Pojkvännen vill ha barn - inte jag.
Hejsan,
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 7 år. När vi först började träffas var jag tydlig med att förklara att jag aldrig vill ha barn - han höll med om det och har gjort det i flera år.
Nu på senaste tiden har några i umgängeskretsen gått och skaffat barn och han har "mjuknat", nu talar han ofta om hur mysigt det vore att ha en familj och om hur våra barn skulle se ut. Jag har sagt att jag älskar honom men att jag aldrig kommer att vilja ha barn , att jag inte vill ha barn, nu eller någonsin och att jag, med gott samvete, inte kan hålla honom från föräldraskap. Han blev väldigt, väldigt ledsen och upprörd och jag poängterade att det vore bäst att bryta medan vi är unga så hans "bästa år" inte försvinner.
Pojkvännen vill alltså ha barn trots att han har vetat hela tiden att jag inte vill, men han vägrar ha en diskussion om det eller ens tänka tanken på uppbrott.
Jag försöker att inte vara grinig, men det går inte. Vad ska jag göra?
P.S. Jag ogillar inte barn och det har säkert funnits en tid när jag var liten och tyckte tankten på en bebis var kul (precis som många barn med dockor), men jag kommer aldrig vilja vara en förälder.