• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Brennda: På vilken dag fick du positivt äl-test då? Tror du inte äl var när FF satt ut den?

• Iskristall

Eagel87: Det ser spännande ut! Håller tummarna!

Whattha: 9dagars lutealfas låter för kort för att vara bra. Du kan inte haft äl tidigare?

• Iskristall

Beklagar eagle87, förstår hur du känner!! Är just nu i samma sits. Varit utan skydd över ett år. Och har bim på måndag. Men i morse gick tempen neråt. Väntar mens i morgon eller på måndag. SAA jävla trist att det aldrig funkar

• Iskristall

Jag har också haft äl två dagar efter positivt äl-test. Jag tror att du kan ha haft äl igår och att tempökningen kan komma i morgon. Du ska inte misströsta än sjärnasomärdin! Vi håller tummarna! Jag tror man säger att äl kan ske mellan 12-48 timmar efter ett positivt äl-test eftersom man inte vet om man testar positivt på LH-hormonet när det är påväg att öka eller när det är påväg att minska igen. Där kan ju tiden variera när man ägglossar efter positivt test.Sen varierar säkert längden på ökningen mellan olika kvinnor.

• Iskristall
    Zora skrev 2014-12-11 06:29:11 följande:

Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis

Stort grattis Zora!
  • Iskristall

Stjärnasomärdin: I och med ditt positiva äl-test skulle jag säga att du hade äl 4/12 som FF säger. Eventuellt 3/12 eller 5/12 men jag skulle inte tro på 6/12. Men vad vet jag, jag kanske blivit för påverkad av hur FF "tänker"

• Iskristall
    Irlais skrev 2014-12-11 21:19:43 följande:

Hej! Jag tänkte börja tempa men har en fråga till er som har koll :) hur opålitliga blir värdena om man sover mindre än 4h i sträck? Jag får sova max 3h och då ska det bara en bra natt... Mot morgonen stökar mitt barn ofta så jag vaknar med typ en timmes mellanrum. När ska jag ta tempen egentligen då?

Jag skulle säga att du får prova dig fram. Det verkar som alla är olika känsliga när det gäller temptider. Vissa reagerar på bara lite skillnad i tiden när de tempar. Medans jag tex kan tempa uppemot en timme tidigare eller senare utan att det verkar påverka speciellt mycket alls. Ibland märker jag ingen skillnad alls.
  • Iskristall
    Irlais skrev 2014-12-12 10:31:19 följande:

Ok, kanske har min kropp vant sig vid alla uppvaknanden vid det här laget så det inte gör så stor skillnad :)

tempade imorse och låg på 36,8 (är på ÄL+6)... den ska alltså fortsätta ligga högt nu och dippar om mensen kommer, annars fortsätter runt samma?

Ja nu ska tempen fortsätta att ligga högt. En mensdipp vill vi inte se! Lycka till!

Bella06, grattis vad roligt!
  • Iskristall

Beklagar AnnC! Å så orättvist Ja, ta och vila kroppen över jul och nyår så tar ni nya tag nästa år.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend