• Iskristall

Tempar/Fertility friend

jevana skrev 2015-02-12 15:29:42 följande:

Upp som en sol, ner som en pannkaka. Har fått rejäl mensvärk nu fastän det bara är ÄL+8 ännu. Suck, när ska det bli vår tur :(

Får du alltid mensvärk så tidigt? Hoppas det är växtvärk!
  • Iskristall
    Ztarduzt skrev 2015-02-15 10:25:09 följande:

Någon här som äter pergo/letrozol?

Fick nämligen konstig höjning. Tar det från början : innan äl förra månaden låg jag på 35:80-36.26. Efter äl låg jag som högst på 36.68 och lägst 36.19. Under mensen låg jag på 36.60 som sedan gick ner till 36.15. Nu efter jag ätit hormoner har min temp skjutit till 36.68 och idag 36.88. Har nya arbetstider så på veckorna tempar jag 05:00, och förut tempade jag 06:00, men både igår och idag har jag vaknat och tempat 05:30, senare än denna veckas veckodagar men samtidigt tidigare än hela förra cykeln.. Är jag sjuk, beror det på hormoner eller beror det på att jag lämnade blod i Torsdags och kroppen blir varmare pga återhämtningen av röda blodkroppar?

Har läst att man kan få högre tempar när man äter ägglossningsstimulerande hormoner. Så det är nog inget konstigt.
  • Iskristall

Ztarduzt: Det kan absolut vara en innan äl dipp. Men man kan ju inte veta förräns efteråt. Om det inte är så att du haft så tidigare då kan du ju se ett mönster och dra slutsats att det är en innan äl dipp

• Iskristall

Ja, nu verkar det hända saker Ztarduzt! Visst är det kul att få utslag på sticka! Vet hur det känns!

• Iskristall

Ja, Ztarduzt. Det tar 3 höga tempar efter innan FF sätter ut äl. Så det tar alltid några dagar innan FF bekräftar vad de tror.

• Iskristall

Jag är på äl+15 idag enligt FF. Men jag börjar tro att jag kanske fick äl 2 dagar senare än vad FF satt ut och därför bara skulle vara på äl+13 idag. Det är frustrerande att inte veta haha

• Iskristall

SecretlyMe: Jag kan tänka mig att det är för lite tempningar alltså för lite information för FF att gå på för att sätta ut coverline och äl? 

Svar på tråden Tempar/Fertility friend