Tempar/Fertility friend
Problemet är ju just att jag inte kan få fram någon kurva eftersom cykeln är för lång. Skulle helst inte vilja behöva låtsas att jag har börjat en ny cykel innan jag får mens, men det kanske är enda sättet...
Problemet är ju just att jag inte kan få fram någon kurva eftersom cykeln är för lång. Skulle helst inte vilja behöva låtsas att jag har börjat en ny cykel innan jag får mens, men det kanske är enda sättet...
Tempen gick ner med 0,11.....hittar rosa sekret. Tappen känns lite mjukare och har nu vänt sig frammåt och känns öppen. Gravidtest negativt.
Blä!
Bara blä!!
Skit, mög och skit - mycket bra ord att beskriva det.
Försök 14! Hur länge ska man orka försöka? Jag fyller 42 i dec.. Jag har ju mens "regelbundet", äl.....så det finns ju chans fortf. Men man mår ju skit varje gång det misslyckas. Allt rasar...... Hitills har man ju orkat upp på hästen igen..... Men hur många ggr orkar man det. Man mår ju bläää bara....!
Tack för input!
Ja det är nog som du säger, tog bort Creamy-markeringarna och fick då ÄL dag 15.
Jag hoppas ändå att ÄL var dag 11 dock... Annars är det nog rätt kört denna cykeln med :(
Jo, jag håller hoppet uppe så länge tempen ligger uppe :)
Men om nu ÄL var på dag 15 så myste vi bara just den dagen och tre dagar innan. Om ÄL var dag 11 som jag räknade med att den skulle vara så myste vi mycket mer.
God eftermiddag
Ja - igår var ingen rolig dag alls. Inte för att dagen idag var så rolig heller. Men - igår mådde jag inge bra, var så nere. Nere för att vi ALDRIG får nåt plus. Idag har jag mer och mer accepterat att det inte gick denna 14:e gång.
Men, vad 17 ska jag försöka med nu. Om nu inte munkpeppar fungerar?! Det kanske var så att förkylningen satte stopp för det hela denna gång. Jag fick ju feber mitt i äl. Kanske ska ta och försöka ingen med munkpeppar.
Så min plan kanske blir Q10, b-vitamin, e-vitamin och munkpeppar hela cykeln. Sen förtsätter jag med att stimulera ägglossningen med progesteronkräm. 10 mg från dag 7, från dag 14 ökar jag på med 20 mg för att sen öka på med 30 mg på dag 21.
Vad tror ni om den planen? Ja - och så klart inte bli sjuk
Mina symptom. Tempen gick imorse ner till coverlinen, spottingsarna fortsätter, lite lite rosa, det känner jag igen, har hänt förr. Så det blir med stor sannolikt mens på fredag.
Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN har jag hittat denna tråden! Hoppas att det är okej att jag hoppar in här med min cykel som verkar vara åt fanders. Just nu är jag helt lost i allt och håller i nuläget på att tempa min första cykel. För att göra en lång historia mycket kort så har jag en cykel som varierar från allt mellan 35 dagar till 48 dagar (idag). Jag håller alltså på med min längsta cykel någonsin! Jag har inte använt FF av den anledningen att jag alldeles nyligen fick tips om det, men om man snabbt skissar upp min kurva ser det ut som att jag möjligen hade äl runt dag 38-39 eller möjligen 42-43 (om jag nu ens hade äl? Är som sagt lost). Dippade dag 38 och låg då på 36.1 mot vanliga 36.3 och dag 41 gick den upp till 36,7 för att gå ner till 36,4 dag 42. På dag 44 var jag återigen uppåt och låg då på 36,9 och tempen höjdes ytterligare dag 47 till 37 och idag ligger den på 36,8 igen. Blir tokig då tempen ALDRIG ligger helt stadigt. Vad tror ni? Behöver verkligen någon slags rätsida på detta kaoset.
Ja...vad ska jag göra. Jag testade bara progkräm med olika doser i olika cykler, så jag vet inte om den gör någon skillnad sjäkv, utan munkpepparn...hmmm.
Jag tror jag kör på igen med samma plan som jag kört med de 2 senaste cyklerna. Första cykeln gick ju bra om man tänker på spottingsfrånvaron. Den andra cykeln var ju det där med förkylningen...
Jewel - intressant det där med högre temp o äl.
Iskristall - jag minskade 2 dgr på äl till 15, båda cyklerna, så nån effekt tror jag den har. Q10 ska ju bättra på kvaliten på äggen och det kan ta 3-6 månader. Q10 har jag ätit i 2 cykler...så ..tja...jag fortsätter med det tror jag.
Fastän man blir deppad så börjar ju cykeln om vare sig man har lust eller ej....så det är ju "bara" att hänga på igen... Cykeln rullar ju oavsett vad min inställning/humör är. Så jag kan ju välja, hänga med på cykeln, eller låta den komma och gå. Så...jag är på trots min dipp i humöret. Kan ju inte ge mig bara.
Denna gång, då ni!
Hej hoppar jättegärna in i denna tråden :). Har smygtempat nu 1 mån. Har varit väldigt spännande faktiskt o intressant. Tänkte det kulle vara kul o vara med här o få lite hjälp då man är nybörjare med att läsa grafer :). Har fått min mens idag så nu börjar en ny månad. Försöker att få ett syskon men det har gått väldigt trögt (med dottern gick det på andra försöket). Vi har försökt i över 1 års tid. Förra månaden tog jag min 3 sista pergotime kur. Imon blir det gyn får säkerligen öka dosen.
Hoppas jag kan få lite hjälp av er. Ni verkar vara ett härligt gäng :)
Såg nu att jag missat en dag så det blev lite dumt. Här kommer den riktiga :P