• Zora

Tempar/Fertility friend

happylife skrev 2016-08-31 20:38:53 följande:
    Inget hände då! Om jag tog bort det positiva ältestet blir linjen streckad istället ..
    Ok, om man tittar på dina fertila flytningar så har du dem ju även på måndagen, så det tyder ju på att ägglossningen skedde då.

Tittar man bara på temperaturen skulle det troliga vara lördag eller söndag. Söndagens temp är ju lite osäker så den skulle ju kunna vara under coverline. Lite klurigt tycker jag.
  • Zora
    happylife skrev 2016-09-01 07:58:34 följande:

Zora du hade rätt!! snyggt

FF flyttade min äl idag. Känns bra för då matchar våra ligg mycket bättre..

Vad bra! Då håller vi tummarna :)
  • Zora
    Symetrical skrev 2016-09-01 12:21:19 följande:

Stort grattis till misslina och frestelsen från mig och min lille 30,5 timmar "gamle" Milian!

Grattis!! :)
  • Zora
    Sofiiakarin skrev 2016-09-04 11:29:44 följande:
    Min temp precis efter äl och vid äl har var ungefär 36.7 -36.9 , o min VANLIGA temp brukar ligga på 36.3 -36.4. Så är en rejäl höjning. Men kanske inte betyder så myclet? :)
    Temperaturen är lägre innan Äl och högre efter och för att bekräfta Äl krävs 3 (tror jag det är?) temperaturer som är högre än de man hade innan Äl. Man kan ha en långsam ökning med tex 0,1-0,2 grader per dag under några dagar och man kan ha en snabb ökning med tex 0,3-0,5 på en dag. Lättast är ju att lägga in i FF och se det som ett diagram (vet inte om du gjort det?)

Sedan håller tempen sig på en hög nivå fram till mens. Då sjunker den igen. Man kan ha varierande temp med små dippar efter Äl också, dessa säger egentligen ingenting, huvudsaken är att tempen håller sig högre än innan Äl.

Är man gravid fortsätter tempen att vara hög även efter BIM. Det går tyvärr inte att säga något om huruvida man är gravid eller inte utifrån att enbart titta på tempen mellan Äl och BIM. Jag skulle nog våga påstå att om tempen är hög och man är ca 16 dagar efter bekräftad Äl så är sannolikheten att man är gravid nära 100% om man inte har en ovanligt lång luthealfas.
  • Zora
    Mila skrev 2016-09-04 15:24:22 följande:

Vad tror ni? Är på äl+11 och neg i morse. Bim är på tisdag. Tempen är hög. Fick idag som världens mensvärk och samtidigt drog jag förmodligen till ryggen så det är strålande värk i hela ländryggen när jag rör mig.. Fick creamy flytningar igen (har inte haft flytningar senaste 2-3 dagarna) och livmodertappen har kommit långt ned igen och är lite hård med mjuk runt om. Står så olika om livmodertappen så vet inte vad jag ska tro?

Plus att jag är genomförkyld! :(

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Mitt tråkiga svar är att det inte går att tro någonting, tyvärr. Inte förrän BIM passerats med några dagar och tempen fortfarande är hög. Man letar ju så gärna symptom men de gånger jag vart gravid så har de riktiga symptomen inte kommit förrän i v 6-7. Enda som var redan vid BIM var typ mensvärk, men det skulle lika gärna kunna varit just mensvärk. Tappen vet jag inte mycket om. Brukar inte hålla koll på den.

Håller tummarna för att du passerar BIM med fortsatt hög temp och utebliven mens :)
  • Zora
    columbus skrev 2016-09-06 06:08:10 följande:

En till bild:

Ser också! Grattis :)
  • Zora
    happylife skrev 2016-09-06 07:11:30 följande:
    På de två första ser jag ingenting, men på den här bilden kan jag se något. Kan inte avgöra om det är rosa eller inte dock så vågar inte gratulera. Hoppas det blir starkare om någon/några dagar :)
  • Zora
    happylife skrev 2016-09-06 09:20:35 följande:

Ser ni här då?

Jag ser inget på den bilden, men sitter vid telefonen och brukar synas sämre via den. Dock såg jag ju nåt på ett av de tidigare bilderna du la upp, men kan inte avgöra om det var ett "äkta" streck. Du får ha is i magen några dagar till och ta ett nytt test då :)
  • Zora
    columbus skrev 2016-09-07 06:34:41 följande:

Äntligen bekräftat med ett digitalt! Tog en vanlig sticka också (som mäter från 25) samtidigt och strecket är fortfarande ganska svagt men ett digitalt ska man väl våga lita på :) BIM+1 alt. ÄL+12 idag. Implantionsblödning i fredags, så förhoppningsvis blir det starkare och starkare och pyret stannar kvar.

Grattis igen! :)
  • Zora
    happylife skrev 2016-09-09 06:49:54 följande:

Ja då, idag kom det inom tiden minsann!

Å herregud..

Ser ju onekligen ut som ett + Grattis! :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend