Tempar/Fertility friend
Glömde bilden...
Glömde bilden...
Pratade med bm nu som haft så mycket att de inte hunnit ringa och säga att de skrivit ut Pergo. Men hon sa så här: jag måste ha ett BMI på 32 innan jag tar Pergo. Sen så ska vi boka in tid för blodprov på cd 3 och ultraljud sen för att kolla äggblåsorna. Samt boka in tid för spermaprov för sambon :). Så hon sa att jag ska vänta med Pergo tills vi tagit alla prover. Det går framåt nu!! :D
Men sa att jag ska till bm på måndag och ta gravtest då jag inte är säker på om jag är det. Hon ringer då mig på tisdag morgon så bokar vi in tider :). Och hon var världens gulligaste bm!! :)
Ja jag läste på om det och förstod att ff kunde bli osäker om det fanns tecken på fertilitet efter ev. äl eller om det inte fanns andra saker som stödjer en ev. äl :)
Kommer du ihåg förresten hur det var med hcg:t? Vet att det fördubblas varannan dag och att ett ev plus på st tidigt beror på hur mycket hcg man har i kroppen sedan innan. Räknar man från en ev. dipp eller från äl? Känner att jag bara babblar på, men blir så osäker på om jag ska börja ta progesterAll eller inte trots att jag inte fått något plus än. Vill heller inte vänta för länge ifall mina mf beror på progesteronundersskott.
Jadu.. min cykel har varit mellan 25-33 dagar efter ett ma i nov. Är idag på cd 23. Hade inte ens tänkt o testa förns om mensen inte kom på typ cd 33 men va så osäker på om äl va cd14. Så fick jag en sån lustig kännsla i brösten som jag fick när jag va grav sist. Har barn sen tidigare o får inte så vid pms, är som brösvårtorna ryser till o ömmar eller stramar.. så dumt nog hade jag test hemma o fick ju nått så då kan man inte sluta tänka på det haha. Tycker inget stämmer längre, inte att tempa och ältest som visar plus fast temp som inte går upp. Denna månad tog jag inga äl test men fick äl smärta o liten blödning på äl+14. Så hoppas äl va då!
Såhär ligger det till med hcg-ökning.
Ponera att du har 5 (vilket är max) i hcg vid infästningen och att denna i ditt fall skedde på äl +7. Isf har du ca 10 i hcg på äl +9 och sedermera 20 i hcg på äl +11. Med andra ord borde du inte kunna få ett svagt plus på ett test som mäter från 25 mIU förrän tidigast äl +11. Och detta är OM du har så pass högt hcg som 5 redan vid infästningen. Säg att du istället har 3 i hcg => 6 på äl +9 => 12 på äl +11 => 24 på äl +13.
Med andra ord inte alls konstigt att olika individer plussar så väldigt olika.
Finns ju ingen säker äl men nu är den ändrad till tidigare o då är de inte fel att få svagt plus på äl+9-10. Dock vet jag ju inte riktigt om jag är på äl+5-6 eller äl+10. Får väl bara vänta o se:) men med tanke på den lilla blödningen cd14 tror jag på det