• Ylle99

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Oj, spännande. Det är verkligen en insats man gör...både psykiskt och fysiskt. Måtte det rendera i ett positivt resultat.

Det verkar ha gått bra ändå för dig, orka. Du låter liksom samlad. So far so good.

Så det blev några till frysen också, det var ju bra.

Får du röra dig nu? Eller är det stillhet nu med som gäller? Alltså, menar träning. Tycker själv att det jobbigt att inte få träna nåt.

• Ylle99

Jag känner mig också ganska sansad. Tar ett steg i taget och fokus på här och nu. Det går bra med sprutorna. Imorgon börjar jag med spruta nr 2, orgalutran.

Haha, nä, träning på elitnivå blir det knappast. Vanligtvis blir det pass 3-4 ggr i veckan för min del. Nu får det bli promenader.

Nu ser jag fram emot några dagars påskledigt. Det ska bli så himla skönt! Jag känner hur jag redan har börjar varva ner och för en gångs skull ligger jag hyfsat i fas med arbetsuppgifter. Är ni lediga något i påsk?

Flyttar ni norrut el söderut?

Nähä, dags för lite skönhetssömn ;). Hörs (skrivs?) snart igen!

• Ylle99

Förstår att du väntar med att testa! Så nästa helg gäller det alltså.

Här blir det äggplock i veckan som kommer. Oklart vilken dag exakt det blir ännu. Var på ul igår och läkaren sa att det såg väldigt bra ut, vilket var skönt att höra.

Känner inga särskilda biverkningar men har börjat känna mig så himla trött och orkeslös. Men det kanske bara beror på att jag slappnar av nu när jag är ledig.

Jag räknade ihop summan för sprutorna. Det blev 6400kr! Tur att högkostnadsskyddet finns! Dina mediciner, Orka, måste ju kostat ännu mer eftersom du sprayade också. Jisses!

Använde du orgalutran? Det är ingen favoritspruta i det här hemmet...

Ha en skön långfredagskväll!

• Ylle99

Nej!!!! Nån mens ska ju inte komma nu!!! Åh, hoppas att det bara är nån slags annan blödning!

Jag använde gonal-f och orgalutran, och så ovitrellen nu som final. Orgalutranen var lite mer svår att använda (ingen penna som gonal), lite grövre nål och sen så sved den ganska rejält efteråt.

Nu gäller det imorgon. Känns läskigt men samtidigt skönt att få det gjort.

När satte ni in blaston? Kan det redan vara mensen som kommer?

Hur har det gått idag?

• Ylle99

Hej på er!

Calqyl- kul att du är tillbaka!

Så har jag då genomfört ett sådant där omtalat äggplock. Först blev jag ganska tagen av situationen...inte varje dag man går omkring i blå särk med snajdiga strumpor ;). Men så tänkte jag att jag gör ju det här för att ngt positivt ska komma ur det och jag är ju frisk. Tänk om man låg inne för att operera bort en tumör och liknande. Det låter kanske drastiskt men behövde få lite perspektiv på tillståndet.

Det kändes nervöst först men det tog ju lång tid innan det var dags så då hann jag komma till ro och slappna av. Hann läsa åtskilliga skvallerblaskor ;).

Trodde inte jag skulle bli så väck av morfinet, eller det "morfinliknande medlet" som de sa. Jag var ganska borta en stund.

9 ägg fick de ut iaf. Så nu får man hoppas att nåt befruktas så att det blir återföring.

Orka- jag kan just nu inte föreställa mig hur det är att misslyckas efter att ha gjort det här. Det är verkligen en kamp. Man kämpar.

Men du håller ihop? Kunnat jobba?

Kram

• Ylle99

Återföring gjord!

Fem blev befruktade och tre kunde frysas.

Såååå skönt att äntligen ha genomfört de här stegen.

Dagens insats var ju väldigt liten jämfört med onsdagens vilket var skönt. Inget "knark" den här gången ;).

