Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

egna sängar

mammamarre skrev 2013-11-19 19:03:59 följande:
    Men det kommer inte gå i längden sen när  bebisen kommer
    Hur vet du det redan? Finns många hela familjer som sover i så kallade familjesängar och det fungerar väl med föräldrar, äldre barn och bebisar i ett och samma "sänghav". Annars, prata med dem. Involvera dem Kanske finns det något som skulle underlätta? Nattlampa? Dörren öppen? Att de sover i samma säng?
    Ni kan också leda tillbaka och stanna en stund för att sedan gå tillbaka till er säng?

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-11-19 19:11:24 följande:
    Fast då kanske bebisen och en av föräldrarna kan sova någonannanstans?
    Ja, det är ju också en lösning.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Madrasser på golvet i ert rum kanske också skulle fungera om det känns lättare än att skaffa ett par sängar till? Dessutom har ju inte alla superstora sovrum där det finns plats för ytterligare sängar.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    mp90 skrev 2013-11-19 19:23:46 följande:
    Jag tror man får va bestämd! O även om ni inte vaknar direkt så ta in dom i sina sängar igen när ni märker! Familjesängar eller bebis o mamma i ett annat rum tror ja i te en skvätt på! Om de sover i samma rum o känner sig otrygga kan de inte testa att krypa ner hos varann ist?:)
    Hur är barnen otrygga för att de söker närhet hos en förälder?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    kerstinsmide skrev 2013-11-19 20:03:33 följande:
    Det verkar ju dock vara så att det händee väldigt ofta för ts och då tror jag snarare att det handlar om att de är otrygga än att de bara vill ha närhet av föräldrarna.
    Intressant, utifrån det lilla TS beskrivit bedömer du hennes barn som otrygga? Hur tänker du?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    mp90 skrev 2013-11-19 20:55:47 följande:
    Asså seriöst... Varför ska folk börja hacka på varandra i varenda jävla tråååd. Blir tokig!

Ja tycker som ja skrev tidigare, ta in dom när ni märker att de somnar o de kan ju ev testa sova med varandra i sitt rum om de nu ändå delar:)!

Lycka till
    Jag ser inte hur jag hackar genom att fråga dig hur du menar att barnen är otrygga av den orsaken? Det är trots allt ett diskussionsforum och jag ser inte hur jag var otrevlig i min ton? Jag ställde en fråga då jag blev nyfiken på den slutsats som ni drar utifrån något så litet som var barnet sover en del av sin natt helst. Givetvis ska man försöka hitta andra lösningar om den nuvarande situationen inte fungerar väl men att barn som nattvandrar är otrygga? Det motsäger jag mig.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden egna sängar