Inlägg från: mia maria |Visa alla inlägg
  • mia maria

Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?

Som ovan redan har svarat så är ju Kanarieöarna, Egypten (är det lugnt att resa dit just nu??) osv närmast att åka till vid den tiden på året, om man vill ha sol o värme.

Enligt min erfarenhet så går det att bo precis var som helst med en sådan liten bebis - hon kräver ju liksom inte så mycket! - men vill ni vara säkra på att kunna få en spjälsäng till henne tex så bör ni välja något av de stora familjekomplexen Sunwing, Blue Village osv (Ving, Fritidsresor). Kanske går det att förboka spjälis på andra hotellkoncept också, enklast är att fråga på resebyrån.
    När jag reste utomlands med bebis så bokade jag ett "vanligt" hotell (charter) men mailade sedan hotellet direkt o bad om spjälis, o det var inga problem! LIkaså bad jag om en dubbelsäng o inte två separata, så att jag kunde ha lillen bredvid mig.

Men är ni ovana resenärer så skulle jag tipsa om att fråga en resebyrå vad de skulle rekommendera, men överlag så passar de flesta typer av hotell när man reser med en sådan liten, tycker jag
    Men det beror ju på vad man har för bekvämlighetskrav så att säga  

• mia maria
    Elmiina skrev 2014-01-01 13:50:26 följande:
    Nu är ni flera som skrivit här som har rest med bebisar, kan nån svara på min fråga angående flygbussarna?
    Jag har alltid haft barn/bebis i knät när jag har åkt transferbuss, men det finns säkert dem som tar med bilstol också..
Svar på tråden Vart ska man resa med en 3-4mån bebis?