• frida94

Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?

Hej vi skulle vilja ha tips på vart man ska resa med ett barn på 3-4 månader, vi tänkte resa i januari-februari någon gång där omkring och då är vår dotter runt 3-4 månader. 
    Vi skulle vilja resa till ett rätt varmt ställe, inte jätte varmt så att det blir jobbigt för henne, men där man kan bada.
    Det får helst inte vara så jätte dyrt, så inte till thailand tex.... Skulle vara så tacksam för svar så vi kan få åka till det absolut bästa stället med våran underbara dotter!  
    Vi har funderat på tex, grekland,spanien ja sånna ställa inte paris och såna länder! :)  
    * skulle bli jätte glad om ni kunde slänga in lite tips på bra familjehotell och bra länder att resa till med barn *  
  • Svar på tråden Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?
  • Irlais

Vi åker till norra Grekland antingen i maj eller september, beroende på när bebisen får de sista vaccinen. Det är lika olidligt varmt där under augusti, om inte värre om ni funderar på fastlandet vs öar.
    Mina släktingars bebisar (de är greker alltså och bor där) har hemska värmeeksem under sommaren och håller sig inomhus där det finns AC... Inte så kul!
    Kommer inte ihåg vilka vaccin de sa, bebisen ska få utökade vaccin pga både mitt och sambons ursprung. Fick titta på en lista på första BVC-besöket och Grekland ingick där.

• frökenelisabeth

Kanarieöarna är nog lagom varmt, kan vara lite blåsigt kanske. Som andra sagt: Grekland och Spanien är inte varmt i januari-februari, inte så det går att bada där. 

Har varit på Madeira i februari, det funkade också. Runt 20-21 grader tror jag det var. 

• Irlais

Googlade lite och jag tror det var vaccin mot hepatit b och tuberkulos som vi ska ta i alla fall, som är utöver de vanliga vaccinen.

• Dixie
    majsa88 skrev 2014-01-01 09:01:42 följande:
    Fråga jag fråga vilka vaccin är det som ska ges?Joo men det är väl varmt i alla sol länder i augusti. Vilka val har man liksom...

det är väl ingen som tvingar dig att åka till Medelhavet i augusti ...... det finns ju många andra val man kan göra.....
  • majsa88

Som har strand o hav? O är runt 27 grade? I europa? Som inte kostar en förmögenhet? Hmm lite svårt tycker jag. O nä ingen har tvingat mig, det är därför jag frågar. Eftersom medelhavsländerna är varmt på somrarna, speciellt i augusti månad. Men om någon hade tvingat mig så hade jag inte frågat runt,utan bara åkt. O om du läser mina andra inlägg så märker du att ingen har tvingat mig :)

Dixie skrev 2014-01-01 13:17:20 följande:
    det är väl ingen som tvingar dig att åka till Medelhavet i augusti ...... det finns ju många andra val man kan göra.....

• Elmiina

Nu är ni flera som skrivit här som har rest med bebisar, kan nån svara på min fråga angående flygbussarna?

• Alexi

Vi hade bebis i knäet när vi var på Mallorca med en femmånaders.

• mia maria
    Elmiina skrev 2014-01-01 13:50:26 följande:
    Nu är ni flera som skrivit här som har rest med bebisar, kan nån svara på min fråga angående flygbussarna?
    Jag har alltid haft barn/bebis i knät när jag har åkt transferbuss, men det finns säkert dem som tar med bilstol också..
Svar på tråden Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?