• Iskristall
    Reflexen skrev 2014-09-20 15:52:19 följande:

Det ser ju spännande ut, blackpeach! Hoppas att mensen inte kommer!

När efter mensens början brukar er temp höjas? Jag brukar inte tempa hela tiden jag blöder, så har inte riktigt koll.

Tempen ska ju hålla sig låg från mensens början tills äl varit. Inte specifikt höjas efter mens.
  • Iskristall

AnnC: Jag fick också bekräftat äl. Rött kors idag o äl i lördags. Då ligger vi samma i tid Nu säger jag lycka till till oss och alla andra i tråden! Heja heja!

• Iskristall

Blackpeach: Nä, vad tråkigt! Nya tag!!

Zora: Ja, visst är det trist och märkligt att saker ska dyka upp i äl tider som sjukdomar, resor och annat som sätter käppar i hjulet. Vi har klarat oss den här månaden men jag vet ju hur det kan vara tyvärr. Hoppas "ni" får äl i tid!

• Iskristall
    AnnC skrev 2014-09-25 09:26:01 följande:

Nån mer som tycker tiden går sjuuukt långsamt?? :/ äl+5!

Jaaaa!!!

Angående äl-test så börjar jag vanligtvis att testa ett par-tre dagar innan jag förväntar mig äl. Jag brukar ju ha senare äl så kanske börjar runt dag 13.
  • Iskristall

AnnC: Vi hoppas på att du ser en inplantationsdipp i kurvan. Om kurvan stiger i morgon igen så behöver du inte nödvändigtvis discarda. Läs om implantation.

• Iskristall

Åh vad spännande AnnC!!! Nu tror jag på graviditet för dig! Håller tummarna!

Jag har tappat tron på mig själv dock, tror inte vi lyckades.

• Iskristall
    AnnC skrev 2014-09-26 12:03:48 följande:

Nä ingen borde behöva gå igenom nåt såHörni nu har jag molvärk med. Nästan så jag är rädd att mensen ska komma och det vore ju katastrof så här tidigt!!

Vill ju inte hoppas för mycket men svårt o låta bli ibland, bara jag inte är skenis!!

Beklagar sorgen AnnC!!

Molvärk också! Nu håller jag tummarna hårt!! Jag tror på dig/er!

Beträffande mig själv så har jag bara svårt att tro på graviditet bara för att jag aldrig varit gravid. Varför skulle det liksom bara funka den här månaden Hoppet går upp o ner och som du säger, än är det tidigt!
  • Iskristall

[quote=74063115][quote-nick]AnnC skrev 2014-09-26 12:42:47 följande:[/quhar]Ah! Ja det förstår jag, minns när vi började försöka med första dottern, allt var så nytt och spännande och det var svårt att föreställa sig hur det skulle vara att plussa, va gravid och framför allt ha barn! hur länge har ni försökt?

Och tack![/quote]

Ja, det är svårt att föreställa sig trots att man drömmer om det

Vi har varit oskyddade sen juni förra året, men inte träffat in äl alla månader.

Zora: Till dig skulle jag vilja säga - kör på järnet bara! Spermier kan ju leva ett par dygn under rätt förhållanden!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend