Ylle99 skrev 2014-04-25 17:07:19 följande:
Återföring gjord!
Fem blev befruktade och tre kunde frysas.
Såååå skönt att äntligen ha genomfört de här stegen.
Dagens insats var ju väldigt liten jämfört med onsdagens vilket var skönt. Inget "knark" den här gången ;).
Ok...så det är tajt med tid för FET innan sommaren. Det var ju synd. Förhörde mig lite om Fet idag och det är ju väldigt mkt enklare än vanlig procedur med sprutor. Skönt det! Hade det inte blivit några befruktade ägg hade jag dödligt genomföra allt igen nu så snart. Jag hade behövt låta kroppen vila.
Vill bara att svullnaden ska gå ner nu så att jag kan röra mig lite friare igen!
Calqyl - börjar det bli dags snart att börja?
Kram
Jättebra ju! Hur mår du nu? Kan tänka mig att tiden går väääldigt långsamt ;)
Min mens borde komma i helgen så hoppas verkligen jag får köra igång då!
Orka skrev 2014-04-28 12:00:15 följande:
Hej!
Nu är vi mitt uppe i flyttplanering. Jag känner att jag inte hinner bearbeta sorgen över vårt misslyckade försök. Vi har tusen saker som behöver fixas, och som grädde på moset har jag jättemycket att göra på jobbet.
Min man har inte så mycket att göra på jobbet så jag har lagt mycket av det administrativa på honom. Problemet är att han är så sjukt nojig, och måste ha allt skriftligt hela tiden. Och så tror han typ jämnt att saker kommer gå åt helvete, med besiktningar, nycklar, städfirma med mera. Så även om jag skulle göra allt själv så skulle det bli dubbelt jobb att övertala honom om att allt löser sig.
Ilska, sorg, oro, förtvivlan över barnlöshet, blandat med stress och oro över flytt och sorg över att lämna vänner. Ingen bra kombo. Jag skriker och skäller på min man stup i ett. Känner ingen glädje i mitt förhållande just nu. Min man försöker trösta, men han räcker inte till. Dessutom är han också jättestressad och ledsen.
Tidigare gick vi i samtalsterapi men lade ner det inför IVF-försöket eftersom vi helt enkelt inte hade tid att vara borta mer från jobbet. Nu flyttar vi och kan inte längre träffa vår superduktiga terapeut. Dessutom kommer vi inte hinna träffa någon ny, för vi kommer båda pendla åt olika håll.
Gnäll, gnäll är allt som kommer ur mig idag.
Tror jag behöver skriva av mig.
Kram på er!
Låter som du har det riktigt tufft nu :( Du får så gärna gnälla av dig här och avlasta mannen lite ;)
Tyvärr är jag ingen höjdare på att ge goda råd, kan bara säga håll ut och kämpa på! Försök hitta lite tid och gör något mysigt, roligt ihop. Kan vara något så enkelt som en picknick i det härliga vårvädret. Tänker på dig!
Kram från ett soligt men lite blåsigt Skåne