Svar på varför jag köper kläder till mina bonus barn som många undrar. Hon köper inga nya kläder till sina barn om inte vi gör det. Dom va överens om att hon skulle stå för klädkostnaderna och hon ville då behålla bidragen. Vi tyckte det va en bra lösning för 6 år sedan. Min sambo och hon va då överens om kläder som skor, jackor osv. Och hon ville ta hand om klippning av barnen.Sen köper vi såklart kläder här som dom har vår vecka. Men hon köpte inga kläder. Det va hål i dom, urvuxna och på vintern skicka hon barnen utan vantar och mössa och byxor som va 10cm för korta. Hon klipper inte barnen så jag började klippa dom till slut. Barnen kom till mig och ville bli klippta för håret hängde i ansiktet in i ögonen.Naglarna klipps inte där borta, utan barnen kommer till mig eller min sambo och vill ha dom klippta och säger att mamma hade inte tid. Det ha dom sagt i sex år. Min sambo blev så ledsen att barnen såg så ovårdade ut och ringde och fråga om hon ville ha hjälp med nått som rörde barnen. Vi tyckte allt var så konstigt för hon har en väldigt väldigt bra ekonomi. Men inget hände. Den äldsta flickan sa att mamma inte köper kläder till dom och att hon har fula kläder hos mamma. Så därför gav vi upp efter många samtal med mamman och köpte varma kläder som barn ska ha i kyla. Och skolavslutning kläder och allt va det är. När snön och kylan kommer så kan inte vi gå och vänta på att hon ska köpa vinterkläder hela vintern. Men köper jag en elefant jacka så kommer en ny elefant jacka veckan efter. Det är det som är problemet. Hon köper inga kläder på eget initiativ utan köper nästan skrämmande kopior av det vi köpt veckan innan. Och svar på att lämna mitt skit liv? Jag har inget skit liv. Jag och min man har det bra, vi har två underbara barn gemensamt och två underbara bonusbarn som jag älskar. Det som är skit är att veta att bonus barnen har en mamma som inte mår bra. Som inte dyker upp på skolstart, skolavslutningar och andra stora dagar. Som tar ut föräldradagar som supardagar. Tråden kan bli lång. Tack för tipset att inte jävlas. Hur arg man än kan bli på hur en mamma kan behandla sina barn så tänker inte jag sjunka så lågt. Jag älskar mina bonusar och kommer fortsätta att köpa kläder fast dom försvinner och ge dom lika mycket kärlek som jag ger mina biobarn.