Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
Gratulerar till en lyckad möhippa, Calqyl! Skönt att verkligen få ha roligt och bara kunna roa sig. Jag är ju inte gift själv så nån möhippa har jag inte varit med om men det måste vara en härlig känsla att alla är där för bara ens egen skull och att de planerat och ordnat för en. Sånt får en ju att uppskatta det goda i livet :).
Orka - har ni bokat nåt ultraljud? Vi hade vårt första i v9. Det var nervöst. Men det fanns som tur var ett litet hjärta där.
Jag har varit lite orolig över tystnaden från dig, inte för att det gått ovanligt lång tid utan inlägg, utan mest för att man är rädd att nåt ska gå fel i början. Skönt att allt fortfarande är bra med dig!
Hm, har nog inga bra tips till festen. Jag skulle nog bara sagt att "jag kör ikväll" om nån skulle vara nyfiken. Personligen har jag svårt att krångla in mig i svepskäl och lögner, även om de är tämligen oskyldiga.
Visst är det jobbigt att folk lägger sig i. Jag upplevde min första tid som gravid som otroligt personlig.
Jag mår bra, tack. Jag börjar väl inse att jag inte kan hålla samma tempo dock, som innan. Jag har de senaste åren fyllt min tid synnerligen noggrant med jobb, träning och den kör jag sjunger i. Är just nu helt slut. Igår fredag jobbade jag faktiskt inte över utan åkte hem när man ska (!). Sen låg jag i sängen och soffan och halvsov hela kvällen. Är fortsatt trött idag och har sovit i eftermiddag. Stressa inte, säger folk. Nä, lättare sagt än gjort. Stressar iofs inte så mkt utan försöker beta av en sak i taget. Men högen med arbete bara växer...
Jag är i v23 nu och har en såpass tydlig mage att folk kan se att jag är i "tillståndet" . Har blivit lite rundare om rumpa och lår, annars har jag inte gått upp så mkt alls, märkligt nog. Var lite orolig för det i början men sen växte magen och nu sparkar och lever den lille varje dag så då känns det ändå som att allt är som det ska.
Om två veckor är det dags gör nästa träff hos bm.
Jag har köpt lite bebiskläder. Köpte efter ultraljudet i v19. Svårt att låta bli!
Nä, ska inte gå på mer om mig. Måttligt roligt för den som inte lyckats ännu :(.
Har ni bestämt vad nu ska rösta på ännu ;)? Jag är klar över riksdagsvalet, men till kommun och landsting är det svårare.
Ha en skön lördagskväll!
Kram