• Ylle99

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Började ta gonalen fredag och tog sista sprutorna söndag ( alltså 10 dagar, tror jag det blev ). Fick sänka dosen dag 8 till 100 eftersom jag hade stora äggblåsor och det blev påsk. Tog ovitrellen måndag efter andra vul och äp sen på onsdagen.

Idag har det varit en skräpdag fysiskt. Svullen som ballong över hela magen och ont från revbenen och ner. Känns som (bland annat ) träningsvärk fast en oskön sådan. Har försökt gå så lite som möjligt eftersom det skakar. Måtte det vara värt det. Hoppas det är bättre im.

Hm, ja, är bröllopet så pass långt borta är det nog klokt att vänta en månad innan du beställer. Eller finns det så pass flexibla klänningar?

Kul ändå att fokusera på annat!

Ha det bra!

• Ylle99

Nej, det har de inte sagt. Mår tyvärr askass. Ska ringa sjukvårdsupplysningen. Ont som fasen när jag går.

• Ylle99

Pallrade mig iväg till jobbet och ringde rmc och sedan min mottagning.

Förmodligen överstimulerad och blir ev inlagd. ????

Ska ta fler prover.

Orgalutranen: dra ut kolven försiktigt så ser du om det kommer blod. Ta det lugnt och andas ordentligt.

Lycka till!

Jo, jag köpte en ask på Apoteket med små små servetter i. Indränkta i sprit.

• Ylle99

Ivf är en härva av biverkningar. Så känns det just nu.

Hm, nåt illamående vid äggplock kände jag nog aldrig. Bara svullen ;).

Är inlagd och kommer så förbli ett tag.

Tjoho... Jag kunde göra mig hemmastadd, sa läkaren. Har just fått spruta mot blodpropp.

Vätska i ..nånstans vid äggstockarna samt i ena lungan.

Och hon förberedde mig oxå på att det skulle bli värre. Jo, men visst, härligt :/.

Är stundtals väldigt groggy, stundtals klarare i skallen.

När gör ni FET, Orka?

• Ylle99

Jo, missades att skriva den lilla detaljen om att blodproverna visade på ett positivt grav resultat :). Men vågar inte glädjas än.

Känns som mkt kan hända än.

Men ändå. Jag är...nä, vågar nog inte skriva det, än mindre säga det.

Positivt testresultat, så kan vi säga.

Har varit pigg i några timmar nu och suttit uppe, skönt.

Skönt att det gick bra med sprutan, Calqyl. Den här processen är både psykiskt och fysiskt omvälvande. Ett steg i taget.

Orka- innebär det att du inte behövde ha en cykel emellan ET och Fet?

Det ville de i lkpg. Det är nog bra att inte stressa med ett till försök och låta kroppen vila lite. Även om jag inte hade råkat ut för det här hade jag velat vänta lite för att komma i fas, både psykiskt och fysiskt.

Håller med, det är skönt att ha några att utbyta tankar med. :)

Nähä, om jag skulle försöka byta liggposition...;).

Kram på er

• Ylle99

Jag hade oxå svårt att få igenom den först, orgalutranen. Man fick trycka lite.

Jag vet att jag vid första vul började känna ägglossningsspänningar och hade flytningar. Känner du nåt?

Inatt blev det värre och jag tog en morfintablett. Proverna ser hyfsat bra ut, tydligen. Så det är ju bra.

Hoppas du klarar dig från det här, Calqyl!

Kram

• Ylle99

Hoppsan

Jag håller med dig där om äl-redskapen. De lanseras verkligen som genvägen till att bli gravid. Jag körde på stavar, mellanting mellan sticka och digital grej kostnadsmässigt.

Sen kanske det är lika bra att köra på deras rekommendationer. Det skulle nog jag gjort.

Hoppas ni hinner med ett försök nu ändå! Stressa inte. Det ordnar sig.

Kram

• Ylle99

Jag har fått komma hem! Roligt men samtidigt lite läskigt. Att åka hem var tufft och däckade direkt när jag kommit innanför dörren. Ska ta sprutor med blodförtunnande varje i dag i typ hundra dagar ;). Nä, men i fem veckor till el nåt.

Orka- det funkar inte att göra allt samtidigt så du gör rätt i att låta Fetförsöket vänta. Du måste kunna ta det lugnt och ha mer ro när du gör det. Det är jag helt övertygad om. Det låter fasligt stressigt runt omkring dig. Inte bra.

Calqyl - springa 5km??? Jag fick bara, så snart jag började med gonal, endast promenera och simma, dvs lätt träning. Jag tror inte du ska springa! Du skriver oxå att du börjat märka av sprutorna i form av flytningar och spänningar. Då har du ju börjat "växa" i magen. Nu springer du väl om några timmar. Jag håller tummarna för att din kropp klarar det. Och äggstockarna.

Hade jag haft ditt nummer nu hade jag ringt och avrått dig för jag tror att det absolut inte är bra. Men känner du fig helt osvullen kanske det är ok.

Kram på er

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?