Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?
Ellie: Orka skrev kanske världens finaste svar på "inte dricka"-strategier till mig tidigare i tråden. Spana in! :)
Ellie: Orka skrev kanske världens finaste svar på "inte dricka"-strategier till mig tidigare i tråden. Spana in! :)
Grattis Noomi!! Samma hände mig! Helt overkligt och tror fortfarande inte att det är sant efter 2 års försök och utredningar hit och dit! Ska på ett tidigt UL imorgon, bara för att jag nog inte kan tro på det fullt ut förrän då. Jag har faktiskt inte meddelat kliniken för IVF då den ligger i en annan stad och jag skulle höra av mig i slutet av januari då jag hade förväntad mens, så tänkte avvakta till imorgon i alla fall. Men gissar att det gäller samma med remissen. Fick du göra UL idag?
Orka, Ylle och alla ni i andra! Tack för allt fint stöd trots att det blev lite tokigt och off topic i tråden. Håll tummarna för imorgon...jättenervös och glad på samma gång!! :)
Mad skönt med sjukskrivningen Orka.
Jag var också borta mycket från jobbet både i och med utredningen, koniseringen och allmän nedstämdhet under hösten. Jobbigt att känna sig otillräcklig både på jobbet och hemma. Jobbigt också att inte orka förklara för alla. Vi är 30 på jobbet så det märks ganska tydligt när man inte är där. Idag jobbar jag hemifrån och ska ringa till ivf-kliniken och avboka sprutstarten. Känns lite jobbigt, men hoppas och tror att det här går vägen på egen hand. Är i vecka 9 och fick se lilla pyrets hjärta ticka igår :)
Hoppas att ni får en fin dag :)
Jag provade inte något hemma, för de ville att jag skulle komma dit och göra det. Kissade på en sticka - och det var JÄTTEPOSITIVT! :D
Hoppsan. Overkligt. Helt sjukt.
Allting bara virvlar runt i huvudet - samtidigt som man blir jätteglad så blir man jättenervös. Fick inte ha kvar remissen som "säkerhet", så nu är det bara att hålla alla tummar och tår att det går vägen.... Fick fragmin-sprutor som ska motverka missfall. Låter rätt oskönt att sticka dem i magen - får börja med dem ikväll. :)
Hej!
Än så länge går allt bra *peppar,peppar...* :) - men försöker att mentalt inte fundera iväg så mycket den här gången, ifall det inte går vägen.
Vi är nog säkert välkomna till IVF-kliniken igen oxå - men vi får isf ingen remiss/hjälp från landstinget att bekosta det, nu när jag fyllt 40 :( Har dock läst att eftersom det är privat sjukvård så kan man utnyttja bruttolöneavdrag, etc, om arb.givaren går med på det, så det löser sig säkert på något vis.... - men jag hoppas, hoppas, hoppas att det här lilla krypet stannar kvar där det är!! :)
Fick lov att lära mig ta sprutorna själv, eftersom jag skulle iväg på kurs den här veckan (orka, man är ju SÅ trött hela dagarna :/ ), sambon hade fått ta dem hela första veckan... Går ok nu, men man känner sig som en sprutnarkoman! :/ haha!
Meeen! ....så får vi se vad de säger då - beror väl på om något rör sig därinne el ej. Nervöst!
Känner lite smått illamåendekänslor ibland, och hoppas på att det betyder ngt positivt (kände inget sånt sist när jag fick missfall).
Håller tummarna att ni andra får ett positivt svar snart!!
Första VUL idag, vecka 8 -- 11 millimeter och ett hjärta som tickar! Så skönt att se!!
Klart ingenting är säkert ännu, men läkaren sa iaf att efter V5 sjunker missfallsrisken drastiskt vecka för vecka - så jag fortsätter hålla tummarna!! För alla här.... :))
Någon här som råkat äta något som man inte bör? Har råkat äta både gös (en gång) och idag var jag ute på hippt hamburgerhak och missade att man var tvungen beställa welldone om man ville ha en genomstekt hamburgare. Åt bara runt kanterna, men i mitten var det riktigt rått. Vet att de maler köttet själva men är nu superorolig för det jag råkade få i mig innan jag upptäckte hur rå den var. Använde sen också samma bestick att flytta köttet till att äta upp bröd och pommes. Hur orolig bör jag vara?
Ellie: Nu hann jag ju inte gå igenom allt med hormoner och det, förutom att jag kan relatera till mina 6 pergotimekurer(som jag tyckte var hemska). Men mitt första tecken på graviditet så här i efterhand, jag förstod det inte då, var hugg i magen runt om naveln (höger, vänster och ovan). Molvärkt i punktform och hugg så jag till så jag vaknade på natten av det och trodde att det var blindtarmen. Lycka till. Kram
Ja det känns overkligt på något sätt... De två första testerna visade svagt positivt och sedan starkare efter typ 20-30 minuter. Tog ett till på eftermiddagen och den visade ett streck efter 5 minuter, det var svagt men man såg det tydligt. Ska man inte tro att på det då. Efter 3 positiva? Tänkte testa i morgon också så får vi se :)
Ellie - har du tagit nytt test idag på morgonen?
Jag väntar med spänning :)!
Hello- redan v12!?!? Jösses va tiden går! Spännande! Det blir absolut mer verkligt när man gör ul och ser en liten krabat för inne. Vi gjorde ju två vul och tre ul innan han kom ut och det var på ul i v.12-13 som vi fick den bästa bilden på barnet. Han fick plats på hela bilden liksom.
Otur, Calqyl!!! Att allt ska hända på samma gång, vad är oddsen!? Hur du än väljer att göra kommer det säkert gå jättebra! Du är ju rutinerad nu ;).
Grattis Ellie!! <3
Hoppas att du kryar på dig snart och blir väl omhändertagen. Jag hade en nära vän som också åkte på överstimulering och fick en graviditet bekräftad i samband med det, och hon har idag en frisk liten pojke som kom på utsatt tid :)
Ha en fin fredag allihopa :)
Men usch vad jobbigt! Men bra också att de tog din smärta på allvar och hittade vad det var! Hoppas att du mår bättre nu och har det ok på sjukhuset. Själv är jag sjuksköterska här hemma till min sambo som opererat sig, inget allvarligt eller så men det är hemskt synd om honom enligt honom själv såklart.
Hej på er!
Här är en som mår mycket bättre :) var typ däckad i en vecka efter sjukhusvistelsen och operationen och undrade hur jag någonsin skulle orka ta tag i livet med den STORA magen jag hade. Hasade mig fram till toan och låg sedan resten av tiden i soffan. Blä vad trist det var! Började sakta må bättre och nu känner jag mig äntligen som mig själv igen. Mådde så illa efter operationen också så jag trodde att graviditetsillamåendet redan hade kommit. Men så var icke fallet, så skönt! Är lite nojjig för just illamående då jag HATAR att spy.
Just nu är jag i vecka 7 och har ömma bröst (sport-BH på dygnet runt!), lite molvärk i livmodern och lite tröttare än vanligt. Annars känner jag mig typ som vanligt, vilket är skönt, men orolig som man är funderar man ju över varför man inte har fler symtom... Tog t.o.m. ett gravtest förra veckan men det var superstarkt streck som kom fram på stickan efter typ en sekund så det kändes lite bättre då :)
Den dagen illamåendet väl slår till kommer jag väl få ångra att jag skrev det där :/
Hur mådde ni andra gravida vid den här tiden?
Har även fått tid för första ultraljud hos barnmorskan den 24 mars. Känns spännande och jävligt läskigt på samma gång. Kikar lite i en annan tråd också, för gravida efter IVF i januari, och läste precis om en tjej som varit på första ultraljudet och inte sett något foster :( man blir så ledsen...och orolig. Men jag tror att den här oron är något man får lära sig att leva med som IVF:are... Försöker att inte tänka på det så mycket.
Hur mår ni andra?
Kram på er och hoppas ni får en bra och solig helg :)
Jag plussade precis!!!! Överlycklig och livrädd på samma gång! Men ska försöka vara mest överlycklig ;) Om allt går vägen får vi en väldigt fin julklapp i år :)