• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Mira: har tyvärr inget teori om långsam ökning. Det kan ju vara ganska stor skillnad på kurvorna från månad till månad har jag märkt.

Eagle: det ser ju bra ut

Håller tummarna för er båda!!

• Reflexen

Om ff inte längre tycker tecknen på ÄL är tydliga nog, så tar den bort krysset. Du får ett meddelande om detta när du skriver i tempen. Jag fick så idag, min temp var så låg att ff valde att ta bort krysset som sattes ut igår. "Ditt mönster har ändrats tillräckligt mkt för att ff inte längre kan detektera en ÄL" typ stod i meddelandet.

• Reflexen

Men vad lustigt, Zora! Min kurva är också helt knasig den här månaden. Är på dag 17 o ingen ÄL utsatt ännu, kanske var det igår eller så blir det ingen alls den här månaden.

• Reflexen

Vad skönt, Zora!! Rent teoretiskt ska ju det räcka m sex igår o imorgon. Fråga mannen om hur han "orkar". Håller tummarna!

• Reflexen
    Zora skrev 2014-11-26 12:50:56 följande:

Ja det känns skönt! Hoppas din Äl kommer snart också!

Hade högre temp idag, så fick streckat kryss utsatt till dag 12 igen. Är lite tveksam jag, tror mer på dag 15. Får se vilken dag som verkar stämma i slutet av cykeln.
  • Reflexen

Så tråkigt, Eagle! Hoppas dock på ett sent plus om inte mensen dyker upp nu!

Tycker också att du blivit riktigt illa bemött! Sju kilo är ju ganska mycket när man inte är så stor innan. Vilket bmi vill de att man ska ha på kliniken egentligen? Finns det inga andra/ privata alternativ?

Stor kram!

• Reflexen

Förstår att du är stressad o ledsen, Eagle! Vet inget om pergo så kan inte råda dig alls, men hoppas du får hjälp på något sätt! Du skrev att ni inte kan få hjälp i Sverige pga att din man inte var skriven här, men kan du inte åka själv? Det verkar ju som om man kan få pergo utskrivet utan fullständig utredning av båda parterna? (Jag kan ha helt fel, men nån annan vet säkert bättre)

• Reflexen
    Zora skrev 2014-12-01 21:24:05 följande:

Jasså, så du hade samma.. Jag litar nog egentligen mer på tempen faktiskt. Ett pos äl test är väl ingen garanti för att ett ägg verkligen släpper. Är väl bara att vänta och se.

Visst skriver ff att det enda säkra tecknet på att ÄL har skett är en bestående tempökning!? Så jag håller med er om att tempen känns säkrare än testerna.

Däremot så är ju testerna betydligt bättre på att förutspå ÄL
  • Reflexen

Zora: min kurva är ju också lite konstig den här månaden. Nästan så man undrar om ff ändrat nåt i sina tolkningsmetoder.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend