Hej! Oj 7 månader redan, tiden går verkligen fort! Själv har jag nu 11 dagar till bf och har precis haft min första "lediga" vecka. Så skönt att slippa vara ensam i veckorna. Alla påpekar hela tiden om hur jobbigt det måste vara för mig nu sista tiden och att jag väl bara vill att bebisen ska komma men jag känner inte så. Jag tycker det är jättemysigt att gå hemma med min stora mage :) Vi håller på att renovera hemma så kan lite vara därför jag inte är så otålig, vill gärna få klart innan bebisen kommer :)
Förra helgen ordnade mina systrar och närmsta vänner en babyshower för mig. Jag blev så överraskad! Trodde inte någon skulle göra det med tanke på att alla de har barn och jag har inte ordnat för någon av dom. Jag har lite blandade känslor för det här med babyshower men det var kul att träffa alla, fika gott och leka lite lekar :)
Svårt det här med hur man ska berätta, jag tror vi kommer berätta det vanliga sättet först och sen förklara att det dock inte fungerar för alla och då kan man behöva hjälpa naturen på vägen.
Är ni helt öppna med att era barn kommit till via ivf? Vi är inte det men det börjar bli svårt att hålla koll på vem som vet och inte vet och framför allt att lita på att de som vet inte berättar för andra. Min mans syskon vet inget och det tycker jag är jobbigt, jag är rädd att de ska få höra det från någon annan.
Sen är jag rädd att vårt barn ska bli retat i framtiden, är det något ni funderat på?