Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Problem med biomamma?

Litet My skrev 2013-11-26 05:03:27 följande:

Låt mamman och pappan dela upp inköpen då. Jag tycker snarare det låter som det är du som har problem med att hon köper kläder till SINA barn. Låt henne göra det och så får föräldrarna sätta sig ner tillsammans och göra upp vem som köper vad. Ofta är kvinnor mer noga med vad barnen har på sig märke/ färg osv än pappan rent generellt så varför inte låta henne ta de köpen och så står pappan för andra saker (cykel, ridlektioner eller vad det nu är).

Håller med!
  • Lindsey Egot the only one
    Mammamumu skrev 2013-11-26 22:34:25 följande:

Mycket sant att det kan va en slump att vi ser det. Men en vinter gick dom kallt klädda hela vintern. Inga mössor vantar och urvuxna kläder. Ena flickan hade regnjacka hela vintern och klaga på kylan. Min sambo ringde då och fråga om vi skulle köps en jacka eftersom hon inte såg det och att hon tagit på sig den uppgiften. Inget hände. Då köpte jag och min sambo givetvis en jacka. Men man får passa sig som extramamma när man gör det. Det kan va så att man "leker mamma" fast man egentligen tycker synd om barnet.

Hade barnet gått i regnjacka hela vintern hade skolan/förskolan reagerat. Jag som pedagog hade sagt till mamman omedelbart öga för öga. Inga barn har någonsin gått för kallt kläda där jag har arbetat när vi sagt till. Märkligt att inte skolan reagerade.
Svar på tråden Problem med biomamma?