Mammor i Växjö med BF sommaren eller hösten 2014
Här är en tråd för oss som väntar barn i Växjö till sommaren eller hösten. Själv har jag BF 25:e juli.
Här är en tråd för oss som väntar barn i Växjö till sommaren eller hösten. Själv har jag BF 25:e juli.
Vad kul med alla nya! Välkomna Berätta gärna var ni bor och om ni har barn sen innan. Jag bor på östra sidan i Växjö och är rätt nyinflyttad hit. Har en 4,5-årig son och väntar nu en liten flicka med nyt BF 23 juli men eftersom jag hoppas på kejsarsnitt kan det bli lite tidigare.
Jag har varit förskonad från krämpor men börjar nu (vecka 23 imorgon) att känna av foglossning mer och mer, ryggont och trötthet. Men värst är humörsvängningarna så nu har jag gått ner lite i arbetstid och hoppas kunna få vila lite mer och komma ut på en och annan promenad.
Midsommarnattsdröm, stort grattis till killen!! Vad härlig att höra att allt gått bra! Jag undrar just hur det är att bli tvåbarnsförälder!! Jag tyckte det var jättesvårt med bara ett barn, och nu ska man klara vaknätter med två stycken. Puh! Det gäller att ladda upp nu innan så att man är så förberedd man kan vara. Jag har slarvat så med min hälsa så nu ska jag försöka stabilisera vikten (behöver verkligen inte gå upp så mkt!), äta bättre, prioritera sömnen och komma ut lite varje dag på promenader. Hur känns tiden efteråt, har du fått några men eller känner du dig redan återställd?
För övrigt håller jag ojämna steg med min garderob och behöver nya kläder som jag inte bara får plats i utan också kan växa i. Synd att det är svårt att hitta tunikor nu för tiden, härom året vimlade de av dom!
Väntar första barnet som skall bli en liten tös :) Bor i hus i Braås , bott i Växjö i snart 3 år. Är i vecka 27 nu 28 på fredag, har varit väldigt skonad inget illamående alls, va trött i början men sen fick jag gravid nästäppa i början av december som verkar hålla i sig.. Annars har det gått bra, börjar känna lite foglossningar nu i svanskotan .. Skall bara jobba 8,5 vecka till senator jag semester först.. Börjat shoppa en hel del nu, barnvagn klar, babyskydd klart, en del kläder klara. Sambon håller på med barnkammaren.
Hej,
Det var ett tag sen ni har skrivit här i tråden och jag anar att några av er redan har fått barn. Hoppas ni mår bra.
Jag fick en pojke den 25/2 och har en son på 6 år. Bor i Växjö med min sambo och jag är 39 år gammal.
Hej,
Det var ett tag sen ni har skrivit här i tråden och jag anar att några av er redan har fått barn. Hoppas ni mår bra.
Jag fick en pojke den 25/2 och har en son på 6 år. Bor i Växjö med min sambo och jag är 39 år gammal.
Hej!
Tack! Vi bor på Norr.
Oj då är du rätt stor nu antar jag? ;)
Vad det också snitt med din son? Han är nu 5 år? Då är han 1 år yngre än min äldsta son.
Roligt att handla kläder till tjejer! Det finns faktiskt mer att välja än pojkkläder. Min yngsta kan tyvärr inte ärva så mycket från sin storebror eftersom de föddes nästa i olika årstider och äldsta sonen var väldigt liten när han kom (2,6kgs 45cm) och lillebror 4.138kgs och 53cm :)
Ja, Newbie kläder! De är så fina att man inte kan låta bli att plocka och plocka eller hur? Förstår hur du känner :)
Första tiden var ganska jobbig, men mycket lättare jämförts med äldsta sonen då är han första barn och man visste ingenting :). Men jag hade snitt denna gången och i.o.m att magen var sååå stor (bebisen var stor plus mycket fostervatten) så var det mycket kvar som hängde på såret. Fick inte i gång bröstmjölken eftersom jag hade så ont att det inte var lätt att amma, sonen var hungrig och blev arg så han fick ersättning redan på BB. När vi kom hem så var det mycket stress så till slut kom det bara 60ml/dag och jag försökt pumpa och dricka massor saker som enligt många kan ge mycket bröstmjölk, men det blev inte bättre. Så han äter bara ersättning.
Storebror är väldigt stolt över sin lillebror och vi tycker att det var det bästa beslut att vi skulle skaffa nummer 2 så sen, eftersom nummer 1 är nu 6 år och klarar sig själv mycket. Annars tror vi inte det fungerar hos oss om båda barnen är små.
Kul att du hör av dig. Vad heter du? Jag heter Nina, egentligen heter jag Nga och kom från Vietnam för snart 12 år sedan :)
Hej på er! Hoppas allt gått bra för er som redan fått er bebis :)
Själv börjar jag bli lite otålig här hemma - bf 19 augusti! :) första barnet. Min graviditet har gått bra, bortsett från känsla av att vara typ konstant bakfull de första månaderna, men det hör ju till... nu är liten fixerad och jag tycker att magen nästan krymt lite.
Ha det gott i värmen!
Hoppar in här. eller rullar :)
Har bf 30 augusti och det hade varit kul om någon i Hovshaga trakten väntar ungefär samtidigt!
Någon annan som lider i värmen? ;)
Jag har undvikit FL sen de gjort om siten, har blivit så krångligt. Men nu skriver jag lite snabbt i alla fall. Lilltjejen kom 6 juli med akut planerat kejsarsnitt och allt har gått bra! Förutom att jag har konstant ont i ryggen och svårt att röra mig, men har nu fått kontakt med en sjukgymnast som ska hjälpa mig.
Kul med nya medlemmar i gruppen
Jag har undvikit FL sen de gjort om siten, har blivit så krångligt. Men nu skriver jag lite snabbt i alla fall. Lilltjejen kom 6 juli med akut planerat kejsarsnitt och allt har gått bra! Förutom att jag har konstant ont i ryggen och svårt att röra mig, men har nu fått kontakt med en sjukgymnast som ska hjälpa mig.
Kul med nya medlemmar i gruppen
Uppdaterar mig här :) fick en liten flicka Nellie, 5juni 2v innan bf :)
Njuter av varje minut med vår familj :)
Uppdaterar mig här :) fick en liten flicka Nellie, 5juni 2v innan bf :)
Njuter av varje minut med vår familj :)
Hej alla! Fick en liten Lilly 9 dagar innan bf - den 10 augusti :)
några av er här som tillhör bvc centrum?
Hälsningar Annika
Och vi fick en son den 11e juli! :)