• Calqyl

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Så tråkigt Ellie att det inte blev några till frysen :( hoppas hoppas det tar sig nu så du inte "behöver" dom. Usch ja ruvtiden är tufft, så mycket känslor och som hela tiden pendlar mellan hopp och förtvivlan..

Själv har jag lyckats sätta mig i samma sits som i höstas, arbetsintervju och återföring på samma vecka.. Det var ju sjukt tufft sist så nu funderar jag på att skjuta upp återföringen men samtidigt har jag gjort det såå många gånger...

Orka - låter helt underbart att sitta tillsammans med sin man och känna sparkar :)

Kram på er och hoppas ni får en fin helg!

• Calqyl

Hur går det Ellie? Jag har alltid köpt dyra test, hade inte orkat analyserat det också...

Idag fick jag utslag på ÄL-test vilket innebär att återföringen skulle bli samma dag som intervjun! Helt sjukt... Men nu behöver jag inte fundera mer, det går inte att göra det samma dag. Så nu hoppas jag verkligen jag får jobbet...

• Calqyl

Tror jag vågar mig på ett grattis då :)

Jag tror att det är först vid ett UL som man verkligen förstår att det gått vägen :) Jag kände inte mig så överlycklig som jag trodde jag skulle göra efter jag fått ett plus. Nu fick vi ju inget positivt besked när vi gjorde UL men hade vi fått det hade jag nog trott på det mer. Oj vad rörigt det blev ;)

Ja det är ett FET vi ska göra. Det är väldigt blandade känslor, jag hade bestämt att inget skulle få komma i vägen för ett nytt försök men får jag detta jobbet innebär det att jag har 2 mil till jobb istället för 22, så egentligen är det inte så mycket att fundera på. Jag försöker tänka att det är ödet, att meningen är att jag ska få mitt drömjobb och sedan en bebis. Men samtidigt känns det som lite för bra för att vara sant ;) Men men just nu är mitt största bekymmer att ta ledigt på måndag utan att behöva berätta varför...

• Calqyl

Grattis Ellie!! Hoppas du mår bättre nu när de fått bort cystan så du kan få njuta lite av graviditeten :)

Själv var jag på arbetsintervju igår i 2,5 timmar! Jag var helt slut efteråt, är fortfarande helt slut ;) Får jag inte detta jobbet kommer jag inte söka något på länge, det är så tufft , jag blir helt utmattad av all spänning och nervositet. Då får det bli 100% satsning på en graviditet istället! Är väl bara jag kvar här nu som inte är gravid..

• Calqyl

Hej!

Tack för att ni bryr er, betyder mycket! Som ni säkert förstått fick jag inte jobbet vilket knäckte mig helt. Ett par dagar efter beskedet skulle vi iväg med jobb och jag lyckades ha 3 helt fantastiskt roliga dagar men när jag kom hem kom verkligheten ifatt mig och jag mådde om möjligt ännu sämre. Detta ledde dock till ett väldigt ärligt och bra samtal med min man så nu har han sökt en utbildning vid mitt jobb så förhoppningsvis flyttar vi hit till hösten. Hade varit så skönt med en nystart.

Vad gäller bebisfronten är jag just nu på ruvdag 8 men har redan mensvärk och är ganska övertygad om att mensen kommer på torsdag eller fredag. Men hoppas gör man ju in i det sista.

Hoppas testen visar att er lille pojke är bättre Ylle! Verkar ju lovande att han mår bra iaf!

Tänk att det snart är dags, Orka! Jag tycker tiden gått jättefort men kan tänka mig dagarna segar sig fram nu på slutet :)

Hur mår du nu Ellie? Har du varit på UL?

Stor kram till er!

• Calqyl

Härlig med en resa! Extra lyxigt att både få vara gravid och resa ;)

Tack Orka men det har varit så skönt att inte prata om det alls. Har gjort allt för att tänka på annat och det funderade väldigt bra under påsken när vi var lediga men nu har jag svårt att tänka på annat på jobb och på kvällarna nu när jag är ensam. Men du får snart en ny chans att heja, blir ju nytt äggplock eftersom mina frysta är slut så då kommer jag behöva många hejarop!

• Calqyl

Jag plussade precis!!!! Överlycklig och livrädd på samma gång! Men ska försöka vara mest överlycklig ;) Om allt går vägen får vi en väldigt fin julklapp i år :)

• Calqyl

Tack alla :)

Men vad svårt det är att inte oroa sig. Jag undrar hur tankarna går hos de som blir gravida på typ tredje försöket. Om de bara njuter förfullt från dagen de får positivt eller om du också oroar sig för tidigt missfall. Det är ju så svårt att försöka tänka på annat när jag hela tiden måste tänka på vad jag gör. På tisdag ska jag flyga med jobb, en timme dit och en timme tillbaka, bör väl inte vara några problem eller vad tror ni?

Så skönt besked Ylle! Hoppas nu ni får vara friska och bara ha det bra :)

Noomi tror inte jag kommer få ta några sprutor, får väl se om de hör av sig när jag lämnat det positiva beskedet på torsdag. Det är då jag har testdag och på min klinik ringer man till en brevlåda och pratar in beskedet.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?