Inlägg från: Ronja 551 |Visa alla inlägg
  • Ronja 551

Hur man lyckas gå ner i vikt!

Någon som har en bra mirakelkur mot konstanta förkylningar?! Förutom bra mat, nog med sömn o sälja sina barn?

sassitch.blogg.se - gå ner i vikt och leva roligt!
  • Ronja 551

Jodå! Har promenadband eller vad det kallas. Man kan jogga på de också. Största probleme är väl barnvakt. Antingen ska jag träna när barnen somnat (men först ta hand om hus o förbereda morgondagen) eller när jag har barnvakt. Fan vad jag gnäller... Barnen är så små att jag inte kan träna när de är vakna, då vill de också krypa på bandet

elinaehn skrev 2014-02-10 21:26:23 följande:
    Har du möjlighet till löpband eller gåband? Älskar mitt!

• Ronja 551
    sötnos13 skrev 2014-02-10 21:34:19 följande:
    En sköterska så att man skulle äta något som heter Bio gaja Elle gajo, det ska vara bra för immunförsvaret.

Gaja lät spännande kanske får googla! Pratade med en sköterska idag som prickade in precis vartenda symptom till stress! Stress kan orsaka mycket...
  • Ronja 551
    sötnos13 skrev 2014-02-11 18:30:47 följande:
    Vet inte om hon menade detta:Nyttiga bakterierMen det finns tydligen även "nyttiga" bakterier (mjölksyra-bakterier) man mår bättre av.Både Biogaia och Probi har som affärsidé att sälja sådana bakterier i olika produkter.De kallar sin bransch för "probiotika" (i motsats till antibiotika):"Probiotika är kost som innehåller bakterier för att stärka immunförsvar och tarmflora.Den har även visat sig vara bra mot olika allergier eftersom den hämmar bakterietillväxt av förruttnelsebakterier.Forskningsstudier demonstrerar att probiotikan har stor betydelse för immunförsvar, kroppsvikt, maghälsa och till och med hjärnans funktioner." 

De där med probiotika tro ja inte på! Inte för att ja forskat utan mest för att det känns som ett försäljningsknep... Ska nog mycket till innan man får brist på såna positiva bakterier. Och så brukar det vara massa socker i produkterna...
Svar på tråden Hur man lyckas gå ner i vikt!