• Hellan

Tempar/Fertility friend

Hej!

Är det någon här inne som kan svara på min fråga ang FF konto. När vi försökte bli gravida med första barnet skapade jag ett konto på FF 2005/2006 någon gång. När tvåan skulle till vet jag inte om jag han börja tempa då det tog sig på första försöket. Och nu när vi försöker med en trea så har jag börjat tempa för att försöka förstå kroppen igen. Men när jag försöker logga in på mitt gamla konto så går inte det. Vet ni om ett konto raderas efter en viss tids inaktivitet? Tänkte försöka kontakta FF men då jag inte är vidare bra på att skriva på engelska så drar jag mig för det. Jag har ju naturligtvis oxå bytt mail sen jag skapade kontot så det går ju inte att få lösen på angiven mail heller. Skulle så gärna vilja få tag på mina gamla tempkurvor.

• Hellan
    Milou3 skrev 2017-09-24 22:12:28 följande:

Okej, nu har jag blivit VIP på FF för detta lär ju ta ett tag märker jag : / men vet någon här hur man kan kika på andras gravidkurvor på FF? Var hittar jag det?

Nu blev jag nyfiken, Vad blir det för skillnad med VIP och utan?
  • Hellan
    Milou3 skrev 2017-09-25 06:01:46 följande:

Dels kostar det men du får tillgång till mycket mer, bland annat jämföra med andras kurvor! :)

Tack för svaret. Mins att jag var VIP när vi kämpade till första barnet men minndes inte skillnaden mer än att det kostade en slant.

En liten fundering till er alla. Hur/ var tempar ni? Med hur många decimaler? Jag har de senaste cyklerna tempat och då med en öron eftersom det var det enda jag har här hemma. Har nu sökt på alla apotek i närmaste staden och de har bar med en decimal, tror ni gör det påverkar i det stora om man har en bara?

Till första barnet(2005/2006) hade jag ett konto på FF och var aktiv med tempning. Nu när jag skulle logga in så får jag inte den inloggningen att fungera och mailen jag hade då har jag ju inte kvar längre så jag kan inte få tag i mitt lösen heller. Och vad hemliga ordet är vette 17 heller. Vet ni om man fick uppge någon ledtråd till hemliga ordet? Tänkte om jag kunde be supporten om hjälp med den. Skulle så gärna GA tillgång till mina gamla kurvor och kunna jämför nu med då.
  • Hellan
    lilaemma skrev 2017-10-02 06:28:19 följande:

Nu är jag glad! Ska inte tempa mer och inte testa igen förrän om en vecka! :D

Grattis!!

Här kom mensen idag efter 5 dagar med Spotings och mensvärk ( brukar ha 1-2 dagar innan mensstrart) antingen på BIM +3 eller BIM -1.

Nu ska jag försöka kontakta FF och se om det är möjligt att få tillgång till mitt gamla konto igen som jag inte kommer in på med min inloggning, och från och med härom dan tempar jag i munnen ( hittade min gamla termometer (-: ) kört med öron i två cykler och det känns ju lite vanskligt och hoppas på fullträff denna gång.
  • Hellan

Känner mig helt förvirrad. Har oftast haft en cykel på ca 35-36 dagar (upp till 60dagar) så länge jag kan minnas. Men nu har FF satt ut en ev ÄL redan på dag 9 kan det verkligen vara så?! Hade iof äggvita flytning och mensvärk då men det känns ju helt galet. Så om detta stämmer har jag BIM typ 25/10 när ÄL snart borde infalla i vanliga fall.

Hjälp mig vad tror ni?!
  • Hellan

Jag har åkt på en redig förkylning ont o hals , kropp, snorig och hes. Har förstått att det kan påverka min Temp. Borde jag fylla i något specielt i appen? Typ ilness? Det började nog redan i fredags med att jag blev snorig under dagen och i går vaknade jag hes och snorig och blev sämre under dagen.

• Hellan

Behöver lite råd av er!

Idag vaknade jag redan vid 4 och tog tempen 36,8 låg sen vaken till min vanliga tid 5 och tog tempen igen 36,7 vilket av värdena blir mest rätt att fylla i på FF?

• Hellan

Beroende på hur jag ska tolka FF så kan det vara BIM idag eller på söndag, än ingen mens i alla fall. Känns jätte konstig med en så kort cykel helt plötsligt, FF förutspådde ÄL nu på lördag egentligen men nu verkar det som om kroppen fick spratt denna gång. Men än återstår det att se. Inga direkta symptom lätt illamående några gånger nu sista dagarna å gasig men gasig brukar jag vara innan mens, har dock käkat mycket mjöl sista tiden och de kan oxå påverka magen min.

• Hellan

jag är högst osäker på när ÄL var och BIM borde vara, FF satte ut ÄL den 12/10 ( efter mina flytningarna) så BIM borde varit i onsdags, men då kom ingen tempohöjning och tar jag bort flytningen så ändrar de ÄL till den 16/10 och då borde BIM vara imorgon ( när ÄL egentligen var förväntad enligt min vanligaste cykel.) ännu visar kroppen inga tecken på kommande mens men den lär ju dyka upp. Tog ett RFSL tidigt test i morse och det visar då inget, så i kväll törs jag unna mig ett glas vin utan att behöva noja mig. Min förkylning har även tagit om inatt så jag gissar att det är den i kombo med två glas vin som höjt tempen så idag.

• Hellan
    lilaemma skrev 2017-10-28 09:12:11 följande:

Tycker det ser ut som älCD 15 och möjlig impdip 9 dpo. Möjligtvis även trifasisk 10DPO. Ingen fara att dricka så tidigt i graviditeten, men tycker verkligen din kurva ser lovande ut!

Tack för dina ord! Då borde BIM vara om på tis ons kanska.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend