SupersurasunkSara skrev 2013-12-11 17:15:21 följande:
TS, så länge du är klar och tydlig med att du aldrig vill ha barn och han ändå inte vill lämna dig så är beslutet hans. Hade du varit den som ville ha barn hade jag sagt att du ska lämna, för som kvinna har man inte lika lång tid på sig som en man.
Om han tar upp barnfrågan så tala om att det är något ni inte behöver diskutera då du redan talat om att du inte vill ha barn och så börjar du prata om något annat.
Vill han prata om sin barnlängtan och du känner att du har lust att lyssna och kan göra det utan att han får upp ett hopp så lyssna, men annars tror jag det är bättre att han talar om det med någon annan.
Han riskerar ju att vid 37 fortfarande vilja och du fortfarande inte vill, då har han ju problemet att hitta en kvinna som vill ha barn, särskilt om han vill ha en kvinna som inte redan har barn. Men den risken är hans val att ta.
Alternativet är att du gör slut redan nu.
Fast jag tycker ändå att det är ts kille som ska göra slut om han inte kan tänka sig ett liv utan barn. Bollen ligger liksom hos honom. Det är som med mig och min kille. Jag har sagt till honom att jag inte vet om jag kommer att vilja ha barn i framtiden. Jag har sagt så att jag inte vet, för jag kan omöjligt se in i framtiden och jag kanske vill om 10 år, men det är ju ingen garanti direkt. Jag vill oerhört gärna fortsätta tillsammans med honom utan barn. Men känner han att han inte kan fortsätta sitt liv med mig utan barn så är det ju hans sak att göra slut.