• Anonym (Sugen)

Återfall

Jag är missbrukare. Jag missbrukar mat, sex, shopping, droger och alkohol i den ordningen. Så fort jag slutar med ett missbruk tar något annat vid. Jag har gått KBT och det fungerade då men inte längre. Nu har hag haft några riktigt jobbiga veckor på jobbet och privat och suget ör värre än någonsin. Jag brukar röka hasch varje dag men har inte rökt på 14 dagar nu, inte knullat och har ingen matlust. Men då har jag druckit mer istället. Summan av lasterna är konstant. Jag ska hälsa på några gamla vänner i några dagar och planerar att knarka så jävla mycket jag bara kan. Jag tänker vara full och hög dygnet runt. Har gjort en beställning på allt utom heroin. Fast egentligen vill jag inte, vill ju bara må bra och vara en vanlig svensson. Känner mig så dålig och låg, splittrad, rädd, förväntansfull. Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!

• Svar på tråden Återfall
  • frappa

Sen är inte cannabis någon lösning på dina problem.

Man kan nog lugnt räkna med du kommer fixa dig ett missbruk på cannabis istället.
    LSD sägs få upp till 70% att sluta med alkohol från en dag till nästa.

Detta upptäckte man av misstag när man gjorde forskning på vad som händer när de tar LSD-.

Där flera i gruppen slutade dricka alkohol.

• Anonym (Sugen)

Frappa och anonym vart, ni är båda rapporterade för opassande inlägg i en tråd som handlar om att vilja sluta med missbruk. Jag vill inte ha såna här kommentarer i min tråd.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 18:32:12 följande:
    Frappa och anonym vart, ni är båda rapporterade för opassande inlägg i en tråd som handlar om att vilja sluta med missbruk. Jag vill inte ha såna här kommentarer i min tråd.
    har du läst mitt inlägg??  #17
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • frappa
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 18:32:12 följande:

Varför har du problem med fakta för?

Och inte heller ställde jag upp på hur man köper cannabis.

Kusligt, är visst en klappa mig medhårs tråd.

• Anonym (Sugen)

Ja jag läste inlägg nr17. Jag menade psykiatrin, samtalskontakt. Har tidigare varit inskriven vid öppenvården och gått KBT. Funkade jättebra och jag vill ha den hjälpen igen. Och Frappa, det är ingen strykamigmedhårstråd inte heller en tråd för dig att berätta hur olika fungerar och vad de är bra för. Detta är en tråd där jag söker stöd för att sluta missbruka. Kan di inte ge mig stöd vill jag att du/ni lämnar tråden.

• frappa
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-16 16:44:25 följande:
    Ja jag läste inlägg nr17. Jag menade psykiatrin, samtalskontakt. Har tidigare varit inskriven vid öppenvården och gått KBT. Funkade jättebra och jag vill ha den hjälpen igen. Och Frappa, det är ingen strykamigmedhårstråd inte heller en tråd för dig att berätta hur olika fungerar och vad de är bra för. Detta är en tråd där jag söker stöd för att sluta missbruka. Kan di inte ge mig stöd vill jag att du/ni lämnar tråden.

Det fungerar inte när du fyller i mellan raderna, och inbillar dig jag skriver sånt som inte existerar.

Enda är det med LSD, men det finns en del forskning på detta.

Så det är fakta.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-16 16:44:25 följande:
    Aha det är ju en annan femma som dem säger. Har själv gått KBT i ca 1 år och det funkade för mig ett bar tag tills jag tyvärr trillade dit igen. Blev utskriven mitt i sommaren och kunde inte stå emot. (en annan historia som jag släpper nu) Låt oss bara hoppas att du kommer in i KBTn igen. Hade du enskilda samtal då eller var ni i grupp?
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Anonym (Sugen)

Det var gruppsamtal. Men sen när de veckorna var över så skulle man ju klara sig själv. Det gick ju bra ett tag men sen när det blev tufft igen hade jag halkat ur systemet liksom och jag var tvungen att börja om från början. Nu har jag som sagt flyttat långt bort till ny kommun. Det är ju bra på så sätt att jag har ingen langare här. Men det gör ju inte att suget försvinner precis.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-16 18:47:17 följande:
    Det var gruppsamtal. Men sen när de veckorna var över så skulle man ju klara sig själv. Det gick ju bra ett tag men sen när det blev tufft igen hade jag halkat ur systemet liksom och jag var tvungen att börja om från början. Nu har jag som sagt flyttat långt bort till ny kommun. Det är ju bra på så sätt att jag har ingen langare här. Men det gör ju inte att suget försvinner precis.
    Att flytta från sina hemmatrakter är ett steg i rätt riktning men precis som du säger så är det inte alltid så att suget försvinner för det. Även jag har flyttat från mina hemma trakter och jag har inte haft en tanke på droger sedan dess även om det mer eller mindre dyker upp dagligen i min närhet. När det kommer till dig så kanske du får vidareutveckla något intresse du har så att du kan koppla bort suget när det dyker upp. Har du inte någon vän/kompis som är drogfri som du kan snacka med när suget kommer? 
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • Anonym (Sugen)

Detta är en sån liten håla så jag vill inte ha prat på byn om mitt missbruk. Alltså får ingen veta här. Jag har haft en väldigt nära vän som jag kunnat prata om allt med. Vi har gjort allt tillsammans. Nu har hon inte svarat i telefon sen i somras, jag får bara inte tag i henne. Vet inte ens om hon lever :(

Svar på tråden Återfall