• whattha

Tempar/Fertility friend

[quote=74551419][quote-nick]eagle87 skrev 2014-12-20 13:51:03 följande:[/quote-nick][/quote]

Tror också du kan ha haft äl igår:) hoppas det:)

• whattha

Negativt test idag, bim imorgon eller i övermorgon. Om jag nu inte hade äl på dag 14. Rätt hög temp dock för att vara jag, fast det har kanske ingen betydelse?

• whattha
    Iskristall skrev 2014-12-22 15:22:06 följande:

Whattha: Hur kort lutealfas har du? Enligt kurvan du postade borde väl bim vara om 5-6 dagar?

Förra månaden var den 8 eller 10 dagar så väldigt kort:/ men förra månaden var cykeln 43 dagar lång också och denna verkar ju vara kortare. Jag vet inte vad jag ska tro, Är förvirrad, och appen ändrar dag hela tiden :P
  • whattha
    Iskristall skrev 2014-12-22 17:13:36 följande:

Äter du pergotime? Det borde ju göra cykeln/kurvan är så pass klar att det inte blir frågetecken. Fungerar pergo för dig? Har du fått kolla med ultraljud eller blodprov?

Åt pergo denna gång och metformin, bor i England så min doktor kollar inte med blodprov eller ultraljud utan låter mig bara äta dom. Åt 50mg/dag x5. Min kurva är alltid så hoppig, har bara en decimal på termometern så det kanske gör den hoppigare? Om jag skriver in hög temp imorgon så flyttar FF äl till igår. Ugh..
  • whattha
    Lillon skrev 2014-12-23 08:17:59 följande:

Betyder streckad linje förmodad äl? :)

Japp det gör det:)
  • whattha
    Lillon skrev 2014-12-23 08:39:36 följande:

Ok tack! :) Och vad betyder det liggande strecket? Hittar inte i manualen :/

Det strecket är en riktlinje/hjälpmedel för att du enklare ska se vilka temperaturer som är högre än normalt. Typ. Jag är hemskt dålig på att förklara:P
  • whattha
    Reflexen skrev 2014-12-23 12:44:39 följande:

Om du bara har en decimal på termometern så är din kurva säkert inte fullt så hoppig egentligen. Det ser bara så ut eftersom din termometer inte kan ge mer exakta siffror. Investera i en med två decimaler, så slipper du ifrån ett frågetecken i alla fall!

Hoppas din kurva rättar till sig o att du slipper en ÄL som flyttar sig hela tiden!

Ska införskaffa en så snart vi flyttat ifrån svärföräldrarna som gillar att snoka i post;)

Har haft mensvärk i snart en veckas tid så får se hur tempen gör dom närmsta dagarna:)
  • whattha

Hoppas på högre temp imorgon igen, eller iaf skippa ännu en sänkning. Ingen mensvärk. Men kanske hade äl vid senare tillfälle?

• whattha

Så här ser det ut nu. Försökte köpa test idag men dom hade slut så får köpa imorgon. Hoppas verkligen men är på nått sätt beredd på minus.
  • whattha
    har inte tagit nått blodprov för att bekräfta äl. Trodde endast tempen gick upp om man haft äl? Negativt RFSU idag så kroppen är väl bara konstig.
  • whattha

Hade äl mycket senare förra månaden (om jag haft äl) så här ser det ut när dom ligger över varandra iaf.
  • whattha

Hjälp! Kan någon vänlig analysera åt mig. Vad ser ni? Har jag kanske inte haft någon äl?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend