• Zora

Tempar/Fertility friend

Loppan84 skrev 2016-08-24 10:11:02 följande:

Upp med hakan, det finns ingenting som kan visa att du är gravid eller inte gravid så tidigt. Om du blir gravid denna månaden är det alltför tidigt för att se det på grafen. Gravidgrafer skiljer sig ju mycket åt - också hos samma personer. Jag menar att tempning är bra för att se om man har haft äl och att se att tempen fortfarande är hög när bim är (vilket ju är positivt för en graviditet) men allt annat känns helt random.

Jag veeeet, egentligen. Ägget har ju inte ens haft chans att fästa ännu och innan dess kan man ju inte säga nåt alls! Jag kan bara inte låta bli att överanalyserar, fundera osv :)

Mina båda gravidgrafer skiljer sig lite åt, men ingen av den har haft någon temp under coverline efter Äl (vilket min dipp nu är om jag lägger in första mätningen) Men som sagt, alldeles för tidigt för att utläsa något egentligen
  • Zora
    misslina skrev 2016-08-25 14:20:00 följande:

Äl+6 idag.

Har inga förhoppningar denna gång då det blev lite glest med liggandet ;). Enda som är skönt när förhoppningen inte är så hög är att man tänker på detta barnmakeri lite mindre;).

Satt igår och började läsa från början av denna tråd. Intressant! Och det har varit några stycken som passerat genom denna tråd.

Passerat och återkommit ;)
    Det är absolut en intressant och kanonbra tråd! :)
  • Zora
    Mila skrev 2016-08-25 16:13:26 följande:

Har någon av er haft såhär hög temp rakt igenom? Kurvan ser jätte konstig ut tycker jag :( Ända skillnaden som jag gjort är att äta rosenrot 1 tablett om dagen i 6 dagar, och antagligen pgr av det får jag äl 4-5 dagar tidigare än vanligt..

Tänkte tempa till ff satt ut äl, sen avvakta. Märkt att jag blir otroligt stressad av tempandet efter äl.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Jag tycker inte att kurvan ser konstig ut. Vilken temperatur man har innan Äl är ju individuellt och kan variera. Ibland ligger jag runt 36.30, ibland runt 36.20 och ibland har jag legat runt 36.40.

Temperaturen innan Äl är egentligen inte så intressant, huvudsaken är att du efter Äl ser en temperaturhöjning som håller i sig. Alltså att temperaturen är högre efter Äl än före. Själva siffrorna har inte någon större betydelse.
  • Zora
    Mila skrev 2016-08-25 17:01:47 följande:
    Kanske är så. Men har aldrig haft så förut. Och då måste jag ju få ännu högre temp nu än vad jag brukar..
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Precis! Någon gång ska ju vara den första för allt :) Om några dagar bör du se att temperaturen har ökat om ägglossning har skett.
  • Zora

Å där drog temperaturen iväg :p Gissar att den kommer sjunka lite imorgon, men hoppas på att den tänker fortsätta vara hög :)

• Zora
    happylife skrev 2016-08-26 07:37:03 följande:
    Intressant dipp
    Bara halvintressant... Har haft många såna dippar när jag inte varit gravid, så den lär inte betyda nåt :p
  • Zora
    babytjejen skrev 2016-08-26 09:52:28 följande:

Mensen är i full gång :( vet inte om jag ska stanna här mer...vet inte om jag orkar se fler som blir gravida just nu, verkar ju inte som att vi kommer lyckas alls med syskon... :(

Vad tråkigt med mensen :(
  • Zora
    Malin 845 skrev 2016-08-26 21:03:35 följande:

Förresten, ska på bröllop imorgon och det kommer serveras massvis med alkohol.
    Vad har ni för ursäkter för att inte dricka? :)
    Går tyvärr inte att säga att jag ska köra hem då vi blir hämtade :P.

Det är inte förrän i ca v 9-11 som moderkakan tar över och innan dess lever fostret av gulkroppen och har (så vitt jag förstår det) ingen kontakt med moderns mat/dryckesintag. Så hade jag varit du så hade jag tagit något glas och druckit lååångsamt. Efter nån timme har förmodligen de övriga gästerna fått i sig så mycket att de inte reflekterar så noga över om du dricker mycket eller lite :)
  • Zora
    happylife skrev 2016-08-29 07:31:56 följande:

Jaha ni! Ägget kan inte ha släppt va?

Vad tror ni? Kanske släpper under dagen eller kommande natt?

Hmm.. Har lite svårt att se på bilden men tycker nästan att testerna inte ser positiva ut förrän idag, men som sagt. Lite svårt att se. Ägglossningen har högst troligt inte skett (om den inte skedde efter du tempade imorse :) )
  • Zora
    happylife skrev 2016-08-29 07:39:12 följande:
    Tack för svar det översta testet från igår EM var positivt, sen på dagen inte positiva men hinkade kaffe å kissade ofta. Dagens är inte klockrent positivt, brukar få starkare teststräckan än kontrollstreck men det är näst intill positivt..och tempen gick ju ner lite idag så förhoppningsvis släpper det idag och jag får en ökning närmsta dagarna
    Aha! Då förstår jag :) Tror dock ändå att ägglossningen inte varit ännu
Svar på tråden Tempar/Fertility friend