• Erla

Tempar/Fertility friend

j1990 skrev 2016-04-23 08:28:19 följande:

Låter exakt som mig! Brukar också normalt ha molvärk tidigt, ibland känns det som man har ont hela cykeln av olika anledningar haha. Va torr efter mensen sen ökade flytningarna lite, kunde bygga nån kort bro fast den var vitaktig, dagen efter var det mindre vitt och vattnigt. Det vita verkade försvinna mer och mer men så igår va det lotion! Tycker flytningarna ändrar sig timme efter timme ibland. Och äl-test visar ingenting. Tempen är mysko med, så vet inte om jag hade äl med vitaktiga flytningar eller om den blir ännu senare den här månaden (pga RR?!).

Ja, det är inte lätt det här med alla grejer som ska stämma. Själv har jag bara haft älflytningar en cykel och det var förra. Har dock lyckats bli gravid två gånger sedan augusti förra året så något stämmer ju.

Jag kan nog inte kalla min värk för molande. Det är mer hugg i, som det känns som, äggstocken. Typ som håll. För min del hoppas jag att rosenroten ska förkorta cykeln. Den är så jäkla lång och jag behöver inte att den blir längre :P hur långa cykler brukar du ha?
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-23 09:23:22 följande:

Det är ju positivt att man inte alltid behöver äl-flytningar :) då kanske jag har en chans, hoppas verkligen att jag hade äl och att den inte är sen. Vill ha kväll igen så jag kan titta tempen imorron igen!

Låg på 30 dagar (+ - nån dag ibland), förra kom mensen på dag 34 :/ hade också hoppats på nån dag kortare. Tänkte att jag ger det en månad till iallafall och ser, fick ju ändå så tydliga flytningar!

Haha, jag vet vad du menar! Ja, men 30-34 dagar är ju inte så dåligt liksom. Vi får helt enkelt göra som alla andra och vänta och se hur det går :P
  • Erla
    j1990 skrev 2016-04-23 09:59:53 följande:

Nej är det väl inte, men lång väntan ändå ;) vi lär väl göra det, men tålamod har aldrig varit min starka sida :p

Haha, samma här :P
  • Erla

Tempen sjönk idag igen och från igår har jag äntligen haft mer vattniga flytningar. Kanske något på g snart då? :) eller kanske inte... Vem vet?

• Erla
    Symetrical skrev 2016-04-24 09:15:14 följande:

Håller tummarna!

Vilken cd är du på nu?

Cd16 idag :) ältest med morgonurin såg likadant ut idag som det gjort de senaste kvällstesten så ingen stegring än dock.
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-24 09:41:45 följande:

Cd 9 nu och tänkte ta en äl sticka för att kolla läget :). Antagligen visar det inget men man kan ju hoppas :).

Heja heja!!
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-04-24 16:36:19 följande:

Smärta är ju ett vanligt symtom på äl. Upplever ni några andra symtom kring äl?

Nope, bara hugg i äggstockar. Kan dock hålla på i flera dagar och veckor ibland. Så jag kan inte gå på bara känningar för att lista ut när jag har äl :P
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-24 17:42:49 följande:

Väldigt ljust sträck än så länge. Vad tycker ni? Ska jag ta nytt om några dagar? :)

Har du haft korta stegringar så skulle jag ta varje dag. Annars borde det räcka om några dagar :) du var ju inte så långt in i cykeln ju ^^
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-04-24 21:06:15 följande:

Nja inte så kort stegring. Har alltid varit starkare än idag dagen innan positivt iaf :). Haha ja bara cd 9 ;). Är otålig du vet ;).

Okej :) då tror jag du kan testa varannan dag eller något :) då lär du ju inte missa stegringen alt. Positiva
  • Erla

Råkade skicka innan det va färdigskrivet XD du lär ju upptäcka antingen stegringen eller ett positivt test :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend