Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?
I augusti är det väldigt varmt i Grekland så det är väl anledningen. Vi blev rekommenderade av BVC att inte åka (till just Grekland) innan 6 mån då bebisen helst ska ha fått alla vaccin först.
I augusti är det väldigt varmt i Grekland så det är väl anledningen. Vi blev rekommenderade av BVC att inte åka (till just Grekland) innan 6 mån då bebisen helst ska ha fått alla vaccin först.
Vi åker till norra Grekland antingen i maj eller september, beroende på när bebisen får de sista vaccinen. Det är lika olidligt varmt där under augusti, om inte värre om ni funderar på fastlandet vs öar.
Mina släktingars bebisar (de är greker alltså och bor där) har hemska värmeeksem under sommaren och håller sig inomhus där det finns AC... Inte så kul!
Kommer inte ihåg vilka vaccin de sa, bebisen ska få utökade vaccin pga både mitt och sambons ursprung. Fick titta på en lista på första BVC-besöket och Grekland ingick där.
Googlade lite och jag tror det var vaccin mot hepatit b och tuberkulos som vi ska ta i alla fall, som är utöver de vanliga vaccinen.