• Erla

Tempar/Fertility friend

eagle87 skrev 2016-01-02 09:19:22 följande:

Snap.. Idag ger jag upp O börjar med primolut för O framkalla mens... Har typ ont i äggstockarna oxå för inget släpper... Har du också de?

Kan det vara så? Att äggstockarna gör ont för att ägget har svårt att släppa? Har haft superont i höger äggstock i några dagar nu, men kan ju inte bekräfta någon äl än :P
  • Erla
    ensamärstark skrev 2016-01-02 23:05:36 följande:

Alltså? Det här testet måste vara något fel på va? Blev så fundersam över det starka ÄL testet så tog en gravsticka nu... O det såg ut såhär. Har inte petat på testet något utan doppade det bara o la det på handfatet..

Men med tanke på det lustiga utseendet så är det negativt va? Någon som fått samma?

Skulle nog också säga att det där är positivt! Ta ett till vettja! :)
  • Erla
    Allex skrev 2016-01-04 11:41:45 följande:

Hej tjejer! Jag behöver lite analyshjälp. Min graf är inte alls som den brukar vara! Den är väldigt hoppig i första fasen, mest för att jag sovit dåligt och tyvärr tempat olika tider. Sen kom äl, älsekret, utslag på stickan...såsom det ska ske. Men tempen efter äl....är nästintill likadan och preciiiiis ovanför coverline... what's that all about? Någon som har någon teori? Jag smörjer med progesteronkräm....så bara det borde dra upp tempen...men den seegar sig så där som ni ser.

Men jisses vad lika våra kurvor är!! Trodde nästan du hade delat min. Är dock tämligen okunnig vad gäller detta så kan inte ge dig något tyvärr :/
  • Erla
    Loppan84 skrev 2016-01-08 03:31:32 följande:

Idag fick jag inte tempat med en gång, var så illamående när jag vaknade så fort jag satte tempen i munnen höll jag på och spy. När jag till slut klarade att tempa hade jag varit vaken mer än en halvtimme och haft munnen öppen många gånger plus druckit vatten. Irriterande för jag ska flyga hela batten aå blir inte temp imorgon heller. Jaja jag la in den men discardade såklart, se nedan.

Till illamåendet - är det ens möjligt att bli illlamående redan på äl+6 vid graviditet? Eller ska jag avskriva detta som bara nått jag ätit (inte matförgiftad men åt t.ex väääldigt stark mat igårkväll). Fortfarande inte ömma bröst vilket är lite avvikande, men däremot litw svullna.

Mina boobs blev superömma på äl +6 (äl+5 enligt FF) så visst kan du nog få symptom så tidigt :) hade dock inte fattat att det kunde vara graviditet på g förrän det fortsatte vara ömt i ett par veckor efter att det började :P håller tummarna för att du får plus snart ^^
  • Erla

Någon som har några tankar kring denna grafen? tror inte på någon äl denna gången.
  • Erla
    SecretlyMe skrev 2016-01-08 21:19:47 följande:

Jag vet att jag säkert är jättejobbig nu, men det är inte symtom på graviditet så tidigt, det är symtom på progesteron. Och progesteron finns närvarande både som gravid och icke gravid. Skulle det vara gravidsymtom så syns det på test, är det för tidigt för test är det säkerligen för tidigt för gravidsymtom

Varför jag tjatat är för att det skadar mer än gör nytta att tro att man kan få symtom på graviditet så tidigt. Tro mig, jag själv har varit och blivit helt förstörd nu då jag letar efter symtom som en idiot, ser andra som påstår sig ha haft symtom redan sedan ägglossning osv osv. Det blir en enorm stress för hjärnan och kroppen att konstant tro att man är gravid för allt man känner, och sedan få besvikelsen av mens. Det bästa är ju ändå att vara realistisk.

Menar inget illa med det jag säger, vill enbart väl. Snälla, höj inte (åtminstone inte mina när det väl blir dags) förhoppningar så kort efter ägglossning som inte tyder på annat än progesteron-symtom.

