Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
Om några veckor! Vill helst inte skriva exakt, av anonymitetsskäl. Hoppas det är ok.
Klart det är okej, bara jag som är så nyfiken ;)
Hej!
Nu har jag blivit förkyld. Det var 1,5 år sen sist, så det är ju min tur kan man säga. Och en förkylning kommer ju aldrig lägligt. Så jag ska inte klaga....MEN, jag ska ju börja spraya snart. Tänk om allt snor gör så att sprayen inte kommer fram (!)
Det står på bipacksedeln att man ska snyta sig först om man är snuvig. Jag tror jag får ordna med någon typ nässkölj med tanke på hur snorig jag brukar bli. Kanske ångbad över tallrik med hett vatten. Tänk om jag snorar ut allt innan det har effekt...
Jag ställde farsan mot väggen per telefon idag. Det känns som om han inte har frågat mig så mycket om hur jag mår. Han sa att han inte ville fråga så att det bli tjatigt. OK, kan godta ursäkten, men jag tycker inte att risk för tjatighet föreligger om man frågar en gång i halvåret.
Vi pratade en hel del. Jag förklarade att vi har tusen olika strategier för hur vi ska göra med våra liv, med jobb, med flytt, med barn, men att det inte är så lätt att få allt att klaffa, att orka med allt samtidigt. Just det där att man inte orkar allt samtidigt, det är så svårt att förklara. Man låter mest som en soffpotatis. För man vill ju jobba på alla fronter. Man vill söka en miljon jobb, knulla en miljon gånger i veckan, äta bra, träna, vara med vänner, göra bra ifrån sig på jobbet, ha en karriärplan, se snygg ut, inte vara avundsjuk på gravidmagar, inte vilja strypa kollegor som gnäller över sina barn... Men tyvärr så finns det begränsat med energi.
Idag var vi på första besöket där det bestämdes att jag ska köra korta protokollet. Jag blev helt paff, hade helt ställt in mig på det långa. Vet inte varför egentligen, tror jag uppfattat att det var vanligast. Vågade inte fråga varför för var rädd att läkaren skulle tycka att jag ifrågasatte hennes beslut. Frågade sjuksköterskan men hon kunde inte riktigt svara på det. Kan inte bestämma mig vad jag tycker, bra att det går snabbare men tror (helt egna uppfattningar) att det är större chans med långa. Jaja inget jag kan påverka iaf.. Vi ska få köra igång vid nästa mens, om inte påsken kommer i vägen.. Alltid är det något som ska dra ut på det.. Har iaf hämtat ut medicinen, tyckte det var lika bra att göra det på sjukhuset eftersom det ofta är beställningsvara på andra apotek. Känner mig helt slut nu, så mycket tankar som far. Pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden ;)
Jag var hemma måndag till tisdag för jag var förkyld och var ju ändå tvungen att vara ledig halva tisdagen. Och när jag kom tillbaka undrade alla hur det var med mig, de hade varit så oroliga. Efter två dagar! Så känns som det kommer många frågor sen när man ska vara ledig någon dag här och där! Men ska komma ihåg ditt tips Orka, ifall det behövs!
Jag fick prova spruta i tisdags och det kändes nästan ingenting, kan tänka mig att det känns lite mer sen när man sprutar in medicinen men skönt att själva sprutan inte gör så ont iaf.
Usch jag är så nervös att vi inte ska få börja vid nästa mens.. Bara de två senaste veckorna har min syster, en av mina bästa kompisar och min sambos bästa kompis fått barn. Det som hindrar mig från att bryta ihop totalt är hoppet om att få börja nästa vecka! Men det är väl bara att förbereda sig på det värsta..
Trevlig helg på er!
Ja detta går verkligen i vågor! Ena dan känns allt okej och nästa dag vill man bara gräva ner sig...
Just nu har jag så sjukt mycket på gång så jag håller på att bli galen.. Planera bröllop, fundera på hur jag ska transportera medicinen, fullt upp på jobb, håller på att söka ett jobb som ligger tio mil närmre än mitt nuvarande jobb och igår ringde min sambo och berättade att han varit på djursjukhuset med hunden! Ingen fara med henne men nu måste jag kolla med försäkringsbolaget så allt gått rätt till då min sambo har noll koll, alltid jag som åker med hunden i vanliga fall. Dessutom har jag inte varit hemma på över en vecka. Och nu sitter jag och väntar på att mensen ska komma så jag får veta om jag får börja nu eller inte! Ursäkta om det blev rörigt men det är precis så min hjärna är just nu ;)
Har tagit ledigt på fredag så nu ser jag fram emot en långhelg :)