• Anonym (Sugen)

Återfall

Jag är missbrukare. Jag missbrukar mat, sex, shopping, droger och alkohol i den ordningen. Så fort jag slutar med ett missbruk tar något annat vid. Jag har gått KBT och det fungerade då men inte längre. Nu har hag haft några riktigt jobbiga veckor på jobbet och privat och suget ör värre än någonsin. Jag brukar röka hasch varje dag men har inte rökt på 14 dagar nu, inte knullat och har ingen matlust. Men då har jag druckit mer istället. Summan av lasterna är konstant. Jag ska hälsa på några gamla vänner i några dagar och planerar att knarka så jävla mycket jag bara kan. Jag tänker vara full och hög dygnet runt. Har gjort en beställning på allt utom heroin. Fast egentligen vill jag inte, vill ju bara må bra och vara en vanlig svensson. Känner mig så dålig och låg, splittrad, rädd, förväntansfull. Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!

• Svar på tråden Återfall
  • 01j101j01

Riktigt segt det där. Gör det inte då. Stanna hemma. Försök göra saker du gillade förr men som du slutade med på grund av drogerna. Finns säkert något. Nöt det tills det känns bra igen. Det tar sin tid men det blir bättre och det inte för sent att ändra på det. Det är inte över. Kör på

• Anonym (?)

Så hur gick det?

Hade du roligt?

• Anonym (K)

Klart du inte kan sluta om du inte anstränger dig. Med den attityden kan jag endast garantera dig att det kommer bli värre och värre och du kommer gräva dig djupare ner i dina bekymmer och det kommer bli än svårare att sluta. Till slut måste du bruka 24/7 för att "fungera " och bedöva ångesten som uppstår. Vill du sluta måste du ändra dina rutiner, sluta med missbruksritualerna. Och det innebär allt som har med det att göra. Och det kan endast du själv göra. Sen fattar jag inte varför du måste skriva här att du planerar att knarka järnet.

• Anonym (Sugen)

Ja du anonym K, det kan ju handla om att söka stöd och tröst. Din dumma jävel. Jo jag hade kul. Vi rökte på och drack men inget mer.

• Anonym (Sugen)

Frappa, jag förstår inte din fråga. Menar du vilka droger jag nyttjar dagligen eller vilka droger jag ville ta under mitt återfall?

• Anonym (Kk)
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-12 19:39:24 följande:
    Ja du anonym K, det kan ju handla om att söka stöd och tröst. Din dumma jävel. Jo jag hade kul. Vi rökte på och drack men inget mer.

Påminner dig om att detta är ett stödforum för dom som kämpar med att sluta sina missbruk. Inte berätta om deras planerade knark fester de snart ska uppleva. Är det inte DU som är den där dumma jäveln du nämde? Eller har du knarkat så pass nu att du är seg i kolan och har glömt bort viss logik? Vill även påminna herr partyprisse att detta är känsligt snack.
  • frappa
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-14 09:59:27 följande:
    Frappa, jag förstår inte din fråga. Menar du vilka droger jag nyttjar dagligen eller vilka droger jag ville ta under mitt återfall?
    Både och.
Svar på tråden Återfall