• Mammamumu

Problem med biomamma?

Jag undrar om det är någon som har problem med era bonusbarns mamma och hur löste ni konflikterna mellan er? Ska man jävlas tillbaka på samma sätt så den andre får smaka på sin egna medicin eller acceptera att biomamman ska förstöra ens tillvaro? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Problem med biomamma?
  • puss

Hon jävlas inte. Hon köper saker till sina barn. Att du ser det som att det handlar om dig öht visar vara att du har storhetsvansinne OCH är paranoid.

• Mammamumu

Jag skapar fler trådar för jag får bara omogna och konstiga svar från puss. Om du hade greppat inlägget så köper hon inte bara saker till sin barn. Hon får köpa hur mycket som helst till sina barn. Men om jag ska skriva så du förstår gumman så kommer ett ex här till dig. Du går och handlar kläder med dina två barn och två bonus barn. Alla ska ha vinterkläder. Alla får prova ut vinterjackor och överdrags byxor. Till varje barn blir det mellan 600-15000kr för jacka byxor och skor. Du köper exempel gula byxor och en rosa vinterjacka med röda prickar på till "Lisa" hon är jätte glad att hon fick välja sina kläder själv. Dom fick hon använda i två dagar. Nästa vecka har hennes mamma köpt gula byxor en rosa jacka med röda prickar på och dom jag köpt är borta. Så är det med allt. Och så har det vart år efter år. Är jag paranoid tycker du? Eller börjar man se ett mönster kanske? Har du någon erfarenhet själv? Skulle inte tro det. Då hade jag fått mognare svar... Puss

• Litet My

Låt mamman och pappan dela upp inköpen då. Jag tycker snarare det låter som det är du som har problem med att hon köper kläder till SINA barn. Låt henne göra det och så får föräldrarna sätta sig ner tillsammans och göra upp vem som köper vad. Ofta är kvinnor mer noga med vad barnen har på sig märke/ färg osv än pappan rent generellt så varför inte låta henne ta de köpen och så står pappan för andra saker (cykel, ridlektioner eller vad det nu är).

• Lindsey Egot the only one
    Litet My skrev 2013-11-26 05:03:27 följande:

Låt mamman och pappan dela upp inköpen då. Jag tycker snarare det låter som det är du som har problem med att hon köper kläder till SINA barn. Låt henne göra det och så får föräldrarna sätta sig ner tillsammans och göra upp vem som köper vad. Ofta är kvinnor mer noga med vad barnen har på sig märke/ färg osv än pappan rent generellt så varför inte låta henne ta de köpen och så står pappan för andra saker (cykel, ridlektioner eller vad det nu är).

Håller med!
  • fjonkelina

Om du nu upptäckt detta mönster efter flera år så varför fortsätter du då att köpa kläder?? Verkar ju inte vettigt...

• puss
    Mammamumu skrev 2013-11-26 03:33:58 följande:

Jag skapar fler trådar för jag får bara omogna och konstiga svar från puss. Om du hade greppat inlägget så köper hon inte bara saker till sin barn. Hon får köpa hur mycket som helst till sina barn. Men om jag ska skriva så du förstår gumman så kommer ett ex här till dig. Du går och handlar kläder med dina två barn och två bonus barn. Alla ska ha vinterkläder. Alla får prova ut vinterjackor och överdrags byxor. Till varje barn blir det mellan 600-15000kr för jacka byxor och skor. Du köper exempel gula byxor och en rosa vinterjacka med röda prickar på till "Lisa" hon är jätte glad att hon fick välja sina kläder själv. Dom fick hon använda i två dagar. Nästa vecka har hennes mamma köpt gula byxor en rosa jacka med röda prickar på och dom jag köpt är borta. Så är det med allt. Och så har det vart år efter år. Är jag paranoid tycker du? Eller börjar man se ett mönster kanske? Har du någon erfarenhet själv? Skulle inte tro det. Då hade jag fått mognare svar... Puss

Ja, för alla andra håller ju med dig.
  • JECJ

Om ditt liv är så kasst så förstår jag inte varför du stannar. Om det nu är så att din killes första familj förstör ditt liv så får du gå vidare. Varför sitta i ett förstört liv när du istället kan gå vidare och skaffa en egen familj? Du slipper du vara svartsjuk på nån fru nummer 1.

• maba

Jag ska försöka svara på din TS utan att bry mig om tidigare svar. Du frågar om du ska ge igen med samma medicin, och det skulle jag verkligen avråda ifrån! Det är dåligt gör barnen om deras båda familjer hamnar i konflikt, mamma och pappa SKA få vara viktigast medan bonusar kan bli underbara nummer tre. En konflikt mellan de viktigaste man har kan sätta djupa spår. Mitt råd till dig är att försöka vara lite som en gås, låta allt rinna av dig. Du kan inte styra vad mamman gör, men du KAN styra hur det påverkar dig. Mitt råd är att vara så opåverkad och flexibel du någonsin kan, du kan inte stoppa en konflikt mellan föräldrarna men du kan låta bli att gå in i den och du kan hjälpa pappan att inte jaga upp sig utan försöka förstå att mamman gör det bästa utifrån sina förutsättningar, även om resultatet ibland blir tråkigt för er.

• Modernmom

Men varför köper DU kläder till barnen när HON uppenbart vill köpa till sina barn? Jag har tre barn som bor vv och hos pappa är de fembarn tillsammans med hans nya fru. Jag och pappan kommer överens om vad som behöver köpas in och även vem som ska göra inköpen, alternativt om det finns arvegods.

Men vissa saker är lite heliga för mig och bonusmamman till mina barn är helt med på noterna. T ex inför skolstart tycker jag det är supermysigt att handla väskor, pennfack, idrottskläder mm. Jag skulle bli stött om bonusmamman köpt dessa saker! Det där är en stund jag vill dela med mina barn och inget hon ska lägga sig i.

Likadant är det hemma hos oss då min sambo har en son. Jag har tidigt förstått vad det är som gäller där och jag köper i princip ingenting till honom. Det ska vara märkeskläder, annorlunda och "fina" saker. Saker vi inte har råd med till fyra barn. Då får biomamman fixa det eller ha dialog med min sambo.

Så backa du lite, du är ute på djupt vatten.

Svar på tråden Problem med biomamma?