Ok...så det är tajt med tid för FET innan sommaren. Det var ju synd. Förhörde mig lite om Fet idag och det är ju väldigt mkt enklare än vanlig procedur med sprutor. Skönt det! Hade det inte blivit några befruktade ägg hade jag dödligt genomföra allt igen nu så snart. Jag hade behövt låta kroppen vila.

Vill bara att svullnaden ska gå ner nu så att jag kan röra mig lite friare igen!

Calqyl - börjar det bli dags snart att börja?

Kram

• Ylle99

Calqyl- kul att det snart är dags! Håller tummarna för att allt ska gå smidigt! Så smidigt som det nu kan gå i den ivf-proceduren ;). Kör du också gonal-f? Och orgalutran? El har du fått annat?

Orka- det där låter inget vidare... Ni är i en jättetuff situation! Det är mkt som händer för er och jag förstår att man lätt blir trött. Du kan inte tala med din chef el nån kollega du har förtroende för? Kanske kan du bli avlastad eller så hjälper det att någon mer vet och förstår varför man inte är på topp?

Det tar ju oxå mkt energi om någon av er är väldigt orolig och pessimistisk (om jag nu fattade dig rätt). Har ni talat om det?

För egen del börjar äntligen svullnaden i magen lägga sig och jag kan gå lite snabbare och röra mig mer fritt. Väldigt skönt!

Vill mest bara ha ett svar så att jag kan gå vidare med mitt liv och leva som jag brukar. Jag ställer in mig på att det inte lyckas. Jag har börjat försöka bearbeta ett negativt resultat.

I vilket fall är jag glad över att jag har fått må så pass bra hela våren! Sen finns det ju några ägg i frysen också.

Snart dags att sova. Alla preparat tar ut sin rätt...;).

Ha en trevlig Valborg/ siste april ( som man väl säger i Skåne?)

• Ylle99

Välkommen MiNi!

Hur gick äp? Själv var jag ganska mörbultad. Hur många ägg fick ni ut?

Sorgligt med avskedsfest, Orka! Men det blir säkert också starten för en positiv tid i nya staden!

Tre veckor efter äp är testdag så det är låååångt kvar ????. Om 12 dagar.

Preventivmedel alltså... Hm, känns ju märkligt att börja använda det. Men varför...ska de sätta in fler ägg? El menar de att det frysta OCH ett ev "naturligt" ägg skulle bli befruktat?

Idag körde jag ett träningspass light. Jätteskönt! Det var jag och några tanter ????.

Ha en skön fredagskväll!

• Ylle99

Hej på er igen!

Kul att du börjar nu, Calqyl! Jag vet att blev helt rörd och lite tårögd när jag fick beskedet att jag skulle börja. Förhoppningsvis får du inga särskilda biverkningar. Jag märkte inget i humöret. Blev dock väldigt trött på sprutdag 7-8 och behövde vila mkt. Som tur var inföll det i samband med påsken.

Vilken dos ska du ha? Jag hade 125 på gonal-f'en.

Min tantgympa resulterade i svullen mage igen så det får bli promenader.

Annars känner jag som vanligt...ömma bröst som attan stundtals, men det har jag haft i några veckor ;).

Va spännande med brudklänning!!! Är det i början av sommaren ni gifter er?

Ang tvillingfödslar så är det högre risker. Större risk att de föds för tidigt, vet jag. Sen är det säkert fler risker.

Jag hade nog skippat prev medel. Vad är chansen liksom? Eller...svårt!

Hur många dagar efter äp fick du mens, Orka? Fick du också testdag 3 veckor efter äp?

Försöker tagga för ny arbetsvecka... yeah! Eller nåt ;).

Ha det bra!

• Ylle99

Nån mer än jag som inte kan sluta läsa bloggar, trådar, artiklar om chanserna och symptomen? Innan var det mer sansat men efter återinföringen har jag helt klart peakat.

Och jag vet inte om jag blir mer klok.

Jo, att det jag känner är biverkningar av lutinus.

Tur att det är jobb im.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?