Inlägg från: Anonym (Sugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sugen)

Återfall

Jag är missbrukare. Jag missbrukar mat, sex, shopping, droger och alkohol i den ordningen. Så fort jag slutar med ett missbruk tar något annat vid. Jag har gått KBT och det fungerade då men inte längre. Nu har hag haft några riktigt jobbiga veckor på jobbet och privat och suget ör värre än någonsin. Jag brukar röka hasch varje dag men har inte rökt på 14 dagar nu, inte knullat och har ingen matlust. Men då har jag druckit mer istället. Summan av lasterna är konstant. Jag ska hälsa på några gamla vänner i några dagar och planerar att knarka så jävla mycket jag bara kan. Jag tänker vara full och hög dygnet runt. Har gjort en beställning på allt utom heroin. Fast egentligen vill jag inte, vill ju bara må bra och vara en vanlig svensson. Känner mig så dålig och låg, splittrad, rädd, förväntansfull. Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!

• Svar på tråden Återfall
  • Anonym (Sugen)

Ja du anonym K, det kan ju handla om att söka stöd och tröst. Din dumma jävel. Jo jag hade kul. Vi rökte på och drack men inget mer.

• Anonym (Sugen)

Frappa, jag förstår inte din fråga. Menar du vilka droger jag nyttjar dagligen eller vilka droger jag ville ta under mitt återfall?

• Anonym (Sugen)

Anonym K. Det var ju just stöd jag sökte. Stöd för att låta bli. Om jag triggade dig ber jag om ursäkt, å andra sidan kanske du inte bör läsa om återfall om det är så skört för dig. Undrar just vem som är seg i kolan. Enlitensvamp, nej jag har inte nyttjat något sen resan. Frappa, jag röker (rökte) hasch dagligen. Vid enstaka tillfällen tar vi oss en tripp. Under resan ville jag ha mdma, lsd, amfetamin eller vad som helst som bjöds. Som tur var hade sällskapet börjat i tolv stegsprogrammet och det blev en lugn afton med enbart alkohol och röka.

• Anonym (Sugen)

Jag har varit själv men nu ska jag få komma till missbrukarenheten i vår kommun. Det känns bra men väldigt nervöst. Vill inte ha en massa folk rotandes i mitt liv liksom. Men samtidigt vill jag ju må bra. Skönt med någon som förstår vad jag skriver och säger. Tack för det en litensvamp.

• Anonym (Sugen)

Jag hoppas jag får komma till psyk för jag har så mycket inom mig som jag inte kan prata med någon om. Jag ser ingen drog som min akilleshäl . Men det jag saknar mest är cannabis. Det är ju så värdelöst tråkigt att vara nykter. Vad gör folk om kvällarna?

• Anonym (Sugen)

Frappa och anonym vart, ni är båda rapporterade för opassande inlägg i en tråd som handlar om att vilja sluta med missbruk. Jag vill inte ha såna här kommentarer i min tråd.

• Anonym (Sugen)

Ja jag läste inlägg nr17. Jag menade psykiatrin, samtalskontakt. Har tidigare varit inskriven vid öppenvården och gått KBT. Funkade jättebra och jag vill ha den hjälpen igen. Och Frappa, det är ingen strykamigmedhårstråd inte heller en tråd för dig att berätta hur olika fungerar och vad de är bra för. Detta är en tråd där jag söker stöd för att sluta missbruka. Kan di inte ge mig stöd vill jag att du/ni lämnar tråden.

• Anonym (Sugen)

Det var gruppsamtal. Men sen när de veckorna var över så skulle man ju klara sig själv. Det gick ju bra ett tag men sen när det blev tufft igen hade jag halkat ur systemet liksom och jag var tvungen att börja om från början. Nu har jag som sagt flyttat långt bort till ny kommun. Det är ju bra på så sätt att jag har ingen langare här. Men det gör ju inte att suget försvinner precis.

• Anonym (Sugen)

Detta är en sån liten håla så jag vill inte ha prat på byn om mitt missbruk. Alltså får ingen veta här. Jag har haft en väldigt nära vän som jag kunnat prata om allt med. Vi har gjort allt tillsammans. Nu har hon inte svarat i telefon sen i somras, jag får bara inte tag i henne. Vet inte ens om hon lever :(

• Anonym (Sugen)

Hon blir deppig ibland och "försvinner". Det har hänt många gånger förut. Ibland kan det ta ett år innan hon hör av sig. Jag har pratat in på svararen men hon ringer inte upp. Framåt våren kommer hon nog ringa plötsligt och be om ursäkt. Men denna gång vet jag inte om jag kan förlåta. Jag har verkligen behövt henne i höst och vinter . Hon hade tex lovat hjälpa med flytten och vissa viktiga grejer men hon bara sluta höra av sig.

• Anonym (Sugen)

Nej, hon dricker inte och tar inte droger. Hon ligger nog bara i sängen skulle jag tro. Sen är det väldigt sexistiskt att tro att kvinnor inte kan vara behjälpliga vid flytt. Denna kvinna råkar vara både lång och stark. Sen finns det ju andra saker man kan behöva hjälp med vid en flytt än att bära och lyfta. Men nu är det inte hennes fysik, psykiska problem eller min flytt som diskuteras här. En sak har du dock rätt om, hon är ingen bra kompis och den här gången var den sista. När hon behagar höra av sig igen ska jag säga tack och hej. Jag är däremot en väldigt bra kompis som stått vid hennes sida nör hon behövt hjälp.

• Anonym (Sugen)

Jag flyttade inte för att sluta missbruka. Det var planerat sen länge. Och nej lillasvampen jag hade aldrig ifrågasatt val av flytthjälp.

Svar på tråden Återfall