• Mammamumu

Problem med biomamma?

Jag undrar om det är någon som har problem med era bonusbarns mamma och hur löste ni konflikterna mellan er? Ska man jävlas tillbaka på samma sätt så den andre får smaka på sin egna medicin eller acceptera att biomamman ska förstöra ens tillvaro? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Problem med biomamma?
  • Mammamumu

Jag skapar fler trådar för jag får bara omogna och konstiga svar från puss. Om du hade greppat inlägget så köper hon inte bara saker till sin barn. Hon får köpa hur mycket som helst till sina barn. Men om jag ska skriva så du förstår gumman så kommer ett ex här till dig. Du går och handlar kläder med dina två barn och två bonus barn. Alla ska ha vinterkläder. Alla får prova ut vinterjackor och överdrags byxor. Till varje barn blir det mellan 600-15000kr för jacka byxor och skor. Du köper exempel gula byxor och en rosa vinterjacka med röda prickar på till "Lisa" hon är jätte glad att hon fick välja sina kläder själv. Dom fick hon använda i två dagar. Nästa vecka har hennes mamma köpt gula byxor en rosa jacka med röda prickar på och dom jag köpt är borta. Så är det med allt. Och så har det vart år efter år. Är jag paranoid tycker du? Eller börjar man se ett mönster kanske? Har du någon erfarenhet själv? Skulle inte tro det. Då hade jag fått mognare svar... Puss

• Mammamumu

Svar på varför jag köper kläder till mina bonus barn som många undrar. Hon köper inga nya kläder till sina barn om inte vi gör det. Dom va överens om att hon skulle stå för klädkostnaderna och hon ville då behålla bidragen. Vi tyckte det va en bra lösning för 6 år sedan. Min sambo och hon va då överens om kläder som skor, jackor osv. Och hon ville ta hand om klippning av barnen.Sen köper vi såklart kläder här som dom har vår vecka. Men hon köpte inga kläder. Det va hål i dom, urvuxna och på vintern skicka hon barnen utan vantar och mössa och byxor som va 10cm för korta. Hon klipper inte barnen så jag började klippa dom till slut. Barnen kom till mig och ville bli klippta för håret hängde i ansiktet in i ögonen.Naglarna klipps inte där borta, utan barnen kommer till mig eller min sambo och vill ha dom klippta och säger att mamma hade inte tid. Det ha dom sagt i sex år. Min sambo blev så ledsen att barnen såg så ovårdade ut och ringde och fråga om hon ville ha hjälp med nått som rörde barnen. Vi tyckte allt var så konstigt för hon har en väldigt väldigt bra ekonomi. Men inget hände. Den äldsta flickan sa att mamma inte köper kläder till dom och att hon har fula kläder hos mamma. Så därför gav vi upp efter många samtal med mamman och köpte varma kläder som barn ska ha i kyla. Och skolavslutning kläder och allt va det är. När snön och kylan kommer så kan inte vi gå och vänta på att hon ska köpa vinterkläder hela vintern. Men köper jag en elefant jacka så kommer en ny elefant jacka veckan efter. Det är det som är problemet. Hon köper inga kläder på eget initiativ utan köper nästan skrämmande kopior av det vi köpt veckan innan. Och svar på att lämna mitt skit liv? Jag har inget skit liv. Jag och min man har det bra, vi har två underbara barn gemensamt och två underbara bonusbarn som jag älskar. Det som är skit är att veta att bonus barnen har en mamma som inte mår bra. Som inte dyker upp på skolstart, skolavslutningar och andra stora dagar. Som tar ut föräldradagar som supardagar. Tråden kan bli lång. Tack för tipset att inte jävlas. Hur arg man än kan bli på hur en mamma kan behandla sina barn så tänker inte jag sjunka så lågt. Jag älskar mina bonusar och kommer fortsätta att köpa kläder fast dom försvinner och ge dom lika mycket kärlek som jag ger mina biobarn.

• Mammamumu

Och sen att det har med svartsjuka så kan jag tillägga att jag försökte bygga upp en bra kontakt för sex år sedan. Bjöd på kaffe när hon kom över, har bjudit in henne på dopet på min sambos gemensamma dop och att vi kunde styra upp barnkalas tillsammans för bonusarna. Det funkade först tills hon började betee sig såhär. Jag tror att det kan finnas en avundsjuka hos biomammor mot bonusmammor? Det är det tråden skulle leda diskussion om.

• Mammamumu

Mycket sant att det kan va en slump att vi ser det. Men en vinter gick dom kallt klädda hela vintern. Inga mössor vantar och urvuxna kläder. Ena flickan hade regnjacka hela vintern och klaga på kylan. Min sambo ringde då och fråga om vi skulle köps en jacka eftersom hon inte såg det och att hon tagit på sig den uppgiften. Inget hände. Då köpte jag och min sambo givetvis en jacka. Men man får passa sig som extramamma när man gör det. Det kan va så att man "leker mamma" fast man egentligen tycker synd om barnet.

• Mammamumu

Håller med lilla My. Det rätta att göra är att min sambo får halva barnbidraget.

Svar på tråden Problem med biomamma?