• Iskristall

Pugsnotdrugs: Vi är på exakt samma dag i våra cyckler! Jag är också på dag 18 idag. Men fick iof positivt ägglossningstest i fredags och liten tempdip igår. Så jag hoppas också på ordentlig tempökning i morgon, idag steg den bara 0,1 grad. Så får se om ägglossning var i går eller idag.

• Iskristall

Eagle87: Ja nu är det verkligen allas våran tur att få plussa! Vi fyra har kämpat på...

Jag är inne på min 23:e cykel som jag tempat, alltså nästan två år sen jag bestämde mig för att börja tempa. Nu har inte alla dessa varit barnverkstad. Men vi har försökt över ett år i allafall. Vi har även nu startat utredning och genomgått spolning av äggledarna, prover osv. Men nu hoppas jag att det tar sig spontant den här månaden.

• Iskristall

Välkommen Allex! Vet inte vad en dipp på 2 dagar kan betyda. Kan vara en implantationsdipp men behöver inte vara. Det är nog bara att vänta och se vad som händer framöver

Jevana: jag skulle inte tro på en implantationsdipp så sent i cykeln tyvärr...men man vet aldrig Ja, min temp sjunker alltid innan eller samma dag som mensen dyker upp. Progesteronet dalar inför mensen och då sjunker tempen å det är som det ska vara.

• Iskristall

Pugs: Förstår hur du känner! Men håll ut! Plötsligt ska det väl hända som de säger! Det är mitt måtto iallafall. Kram

• Iskristall

Hej AnnC! Kul att se dig, hur går det för er? Tyvärr kan jag inte hjälpa angående prednisolonet. Har du tempat och märkt nån skillnad?

Aniroma: Jag skulle lagt in första tempen, den är ju eftet längst antal sammanhängade timmar sömn. Vilken tid brukar du tempa på morgonen? Jag tror att det senare tempen kan vara missvisande för att du tempar senare och redan vaknat gång. Men vad vet jag!?

• Iskristall

AnnC: Inget plus än. Men vi har gått igenom utredning. Inga fel kunde ses i hormonprover eller spermieprov. Min pco kunde de inte heller se några direkta spår av, förutom att mina cykler är lite längre. Det är väl i oförsig bra. Men inga svar på varför vi inte blir gravida. Just ja, genom gick en spolning av äggledarna också men även där upptäcktes inget avvikande. Just nu är jag på äl +6.

Vi har blivit ställdai kö för ivf. Men kötiden är ca 5-6 månader. Så det kommer vi starta med i vinter om vi inte lyckats på egen hand innan dess.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend