• Hellan

Tempar/Fertility friend

Imorse hade tempen sjunkit med 0,2 och under dagen har jag anat lite rosa på papperet och i kväll var det bruna flytningar vid internkollen. Så jag gissar att tempen sjunker ytterligare imorgon och hoppas att mensen drar igång ordentligt då så nästa ÄL kan komma någon gång.

• Hellan

Nu har FF satt ut ÄL på julafton 5 dagar tidigare än förvänta (som jag befarade, får ett uselt humör vid stress så sambon har verkligen undvikit mig och mitt humör så sex var det dåligt av just vid ÄL). Så BIM är då den 7/1-18 hoppas så att detta är 5 gången gillt. Är ju lite svårt att veta när vi borde ha sex då vi kör utan ÄL-test och jag är ganska oregelbunden med oftast cykler på ca 36 dagar. Vi lyckades i alla fall ha sex den 22/12 så möjlighet finns det ju. Lycka till till oss alla må vi få glada besked under januari.

• Hellan

BIM i söndags, tempen fortsatt hög och inga Spotings. Gäspar mig genom dagarna, känner mig varm och lite ömma bröst. Börjar hoppas på ett +, men har inte vågar testa ännu, kanske torsdag morgon då börjar jag jobba sent annars blir det fredag EM eller lördag morgon. Får se hur tempen beter sig och hur länge jag kan vänta.

• Hellan
    MissKelli skrev 2018-01-09 20:52:31 följande:

Ser verkligen lovande ut. Brukar du ha så lång lutealfas? Passerar man 18 är man gravid. Så ser verkligen ut så! Äl+16 idag eller? :)

Brukar ha en lutealfas på 12-14 dagar tror jag. Väljer att vänta med testet då jag helst inte vill testa varken positivt eller negativt när jag precis ska på jobbet. Vill kunna smälta acceptera relutatet i lugn och ro oavsett vad det är. Ja om FF satt rätt så är det ÄL +16 idag.
  • Hellan
    Eleonoratösen skrev 2018-01-09 20:57:46 följande:

Spännande! Så du känner dig varm. Jag har känt mig rysligt varm idag. Funderat på om jag håller på att få feber, så intressant...  Man funderar ju allt på vilka symtom man har som skulle kunna vara gravidrelaterade

Jag brukar alltid frysa annars och med första sonen minns jag att jag var gräsligt varm hela graviditeten kunde gå i Linné inne på vintern, annars brukar jag ha ett Linné och minst en långärmad över ofta även en fleece tröja oxå.
  • Hellan
    Belinday skrev 2018-01-10 07:31:13 följande:

För ja har använt mig av samma tester i flera månader o jag brukar alltid få en stegring o jätte starkt när de e ägglossning. Men nu ser man knappt nån färg ens . Hoppas inte den cd 14 för då har ja missat den ju :( och den va neg den cd 14. Gärna får du skicka den .

Tänkte visa min ÄL lösa kurva enligt FF.

• Hellan

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!!

• Hellan
    Eleonoratösen skrev 2018-01-11 09:35:43 följande:

Grattis! Så härligt! Fint plus och 2-3 veckor!

Tack!

Jag är så glad över 2-3 v och det borde ju stämma med ÄL 24/12 och BIM 7/1. Och har ju medvetet oxå valt att vänta med att testa då jag tycker det är jobbigt med negativa test.
  • Hellan
    Mimipig skrev 2018-01-11 14:14:49 följande:

Underbara nyheter! Stort grattis!

Ja visst är det, tack!

Hoppas fler får sitt efterlängtade + inom kort.
  • Hellan
    becca90 skrev 2018-01-16 09:51:02 följande:

Hej, första gången jag någonsin fått äl utsatt av ff. Men varför är den streckad och varför sänktes tempen igår?

Hade förövrigt pos äl test 6/7 januari.

Att det är streckat innebär att FF är lite osäker på om ÄL inträffade då.

Dippen kan tyda på att ett ägg fäste då men behöver inte vara så.
  • Hellan
    Natttis skrev 2018-02-08 08:34:22 följande:

Ojämn temp trots att jag trampat samma tid varje dag nu. Men nu har den hållt sig uppe. Men jag vågar inte ha för stora förväntningar. Förens jag ser ett plussa på stickan.

Sådär såg ofta mina kurvor ut, hoppig fram till ÄL och sen lite stabilare, ibland blev tempen lite stabilare dagarna innan ÄL oxå, oav sett mens eller pluss..
  • Hellan
    ensamärstark skrev 2018-02-09 06:32:48 följande:

Tänkte bara en snabb uppdatering från mig. Jag hann ju bara tempa i två veckor. Hade ju missfall i oktober o november..

Trodde aldrig detta skulle hålla sig men lilla bebis mår fint fick vi se häromdagen så nu vågar vi tro på att denna graviditet kommer fullfölja som den ska <3

Å vad härligt!

I vilken v är du?

Vi ska på kub ul den 28/2 längtar men det är lite skräckblandad!
  • Hellan
    Mimipig skrev 2018-02-15 12:36:08 följande:

Hej igen. Jag fick konstaterat ma igår. Nu väntar jag tio dar på att det ska bli spontant MF, annars blir det medicinsk abort. Så jag är tillbaka här snart igen. Ska bara kravla mig upp till ruta ett igen och det tog flera månader att få igång ÄL sist. Så fruktansvärt ledsen och besviken. Nu har vi försökt med det efterlängtade syskonet sen okt 2016 och två ggr har det skitit sig. Och tiden bara rinner iväg.

Nej vad trist att höra!

Hoppas det går fortare denna gång och att nästa + verkligen blir en bebis.

Styrke kramar till er!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend