• Reflexen

Venne o Zora:

Jag tycker era båda kurvor ser helt ok ut! Ingen temp under coverline o inte framme på bim ännu. Hoppas på plus om ngr dagar!!

• Reflexen
    Zora skrev 2014-11-03 07:01:51 följande:

Jo jag vet egentligen att min kurva är ok och som jag själv skrivit massor av gånger så är inte enstaka dippar något att oroas över och att tempen går lite upp och ner, som Vennes, är också ok. Jag förväntade mig dock inte att den skulle dippa så mycket. Hade känts bättre om den stannat vid 36.7 nånting..

Är som vanligt bara att vänta och se.. Hatar att vänta...

Jag vet o håller med ÄL +9 här...
  • Reflexen

Eagle:

Varför tror du det? Din kurva ser normal ut, den kan hoppa lite upp o ner så där utan problem. Hur är dina flytningar nu? Om de vattniga/äggviteaktiga har slutat så tyder mycket på att du hade ÄL där ff satte ut den.

Om något med tempen ändras så att det inte verkar ha varit ÄL så ändrar ff det.

• Reflexen

Venne: va tråkigt med minus! Hur lång lutealfas har du? Kan det vara för tidigt ännu?

• Reflexen

Joss:

Du får kryssat streck när du bara har en parameter, dvs tempen, ifylld. När du fyller på med ÄL-testet så får du säkrare notering o därmed ifyllt kryss och annan dag.

Har själv inte använt tester så kan inte hur de visar. Däremot så anger ff att ÄL sätts till dagen innan tempökningen.

• Reflexen
    Amerigo skrev 2014-11-05 09:54:24 följande:

Någon som skulle kunna vara snäll och förklara för mig varför vissa "punkter" är ifyllda och andra inte? :)

Temperaturer som är tagna inom ditt "normala" tidsintervall blir helt ifyllda. Om du dock tempar tidigare/senare så blir det en ring pga att tempen då är "osäker".
  • Reflexen
    AnnC skrev 2014-11-05 10:00:28 följande:

Jag väntar på min mens nu då mina test blivit svagare och igår fick jag inte gravid på digitalt så tidigt missfall antagligen... Vill bara det ska blöda ut nu så vi kan göra nya försök..

Nej, vad tråkigt! Hoppas det går fort och smärtfritt! Kram
  • Reflexen

Zora: hoppas på implantationsdipp! Tidsmässigt stämmer det ju m vad ff anger (7-10 dagar efter ÄL).

• Reflexen

Hej o välkomna alla nya!!

Börjar med den sista frågan;

Man behöver inte använda ÄL-tester med ff. Jag skriver i temp och noterar flytningar och får tydliga ÄL utsatta. Ju fler parametrar man noterar, desto säkrare räknas ÄL ut. Man kan notera livmodertappens placering också om man vill.

Jag har gratisvarianten och är helt nöjd.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend