• Orka

Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?

Ja nu är det inte långt kvar. Vecka 38 börjar imorgon. Vi har köpt barnvagn och en massa barnprylar. Det kändes jättekonstigt först, att VI skulle köpa sånt. Men nu börjar det kännas allt mindre konstigt att vi ska ha barn. Från det att ägget fäste så har vår graviditet varit som vilken som helst.

Jag har ökat 16 kg nu. Jag äter ganska mycket och kan inte träna så mycket. Hoppas på att kunna träna upp mig snart igen.

Skönt att sonen mår bra, Ylle!

Igår gick vi en profylaxkurs på nätet. Den var ganska bra men lite tråkig. Det finns nog bättre. Den hette Annas profylax och kostar 700 kr. Lite väl dyrt. Som tur är får jag friskvårdsbidrag för den. Så har vi gått på föräldrakurs också. På fredag jobbar jag sista dan sen ska jag vila mig i form.

• Orka

Hejsan!
    Det är skönt att vara hemma Cool. Jag försöker se till att vara utsövd så mycket det går, för man vet ju aldrig när förlossningen startar. De första dagarna fixar jag med allt som jag skjutit framför mig. Som att ansöka om föräldrapenning, kolla upp barnförsäkringar, testa TENS-apparaten som vi hyrt från barnmorskan (som ska ge smärtlindring genom elektrisk aktivering), packa väska med mera. Det är bråda dagar. För plötsligt blir det ju så tydligt att förlossningen är nära. 5 maj beräknat. Barnets huvud trycker på i bäckenet. Krabaten vill nog gärna ut snart, för det är trångt för den.

Calqyl, det är som en overklighetskänsla att vara gravid. Något som varit ouppnåeligt så länge och som plötsligt blir verklighet men samtidigt så skört. Jag förstår att du är ängslig inför ultraljudet. Jag håller tummarna för dig! (Om jag inte har fullt upp med att pressa fram en bebis, för då kommer jag nog att ha glömt det tillfälligt Flört)

• Orka

Om du har gravidsymtom så är det säkert gravidsymtom. Jag var skengravid en massa gånger men de riktiga symtomen var annorlunda. Illamående kanske man kan inbilla sig, det gjorde jag en gång. Men ihållande illamående är svårare att lura i sig själv. Yrsel hade jag i början av graviditeten, men aldrig innan. Du är på smällen, det tror jag det! Hur känns det i kroppen?

Jag har svårt att ta det lugnt. Jag är en rastlös själ. Igår var jag runt och gjorde en massa ärenden och idag var jag nere i tvättstugan flera rundor. Kroppen skriker åt mig så nu måste jag verkligen lyssna på den. Imorgon ska jag ta det lugnt. Hoppas jag.

• Orka

Hejsan! Värst vad du är ute och far Calqyl! Jag tror inte att de små liven där inne är så känsliga. Om något går snett beror det säkerligen på något som du inte kunnat påverka. Var din man med dig vid senaste återförandet? Vad trevligt. Min man var inte med. Vi hade ju flyttat då så det var långt till kliniken. Jag kände att jag klarade det bra på egen hand. Men det är ju aldrig fel att vara med båda två.

Ingen bebis än! Jag börjar nästan bli mer rädd för amningen än förlossningen. Verkar som om det gör jävulskt ont att amma...

• Orka

Vi betalade ju 11500 kr för varje frysåterföring. Vårt landsting betalade inte för FET, bara färsförsök. Dessutom hade vi bytt landsting. Så om de hade krävt oss på 300 kr för att titta på så hade de fått en smäll ????. Förresten känns det lite konstigt att inte höra något från klniken på hela tiden... Men det kanske inte finns något som de kan bidra med ändå. Man ska ju rapportera födseln till dem iaf.

Usch för att må illa. Men det känns ju bra också. Jag kände mig väldigt gravid av illamåendet och det var ju positivt. Nu känner jag mig gravid av att jag har en stor rörlig balong ???? där fram. Idag sydde jag klart bäbisnästet, ett sånt som alla ska ha nuförtiden. Det blev helt skevt. Hoppas inte att bebisen är en perfektionist. Hoppas den är bra på att suga!

• Orka

Hejsan! I söndags föddes vår lilla tjej på morgonen. 2850 gram och 46 cm lång. Först kom det lite slempropp. Sex timmar senare vatten blod och slem. Så vi fick åka in på observation två gånger. Sen fick vi åka hem för att avvakta 12 timmar. Men vi fick åka in igen under natten för allt gick fort. 13 timmar efter vattenavgången var hon ute. Allt gick bra! Berättar mer senare.

• Orka

Hej igen! Grattis Calqyl till ett lyckat ultraljud. Det är stort att med egna ögon få se sin bebis i magen. Det är också stort att få se den utanför magen!

Allt har gått väldigt bra. Hon föddes två dagar före bf. Förloppet tog 13 timmar från det att vattnet började sippra. Jag hade jobbiga värkar i sex timmar. Det var aldrig någon ide att sätta ryggbedövning så det fick bli lustgas. Var redan öppen sju cm när vi kom in.

Amningen funkar redan fint och hon har nästan passerat 3 kg redan. Vi har det fint tillsammans här hemma. Det kommer bli lite läskigt när mannen ska tillbaka till jobbet men samtidigt skönt att få rå sig själv.

• Orka

Jag håller med dig Noomi om att det är alien-varning på att vara gravid.

• Orka

Hejsan!
    Nu har jag inte skrivit på ett tag. Det är fullt upp här hemma med amning och blöjor. Det är kul men lite ansträngande också. Jag är van vid att jobba väldigt effektivt och nu måste jag ju ta hänsyn till min lilla tös hela tiden. Det är nog bra träning för psyket det.
    Tror ni kan vara lugna angående BB. Det var i alla fall väldigt bra på det sjukhuset vi var på. Min man fick stanna hela tiden. De ville till och med gärna att vi skulle stanna längre än vi ville själva först. Vi tyckte två nätter räckte, men det blev tre sen. Fick mycket hjälp med amningen. Jag passade på att fråga så mycket som möjligt. Det har funkat väldigt bra också.
    Jag ska käka nu så jag får skriva mer senare.

Svar på tråden Någon oförklarligt barnlös som väntar på att få göra IVF?