Skywalker skrev 2017-01-13 13:03:05 följande:
    Känns som ff satt din coverline lite högt? Men du har såklart rätt, det är först vid bim som kurvan betyder nåt. Jag har nästan alltid en dip på Äl +8-10. Jag analyserar både kurvor och symtom allt mindre för varje månad.
    Ja jag tycker också coverline ligger högt. Vet inte riktigt varför det blivit så.
  • Zora
    Skywalker skrev 2017-01-13 13:03:05 följande:
    Känns som ff satt din coverline lite högt? Men du har såklart rätt, det är först vid bim som kurvan betyder nåt. Jag har nästan alltid en dip på Äl +8-10. Jag analyserar både kurvor och symtom allt mindre för varje månad.
    Eller jo.. jag vet ju varför, för att Äl var där den var och att min temp av någon anledning verkar ha varit lite högre än den brukar innan Äl, så det är väl därför. Den brukar ligga ner mot 36.20 ungefär innan Äl
  • Zora
    mamalolo skrev 2017-01-17 07:52:58 följande:

Hur går det för alla? Skywalker, Zora, Hallonfrossa, Metaphor?

Min kurva har varit konstig denna månad. Ett ihärdigt hoppande upp och ner. Nästa cykel ska jag nog testa att tempa vaginalt och se om det hoppar mindre. Är på ÄL-1 eller -2 men känns på flytningar och molvärk i ländrygg/höfter som om mensen kommer redan idag.

Ja jag vet inte riktigt hur det går faktiskt... kurvan ser ut så här, men dagens temp är lite osäker. Tog en temp vid 05.30 och då var den 36.33 vilket är låååångt under coverline... jag brukar dock tempa mellan 05.30 och 06.30 så det kan ju stämma... tempen jag la in är tagen ca 06.20 och stämmer ju bättre med föregående dags temp. Men jag vet inte alls.. jag är rätt säker på att det inte blev något den här gången heller..

Hållet tummarna att det inte är mensen du känner av!
  • Zora
    Hallonfrossa skrev 2017-01-17 13:35:35 följande:
    Tror du bör gå efter första tempen, men å andra sidan kan det ju i så fall vara en inplantationsdipp för det är väll mellan dag 5 och 10 de ska fästa?
    Jo jag vet att man ska gå på första egentligen.. men det blev en sån extrem dipp.

Implantationsdippar tror jag tyvärr inte på. Har haft mååånga dippar (dock inte lika extrema som den här) och inte har jag varit gravid för det. De två gånger jag varit gravid har jag inte haft några dippar.

Kanske får inaktivera den här temperaturen i stället. Den är ju väldigt utanför det "normala"
  • Zora
    Bell13 skrev 2017-01-17 13:54:34 följande:
    Jag tempar med ff och nc. Hade samma dilemma och mailade nc och de sa att man alltid går på första tempen. De sa också att tempen är som lägst mellan 04 och 05 på morgonen.

Jag tempar alltid vid 07 men idag vaknade jag 5.30 och tempade då 36.34 och vid 6.30 var den 36.60 och det kan man nog inte lita på, var vaken vid 5.30 ca 20 min.
    Har lagt in den låga tempen istället. Ser knäppt ut så får kanske inaktivera den istället. Se kurvan ovan.
  • Zora

Ok, nu får ni hjälpa mig vad som är fel..

Jag brukar aldrig ta några graviditetstester innan BIM, men tog ett idag iallafall.. det var ju förstås negativt, hade egentligen inte räknat med annat så här tidigt.

Iallafall. Tempen har ju stigit lite sedan igår, men ser just nu ut som den ändå är påväg neråt.

Ursäkta detaljer nu..
    Gick på toa och gjorde nr 2 och när jag torkade så var det blod. Trodde det var för att jag var hård i magen, men upptäckte sedan att det inte kom därifrån. Var såpass mycket att det verkar som att mensen är på G att börja redan nu?

Nu har det iof slutat, men det var precis som att mensen startar. Om det nu kommer igång igen under dagen så innebär det att jag haft en luthealfas på bara 10-11 dagar! Jag har alltid, så länge jag tempat dvs ca 8-9 år, haft 13-14 dagar. Kan det bara ändras så där? Vad gör man åt det för det är väl inte bra att ha så kort luthealfas?

Om det är en spotting som kommer för att "förvarna" om mensen så är det också lite konstigt. Jag har ALDRIG i mitt snart 39 åriga liv haft någon spotting.. Har iallafall lagt in det som spotting tillsvidare så får vi se hur det utvecklar sig...

Har mensvärk nu så jag gissar ändå på att mensen kommer dra igång under dagen.

• Zora
    Hallonfrossa skrev 2017-01-18 08:07:02 följande:
    Om du hade en dipp i går kan du ju få en blödning idag till följd av ev inplantation precis som mamalolo sa, om det inte kommer mer under dagen så kan det säkerligen vara det :)

Vad jag förstått kan man ha det fram till dag 14 där omkring :)
    Är fortfarande blod när jag torkar mig, lite mer brunrött, först var det klarrött.. om det skulle vara nidationsblödning borde det väl inte fortsätta komma? Har för mig att sådana blödningar oftast bara är som en blodblandad flytning..
  • Zora
    mamalolo skrev 2017-01-18 07:52:40 följande:
    Tycker ändå det är för tidigt att säga...kanske en blödning till följd av implantation? Håller tummarna för det!
    Jo hoppas kan man ju.. men en nidationsblödning är väl väldigt sparsam? Typ som blodblandad flytning? Det här är ju mer och det är fortfarande när jag torkar mig.. mer brunrött nu än tidigare då det var mer klarrött. Är väl bara att se vad som händer under dagen
  • Zora

Kommer mer blod nu så det är garanterat mensen... men varför hade jag bara 10-11 dagars luthealfas??? Så kort har jag aldrig haft och vad jag förstår ska den inte hålla på att ändras. Vad kan man göra åt det?

• Zora
    mamalolo skrev 2017-01-18 09:45:15 följande:
    Åh :( Den kan nog variera lite beroende på stress, ålder etc. Jag smörjer med ProgesterAll för att försöka förlänga lite....
    Hur använder man det? Fungerar det?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend