• Anonym (Sugen)

Återfall

Jag är missbrukare. Jag missbrukar mat, sex, shopping, droger och alkohol i den ordningen. Så fort jag slutar med ett missbruk tar något annat vid. Jag har gått KBT och det fungerade då men inte längre. Nu har hag haft några riktigt jobbiga veckor på jobbet och privat och suget ör värre än någonsin. Jag brukar röka hasch varje dag men har inte rökt på 14 dagar nu, inte knullat och har ingen matlust. Men då har jag druckit mer istället. Summan av lasterna är konstant. Jag ska hälsa på några gamla vänner i några dagar och planerar att knarka så jävla mycket jag bara kan. Jag tänker vara full och hög dygnet runt. Har gjort en beställning på allt utom heroin. Fast egentligen vill jag inte, vill ju bara må bra och vara en vanlig svensson. Känner mig så dålig och låg, splittrad, rädd, förväntansfull. Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!

• Svar på tråden Återfall
  • Anonym (Sugen)

Anonym K. Det var ju just stöd jag sökte. Stöd för att låta bli. Om jag triggade dig ber jag om ursäkt, å andra sidan kanske du inte bör läsa om återfall om det är så skört för dig. Undrar just vem som är seg i kolan. Enlitensvamp, nej jag har inte nyttjat något sen resan. Frappa, jag röker (rökte) hasch dagligen. Vid enstaka tillfällen tar vi oss en tripp. Under resan ville jag ha mdma, lsd, amfetamin eller vad som helst som bjöds. Som tur var hade sällskapet börjat i tolv stegsprogrammet och det blev en lugn afton med enbart alkohol och röka.

• EnLitenSvamp

Kul/bra att höra att du inte fallit tillbaks. Jag känner igen mig själv i det sista du skrev "Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!" då jag var i samma sits i somras och tog mängder av amfetamin,cannabis & stessar + alkohol såklart. Var liksom aldrig ute efter ruset utan ville bara bli så väck att jag inte kände mig egen kropp. Har du någon sorts kontakt med psykatrin/prima/beroendemottagningen eller försöker du lösa detta själv? 

• Anonym (Sugen)

Jag har varit själv men nu ska jag få komma till missbrukarenheten i vår kommun. Det känns bra men väldigt nervöst. Vill inte ha en massa folk rotandes i mitt liv liksom. Men samtidigt vill jag ju må bra. Skönt med någon som förstår vad jag skriver och säger. Tack för det en litensvamp.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 10:15:37 följande:
    Jag har varit själv men nu ska jag få komma till missbrukarenheten i vår kommun. Det känns bra men väldigt nervöst. Vill inte ha en massa folk rotandes i mitt liv liksom. Men samtidigt vill jag ju må bra. Skönt med någon som förstår vad jag skriver och säger. Tack för det en litensvamp.
    Kul att du känner dig förstådd av lilla mig :)

Förstår att det känns nervöst och det gör de för alla när man måste lämna sin comfort zone oavsett vad det är för något. Att söka hjälp var det bästa du kunde göra och du bör klappa dig själv på axeln för att du tog det här steget. Finns få människor som klarat sig ur denna sörja på egen hand. Att folk rotar i ditt liv får du acceptera och försöka se ur ett mer positivt perspektiv då de faktiskt måste få veta saker om dig för att kunna hjälpa dig. Det vore annars som att en bilmekaniker skulle laga en bil utan att lyfta på motorhuven ;)

Jag tror/antar att du i samma vända kommer att bli kopplad till PRIMA (vuxenpsyk) eller någon annan sorts psykiatrisk avdelning som samarbetar med beroendemottagningen och då är det VIKTIGT att du känner dig bekväm med han/hon som du har. Om det INTE känns ok så gå på några möten till för att verkligen känna efter men om det inte hjälper så ska du KRÄVA att få en ny då det är din rättighet. Har själv gjort det ett antal gånger och idag har jag sedan 2-3 år tillbaks en psykolog som nästan är min bästa vän. Hon vet mer om mig än mina bästa vänner och det känns faktiskt väldigt skönt att lätta på sitt hjärta till någon som man inte har en personlig relation till (nu har förvisso jag det nu men det är ett medvetet val)

Vilka droger ser du som din akilleshäl?

Förlåt om texten är lite rörig, håller på med julbord samtidigt.
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Anonym (Sugen)

Jag hoppas jag får komma till psyk för jag har så mycket inom mig som jag inte kan prata med någon om. Jag ser ingen drog som min akilleshäl . Men det jag saknar mest är cannabis. Det är ju så värdelöst tråkigt att vara nykter. Vad gör folk om kvällarna?

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 15:11:28 följande:
    Jag hoppas jag får komma till psyk för jag har så mycket inom mig som jag inte kan prata med någon om. Jag ser ingen drog som min akilleshäl . Men det jag saknar mest är cannabis. Det är ju så värdelöst tråkigt att vara nykter. Vad gör folk om kvällarna?
    TRO MIG!!!!!! PSYK är inte lösningen du söker. Du kommer att bli placerad och "bortglömd" på avdelningen. Legat på psyk (lpt) 3ggr i år och inget blir bättre där inne. Det du SKA ha är en regelbunden kontakt med psykatrin. När jag anmälde mig frivilligt (precis som du) så fick jag träffa en psykolog VARJE dag de första 2 veckorna för att jag var så "illa däran" (dvs mina taggar var fullt utåt så jag hamnade i bråk med andra tjejer i väntesalen hela tiden) men efter ett tag så började jag lugna ner mig så mötena trappades ner till 2 ggr i veckan, sedan 1ggr i veckan och sedan 1 gång i månaden för att sedan helt avta. Hela tiden så fanns det givetvis möjligheten att ringa till henne och boka extra möte om jag behövde. Måste gå för ett tag men jag återkommer om ett litet tag.

Solig 
  • EnLitenSvamp
    Anonym (vart?) skrev 2013-12-15 15:18:43 följande:
    Vart kan man beställa hasch lr gräs? Luktar det när man rökt det? *intresserad*

Ont: Ts jag föreslår att du även vänder dig till flashback med dina funderingar. Enligt min erfarenhet finns det större kunskap där än här. Skulle själv varit där om jag inte va avstängd
  • Anonym (vart?)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-15 17:40:06 följande:

Ont: Ts jag föreslår att du även vänder dig till flashback med dina funderingar. Enligt min erfarenhet finns det större kunskap där än här. Skulle själv varit där om jag inte va avstängd
    Jag är faktriskt seriös, missbrukar alkohol i dagsläget men kan inte dricka så mkt som jag vill då min sambo kommer att känna att jag luktar alkohol. Vill ha andra alternativ. Och kan man beställa det på nätet så tar jag gärna emot tips på vart man kan beställa det (är lite berusad just nu)
  • frappa
    Anonym (vart?) skrev 2013-12-15 17:48:14 följande:
    Jag är faktriskt seriös, missbrukar alkohol i dagsläget men kan inte dricka så mkt som jag vill då min sambo kommer att känna att jag luktar alkohol. Vill ha andra alternativ. Och kan man beställa det på nätet så tar jag gärna emot tips på vart man kan beställa det (är lite berusad just nu)
    Finns ingen som vill svara dig, eftersom vi vill inte bli varnade och avstängda.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (vart?) skrev 2013-12-15 17:48:14 följande:

Hela ditt inlägg luktar trams och jag hade mer en gärna gett dig en tillrättavisning IRL för att du beter dig som en 14is. Detta är sista gången jag citerar dig.

Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
Svar på tråden Återfall