• mammamarre

egna sängar

Jag har 2 döttrar som e 5 och 7år.  Dem delar rum. Har  en våningsäng.  Dem somnar  i sina  sängar.  Men på nätterna kommer  dem över till oss. Det är inte alla gånger någon av oss  vaknar.   Vi har sagt att dem kan slå på saga på cd  på svag volym när dem vaknar  och försöka somna om.  Det gör dem  inte  ibland följer vi med dem över  då somnar  oftas  vi där.  Då sover  vi inte  bra. Och Vi sover inte bra  när dem kommer över och inte dem heller  för dem kan vakna  slåss om täcket i vår säng. Den yngsta tjej  har börja komma över när  hon blev 3-4år och den äldsta  har alltid kommit. Hur ska vi gör  för att få dem sova i sina sängar. Vi väntar  en till och när den kommer, kommer dem  bli väckta om de kommer till oss och  ingen av oss  får  sova.

Tack för alla tips å råd. 

• Svar på tråden egna sängar
  • Dimitra
    kerstinsmide skrev 2013-11-19 19:38:40 följande:
    Tycker inte heller att man ska uppmuntra till att sova i samma sängar. Ju äldre de blir desto svårare blir det nog att vänja dem av vid det.
    Ja precis...alla dessa curlingföräldrar kommer att få dela bädd med sina tonåringar vad det lider. Eller så inte Drömmer
    The Dimitra universe.
  • MalinEddie
    mp90 skrev 2013-11-19 19:23:46 följande:
    Jag tror man får va bestämd! O även om ni inte vaknar direkt så ta in dom i sina sängar igen när ni märker! Familjesängar eller bebis o mamma i ett annat rum tror ja i te en skvätt på! Om de sover i samma rum o känner sig otrygga kan de inte testa att krypa ner hos varann ist?:)
    Hur är barnen otrygga för att de söker närhet hos en förälder?
    Avskyr CIO-metoder.
  • kerstinsmide

Det verkar ju dock vara så att det händee väldigt ofta för ts och då tror jag snarare att det handlar om att de är otrygga än att de bara vill ha närhet av föräldrarna.

• Tänkttill

Här sover vi två vuxna och fyra barn i samma rum. Vi har bara sängar i det rummet. Så här vi sovit sen barnen kommit hem från bb, så självklart kan bebisar sova så. Våran äldsta är tio och kan sova i sitt eget rum men väljer oftast att sova inne hos oss.

• MalinEddie
    kerstinsmide skrev 2013-11-19 20:03:33 följande:
    Det verkar ju dock vara så att det händee väldigt ofta för ts och då tror jag snarare att det handlar om att de är otrygga än att de bara vill ha närhet av föräldrarna.
    Intressant, utifrån det lilla TS beskrivit bedömer du hennes barn som otrygga? Hur tänker du?
    Avskyr CIO-metoder.
  • kerstinsmide
    MalinEddie skrev 2013-11-19 20:19:52 följande:
    Intressant, utifrån det lilla TS beskrivit bedömer du hennes barn som otrygga? Hur tänker du?
    Avskyr CIO-metoder.

att de inte vill vara i sina rum om Nätterna? De kan somna där men så fort de vaknar så kan de inte själva somna om utan måste somna bredvid sina föräldrar. Bara det tycker jag verkar som om att de inte är trygga i sitt rum. Inte känner sig hemma i rummet liksom. Menar absolut knte att TS skulle vara en dålig förälder om det nu är det du verkar tro att jag menar. Jag tycker bara att två barn på 5 och 7 borde sova i sina egna rum pch känna att det
  • kerstinsmide

Är vad de vill göra. Gosa med föräldrarna gör man väl på dagarna :) plus att TS skriver att de inte sover bra när barnen sover i deras säng. Därmed inte menat att barnen aldrig ska sova hos föräldrar. Alla kan vi väl få hemska mardrömmar eller bli sjuka och vilja ha mamma eller pappa nära.

• mp90

Asså seriöst... Varför ska folk börja hacka på varandra i varenda jävla tråååd. Blir tokig!

Ja tycker som ja skrev tidigare, ta in dom när ni märker att de somnar o de kan ju ev testa sova med varandra i sitt rum om de nu ändå delar:)!

Lycka till

• Tänkttill

Jag förstår inte varför många anser att barnen är otrygga för att dom inte vill sova själva. Är de allra flesta av oss vuxna otrygga som vill sova med vår partner?

• MalinEddie
    mp90 skrev 2013-11-19 20:55:47 följande:
    Asså seriöst... Varför ska folk börja hacka på varandra i varenda jävla tråååd. Blir tokig!

Ja tycker som ja skrev tidigare, ta in dom när ni märker att de somnar o de kan ju ev testa sova med varandra i sitt rum om de nu ändå delar:)!

Lycka till
    Jag ser inte hur jag hackar genom att fråga dig hur du menar att barnen är otrygga av den orsaken? Det är trots allt ett diskussionsforum och jag ser inte hur jag var otrevlig i min ton? Jag ställde en fråga då jag blev nyfiken på den slutsats som ni drar utifrån något så litet som var barnet sover en del av sin natt helst. Givetvis ska man försöka hitta andra lösningar om den nuvarande situationen inte fungerar väl men att barn som nattvandrar är otrygga? Det motsäger jag mig.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden egna sängar