• Erla

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2016-02-13 08:27:36 följande:

Isf är jag ett undantag, för jag är född i slutet av november och har tydligen ett iq som ligger på kring 130. Har även flera vänner till mig som är född i slutet av året och som lirar i samma liga. (EQ't är det värre med i vissa fall dock )

Vet att det stämmer att flest högt uppsatta individer och idrottsprofiler är födda tidigt på året, men ärligt talat tycker jag att hela den här diskussionen känns lite otäckt elitistisk. :-/

Samma här. Jag är född i september och har också högt iq så det känns liksom som att det bara är tomma argument.

Ju mer jag skriver om det desto löjligare blir det på något vis. Det låter precis som du säger vilket är ganska tråkigt och hemskt :/
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-02-13 08:35:09 följande:

God morgon! Här kommer testet det är ett streck, syns tydligt i verkligheten hoppas ni också ser :)

Har inte berättat för mannen, vi bråkade igårkväll och jag fulgrät och sa "du bryr dig inte och är inte nyfiken på om jag är gravid" (baserat på att han inte fattade att strecket igår va tydligt). Ångrar mkg nu men vi brukar aldrig va långsinta eller bråka länge så löser sig nog

Kändes helt annorlunda denna gången än sist

- brösten ondare och tidigare

- huvudvärk

- arg/ledsen. Grät hejdlöst framför kardashian för att kylie blev förföljd av paparazzi liksom ;)

- ont i halsen/låg feber som jag fortfarande är osäker på om det va sjukdom

- kramper och hugg som är starka, alltså kan göra riktigt ont i en halv sekund. Typ som starkt håll

- mindre glad vid plus och mer "får se hur det går"-känsla

- vattniga och krämiga flytningar, mer än vabligt

-yrsel och värmeflashar

Love you guy - tack för all pepp från mf:t hade tänkt ta en paus men ni peppade mig att försöka pga förhöjd fertilitet så om det går hela vägen och blir en bebis är det tack vare er :)

Här kommer graf o test.

Det är absolut positivt!!! :D grattis till er!! Så otroligt härligt!
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 10:02:04 följande:

Jaha ni har inte börjat försöka än. Tar ju ca ett år av försök innan man får hjälp. Men vet inte om man får snabbare hjälpnummer man har endo. Kan vara så! Men hoppas ändå att det går fort för er :). Även om vi här inne vet att det kan dröja ;)

Vi har från september 2014 kört utan skydd, och haft inställningen att blir det som blir det. Blev gravid i september förra året som slutade i MA och har sedan dess känt att det faktiskt är dags. Fick vänta i hundra år känns det som på att MF skulle sätta igång så detta är andra cykeln efter ma. På gyn sa de att vi kunde höra av oss så tidigt som 6 månader efter ma om det inte tagit sig efter försök och detta enbart pga att jag hade en liiiiten cysta på ena äggstocken. Tror det går ganska fort här, men kan ju bero på att det är en privat klinik. Samtidigt känner jag att vi inte ska ta något för givet. Hoppas ju att alla här inne ska få sina efterlängtade snart :)
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-02-13 12:15:01 följande:

Ja detta kommer jag ihåg nu, det va typ precis när jag kom in i tråden allt hände för er. Förstår att ni vill försöka mer aktivt även om jag måste erkänna att drömmen är att det bara "skulle bli". Vi körde som er (inget skydd men heller ingen planering) i ca 1,5 år utan att det hände nåntkng innan vi tog snacket och sen började vi försöka mer aktivt. Va roligare och mindre komplicerat att bara köra på - men var också mer frustrerande för att man kände att tiden bara går och alla andra blev gravida.

Ja jag känner också det, att fler och fler blir gravida och att det liksom inte händer något här. Sambon känner likadant, men är skraj för att det är så himla stort att bestämma att nu kör vi på riktigt.

Så himla roligt att ni blivit gravida igen nu så snart efter MF! Hoppas verkligen att det går vägen för er denna gång :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 13:42:47 följande:

Ska ni påbörja riktiga försök nu då? :). Vet du när du har ägglossning och så? Eller har ni bara kört på? :).

Ja vi vill ju det, men så uppstod ju den där urlöjliga diskussionen. Han kom förresten imorse och tyckte att han hade varit lite löjlig och sa att han gärna sätter när som helst.

Äl har jag inte koll på eftersom jag har så oregelbundna cykler. Har haft allt mellan 31 och 64 dagar. Misstänker att jag hade äl för ett par dagar sedan, men då ballade det ur med diskussionen och det blev liksom inget mys då :/
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 15:52:10 följande:

Aha :/. Vad bra att han erkände att han hade varit lite löjlig.

Jo samma här, otroligt oregelbunden cykel! Ah du tar inga ägglossningstester? Hade varit enklare för er att mysa då :) när det gäller!

Eller vi fick ju till det, men i sista stund ville han ändå ha skydd så man kan lika gärna säga att det inte blev något denna gång :(

Nä jag tar inga test i nuläget. Är rädd att jag får testa under en lång period utan resultat. Mycket pengar tänker jag, men hur gör du? För visst tar du äl-test? Har för mig att jag sett det iaf :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 18:18:02 följande:

Aha :/. Nej tyvärr så blev det nog inte det :/.

Aha okej. Hehe ja jag tar äl stickor från testlagret, de är inte så dyra :). Har dock haft cykel på 100+ dagar och gav till slut upp med testerna ;). Har PCO så äl och mens vill inte riktigt samarbeta. Är bra med äl tester när man är osäker om när äl är och har varierande cykel :). Eller om man bara ligger varannan eller var tredje dag :).

oj! Då ska inte jag klaga känner jag :P

Jo vi har pratat på det och känner att sex regelbundet skulle vara det bästa alternativet för oss istället för äl-tester. jag har en tendens till att överdriva användandet av sånt haha :P
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 20:42:43 följande:

Haha nja förhoppningsvis är cykeln tillbaka på banan snart :). Så fort mensen kommer, om den nu gör det :P.

Hehe ja då kanske det är bättre :). Annars är ju äl testerna också bra då man kan köra på extra de dagarna :).

Ja just det! Du har fått något som ska hjälpa mensen att komma igång va? Hoppas den kommer snart så du kan börja på ny kula igen :)

Ja precis. Kanske får köpa hem ett litet lager så jag kan testa när jag känner för det ändå ^^ tidigare har vi liksom bara sett om vi lyckats pricka äl genom att tempa och se när äl var :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 21:10:31 följande:

Ja precis :). Provera har jag fått, det lurar kroppen att man haft äl :). Sen har jag inositol som hjälper oss med PCO att få äl tidigare och förbättrad äggkvalite :). Hoppas att få äl iallafall :).

Låter bra :). Ja med tempandet kan man ju få bekräftat att äl var, men inte innan så man kan hinna ligga ;). Så sett är äl testerna jättebra, positivt test är äl inom 24-48 timmar :). Då hinner man ju iallafall med nån gång :).

Jaha, ber om ursäkt om det är en dum fråga, men vad innebär pco? Har läst på lite om endo, men pco har jag liksom bara hört om här i tråden när det diskuterats :)

Ja precis, det är nog ganska smart att ha några hemma ändå :P
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-02-13 23:11:54 följande:
    Det finns inga dumma frågor :). PCO innebär att man har oregelbunden cykel, ofta ingen eller få ägglosningar som då gör att man har långa cykler. Och när de gör vul på äggstockarna så är de som ett pärlhalsband med små omogna ägg. Så ja, man är oftast överviktig när man har PCO (men finns även normalviktiga som har PCO). Man kan pga hormonrubbningen ha ökad hårväxt i t ex ansiktet, problem med hyn osv. Är också att man oftast har för högt värde av testosteronet.

Så för att detta ska bli bättre ska man gå ner i vikt, och PCO gör det svårt att gå ner pga hormonrubbningen.

Jag lär behöva någon slags hjälp med att få äl sen när vi sökt hjälp i mars. då har vi ju iallafall en ärlig chans :).

Testlagrets äl stickor är bra! :)
    Oj, det låter riktigt jobbigt! Hur länge har ni försökt och hur länge har ni fått vänta på hjälp? Känns ju som att ni borde fått hjälp typ nu med tanke på svårigheterna PCO tycks medföra. Ska läsa på länken du skickade så jag kan sätta mig in i ddet lite mer :) 

Ah vad bra att veta så man vett att det är okej grejer man beställer ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend