Tempar/Fertility friend
Snap.. Idag ger jag upp O börjar med primolut för O framkalla mens... Har typ ont i äggstockarna oxå för inget släpper... Har du också de?
Snap.. Idag ger jag upp O börjar med primolut för O framkalla mens... Har typ ont i äggstockarna oxå för inget släpper... Har du också de?
Alltså? Det här testet måste vara något fel på va? Blev så fundersam över det starka ÄL testet så tog en gravsticka nu... O det såg ut såhär. Har inte petat på testet något utan doppade det bara o la det på handfatet..
Men med tanke på det lustiga utseendet så är det negativt va? Någon som fått samma?
Här segar det sig fram i snigelfart...
Hej tjejer! Jag behöver lite analyshjälp. Min graf är inte alls som den brukar vara! Den är väldigt hoppig i första fasen, mest för att jag sovit dåligt och tyvärr tempat olika tider. Sen kom äl, älsekret, utslag på stickan...såsom det ska ske. Men tempen efter äl....är nästintill likadan och preciiiiis ovanför coverline... what's that all about? Någon som har någon teori? Jag smörjer med progesteronkräm....så bara det borde dra upp tempen...men den seegar sig så där som ni ser.
Idag fick jag inte tempat med en gång, var så illamående när jag vaknade så fort jag satte tempen i munnen höll jag på och spy. När jag till slut klarade att tempa hade jag varit vaken mer än en halvtimme och haft munnen öppen många gånger plus druckit vatten. Irriterande för jag ska flyga hela batten aå blir inte temp imorgon heller. Jaja jag la in den men discardade såklart, se nedan.
Till illamåendet - är det ens möjligt att bli illlamående redan på äl+6 vid graviditet? Eller ska jag avskriva detta som bara nått jag ätit (inte matförgiftad men åt t.ex väääldigt stark mat igårkväll). Fortfarande inte ömma bröst vilket är lite avvikande, men däremot litw svullna.
Jag vet att jag säkert är jättejobbig nu, men det är inte symtom på graviditet så tidigt, det är symtom på progesteron. Och progesteron finns närvarande både som gravid och icke gravid. Skulle det vara gravidsymtom så syns det på test, är det för tidigt för test är det säkerligen för tidigt för gravidsymtom
Varför jag tjatat är för att det skadar mer än gör nytta att tro att man kan få symtom på graviditet så tidigt. Tro mig, jag själv har varit och blivit helt förstörd nu då jag letar efter symtom som en idiot, ser andra som påstår sig ha haft symtom redan sedan ägglossning osv osv. Det blir en enorm stress för hjärnan och kroppen att konstant tro att man är gravid för allt man känner, och sedan få besvikelsen av mens. Det bästa är ju ändå att vara realistisk.
Menar inget illa med det jag säger, vill enbart väl. Snälla, höj inte (åtminstone inte mina när det väl blir dags) förhoppningar så kort efter ägglossning som inte tyder på annat än progesteron-symtom.
Hoppas som sagt inte mitt svar tas illa vid.Jag tycker det ser starkare ut!
Nej jag tar inte illa vid mig! Man känner sin egen kropp bäst. Det är mer det att jag tänker på andra som letar symtom, hur de hör andra berätta. Många tror ju att de tidiga tecknen är gravidsymtom, men som jag märkt är det ju progesteronet som gör detta. Att symtomen kommer som gravid och icke gravid. Att det enda som skiljer de åt så tidigt är ett test.
Men vad vet jag. Inte blivit gravid och har inga barn så jag kan ju vara helt ute.. Enda jag minns från min allra första, oplanerade, graviditet (mf) var depression utan dess like och trött, extremt trött. Andra gången (abort) var det enda extrem mensvärk på vad jag trodde var äl+10 och väldigt väldigt väldigt arg.
Jag kan bli lite arg på mig själv för hur jag läser fakta, googlar på allt, tar råd från andra som pratat med fertilitetsläkare, läser böcker osv.. :-P Jag är en besserwisser. Och jag kämpar med att dela med mig av fakta, men vara ödmjuk och förstå att ALLT är inte enligt regelboken. Jag tror mycket har att göra med att när jag väl kan nånting, vill jag briljera för jag är en sucker för beröm (har en ful ovana att konstant klanka ner på mig själv).
Så, det är skönt att jag kan gå bananas här med min oändliga "vetskap och fakta" men få lära mig att kroppen är unik och att vår intuition är stark (vilket jag ju egentligen redan vet)
Kan man få nidblödning äl+12 elller är det mellanblödning? För jag fick en liten spoting asså kvappt rött utan rosa. Nu inget.. jag brukar aldrig få så här.. tempen gick upp från 36.8 till 37 men sov lite längre så discarda idag. Men erfarenheter av blödningar? Inte gjort föer gravtest då jag trodde de va mens. Gud va trött jag är på min kropp just nu..