Hoppas som sagt inte mitt svar tas illa vid.Jag tycker det ser starkare ut!

Tar inte alls illa upp :) förstår ju hur du känner eftersom jag själv varit där några gånger. För min egen del känner jag mig dock övertygad om att det var pga graviditeten eftersom jag normalt sett inte har speciellt ömma bröst och absolut inte så tidigt. Tror dock inte att det finns något som styrker att det skulle kunna vara symptom på graviditet så tidigt :) hoppas inte att du tog illa vid dig när jag skrev så. Vill absolut inte att någon ska må dåligt! Ber om ursäkt och hoppas att jag inte skapat för mycket oro.
  • Erla
    SecretlyMe skrev 2016-01-09 05:59:11 följande:

Nej jag tar inte illa vid mig! Man känner sin egen kropp bäst. Det är mer det att jag tänker på andra som letar symtom, hur de hör andra berätta. Många tror ju att de tidiga tecknen är gravidsymtom, men som jag märkt är det ju progesteronet som gör detta. Att symtomen kommer som gravid och icke gravid. Att det enda som skiljer de åt så tidigt är ett test.

Men vad vet jag. Inte blivit gravid och har inga barn så jag kan ju vara helt ute.. Enda jag minns från min allra första, oplanerade, graviditet (mf) var depression utan dess like och trött, extremt trött. Andra gången (abort) var det enda extrem mensvärk på vad jag trodde var äl+10 och väldigt väldigt väldigt arg.

Jo det är ju så och många "tecken" kan ju också tyda på att mens är på g. Tog ju inget test förrän på äl +19 så jag kan ju absolut inte verifiera mina misstankar. Det var dock min första graviditet och den ledde också till MA. Så jag kan inte ens säga att det är ett mönster. Fick gå på hur jag känt under de övriga cyklerna.

Nu har jag i alla fall lärt mig något nytt om progesteron och eventuella tidiga symptom. Har noll kunskaper om sånthär känns det som :P
  • Erla
    SecretlyMe skrev 2016-01-09 11:12:41 följande:

Jag kan bli lite arg på mig själv för hur jag läser fakta, googlar på allt, tar råd från andra som pratat med fertilitetsläkare, läser böcker osv.. :-P Jag är en besserwisser. Och jag kämpar med att dela med mig av fakta, men vara ödmjuk och förstå att ALLT är inte enligt regelboken. Jag tror mycket har att göra med att när jag väl kan nånting, vill jag briljera för jag är en sucker för beröm (har en ful ovana att konstant klanka ner på mig själv).

Så, det är skönt att jag kan gå bananas här med min oändliga "vetskap och fakta" men få lära mig att kroppen är unik och att vår intuition är stark (vilket jag ju egentligen redan vet)

Haha! Jag är mer den som har hoppet uppe in i det sista :P tar in allt som kan tyda på graviditet och ignorerar det som säger att hoppet egentligen är ute. Det bästa är väl att kunna ta in båda, men det värsta är ju att det är så himla svårt att inse att det egentligen bara är att vänta och se. Tycker det är super med någon som vågar komma med fakta så som du gör :) utan det hade ju jag kanske inte insett att det är olika jobbigt för alla, denna väntan och letandet efter symptom.
  • Erla
    frestelsen skrev 2016-01-09 19:54:26 följande:

Kan man få nidblödning äl+12 elller är det mellanblödning? För jag fick en liten spoting asså kvappt rött utan rosa. Nu inget.. jag brukar aldrig få så här.. tempen gick upp från 36.8 till 37 men sov lite längre så discarda idag. Men erfarenheter av blödningar? Inte gjort föer gravtest då jag trodde de va mens. Gud va trött jag är på min kropp just nu..

Jag fick spottings på äl +13, men då kan jag ju också säga att min lutealfas är 9 dagar. Vet dock inte hur det är med blödningar och sådär normalt.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend